Diskuse: Test: Mazda 3 MPS - Milujte Privátní Sport

zpět na článek
  • Stillborn

    Sice...

    22.01.10 16:00 Reagovat

    ... na test nereaguji nějak extra brzo, ale dostal jsem se k jeho přečtení až teď. A musím říct, že takovýchle testů by to chtělo víc :-) Příjemný, čtivý a zábavný - za tohle jednoznečně: :yes: :yes: :yes: :-!

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    15.01.10 11:29 Reagovat

    tak pokud vim, tak revoknuckle ma jedinou funkci, a to ze predni kola netahaji tolik za volant, jako v prvni generaci, ktera byla i pres to oblibena a ja bych tento "neduh" spis vyhledaval, sedne mi to k tomu chuliganskemu stylu, jak uz jsem rikal. Stejne tak mam rad, kdyz je zadokolka prirozene pretaciva. No a jinak nevidim zadne technicke zazraky mezi MPS a RS. Quaife dela diferencialy pro plno znacek a co jsme cetl, tak stejne kvality, jako OEM na FRS. Spis si myslim, ze RS je proste lip naladene, nez MPS (a dalsi auta). Jen si nemyslim, ze by to snad mohlo stat za ty penize, kdyz uvazim existenci Eva, Imprezy a vim, ze na okreskach stejne neujede ani Cliu CUP, ackoliv stoji dvojnasobek. Teda alespon v Autocaru to psali >:D Kdybych koupil MPS, tak z meho pohledu dostanu auto, ktere si muzu za rodzil v cene pomerne siroce upravit k obrazu svemu a i kdyz objektivne nebude treba lepsi nez RS, ani rychlejsi, tak je velka pravdepodobnost, ze me bude vic bavwit, a o to by melo ve tride HH jit, pokud se nepletu. ;-)

  • babo83

    Re: MPS mám v garáži

    15.01.10 01:35 Reagovat

    a ja si tentokrat myslim riderhenry, ze sa mylis.

    M3 MPS by nebola pouzitelna, lebo uz teraz je to tak na hrane. Stara na suchu kludne hrabala aj na trojke, FRS si vraj hrabne tak max na dvojke.
    Predsa len techniku, co Ford investoval do FRS len tak nenahradis. Mozes este steklit TURBO, mozes tam dat samosvor so silnejsou svornostou.... ale bude to uz skor k horesiemu, co sa tyka torque steer a podnych neduhov.
    Specialny QWuaife pre FRS, RevoKnuckle atd., to predsa len nebudu len reklamne tahy od Fordu. Nie je to ani ziadna biblia, ale to myslim proste s Mazdou 3 za rozumne peniaze nedokazes.

    LacusikL RE 070 ma od semislicku stale relativne daleko, Videl som ich aj nazivo, jazdili na tom ako OEM obutie starsie imprezy v 17kach. Zial v EU vobec v 18ke nie su, to by som si ich asi kupil

    cos a tyka videa, tak na sofera by som vinu nezvaloval. Keby si pomenili auta, mozno by niekto s tym autom bol 0.2s rychlejsi, ale su to vsetko tazki profici.

    A HH na okreske je fajn, niekedy som nechcel verit, ale predsa len na poriadne otestovanie limitov auta a neporovnatelne bezpecnejsi je ten okruh

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    09.01.10 21:35 Reagovat

    Tak vsechno, co jsi napsal, je pravda. Hlavne to o tom zvetsovani kol - tento trent naprosto nechapu, a to myslim vymenu vetsich kol za mensi, i kdyz v nasem tankystanu nechapu ani objednavani vetsich kol k novym autum moc :-)

  • Lacospeed

    Re: MPS mám v garáži

    09.01.10 20:42 Reagovat

    Myslel som hlavne ten komfort pruzenia. Uz seriovo je vraj dost tvrda. Dalsie pritvrdenie, znizenie zdvihu a 19“ kolesa, to uz moze byt nepouzitelne. Naviac, cely podvozok tychto aut je ladeny na dany rozmer kolesa, geometria, tlmice, stabilizatory. Pozrite pre zaujimavost toto: [odkaz] . Prehnana tvrdost neznamena len ubytok pohodlia, ale ze to poskakovanie auta ta vo vysledku na okreskach znacne brzdi. Zazil som to v 120d M-paket 18“ runflat. Ten ma v zatackach na okreske vystrasil na nerovnostiach, ktore som vo Focuse skoro necitil. A naco je hothatch, ktory je nepouzitelny na okreske? To je potom lepsie za rovnaku cenu kupit Caterham Race Academy.
    PS: Ani „prifuknutie“ motoru nemusi byt bez nasledkov. Pri takom litrovom vykone sa takmer urcite zvysi turbodiera a postupne mozu odchadzat ine diely, ktore su viac namahane. Tak to raz pisal jeden majitel 415-konoveho STI.
    To King: Ano CTR malo RE070. Nasiel som dlhsie video, kde to ukazali. Tak ok, nie je to uplny semislick, ale ani bezna sportova guma J. Minimalne ta tretina dezenu z vonkajsej strany vyzera ako rezany slick.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    08.01.10 21:33 Reagovat

    ja myslim, ze s patricnymi financemi se klidne MPS Focusu priblizit muze. A ze by auto s vykonem posilenym o nejakych 15 procent nebylo pouzitelne kazdy den... Mozna jen kvuli tem kolum, ale snrizeni komfortu nepovazuju zase za zadnou tragedii, nebo jak jsi to myslel? :-)

  • Kingfoto King

    Re: MPS mám v garáži

    08.01.10 14:54 Reagovat

    Lacusik: Naprosto souhlasím. Ten okruh ukázal, kde má MPS limity (o dost níž, než FRS) a snaha (bez jistého výsledku) se FRS přiblížit, povede k tomu, že se s autem nebude dát v normálním provozu vůbec jezdit. Já bych na ní moc nesahal a pokud ano, tak jako Henry - lehčí kola, třeba nějaký ten karbon, lehčí sedadla a tak...

    Jinak CTR se toho zúčastnil jako "camera car" nepatřil přímo ke srovnání. O tom vypovídá i to, že jako nejslabší startoval jako poslední. Jeho čas v Time Attack je čistě referenční (a nanejvýš sympatický :yes: ). Nevíme, kdo měl co obuto, ale každopádně Potenza RE 070 [odkaz] , což je pro CTR standardní tovární obutí, není semislick, ale hodně, hodně sportovní silniční guma.

  • Lacusik

    Re: MPS mám v garáži

    08.01.10 01:37 Reagovat

    Mne sa prave MPS paci prave tak ako je, zda sa mi uplne zbytocne ju upravovat. Naviac to vyznieva tak, ze ju upravujes hlavne kvoli tomu, aby sa proste vyrovnala Focusu RS, ale naco? Pre ten pocit, ze mas viac vykonu za menej penazi? Alebo aby Ta FRS nezahanbil nahodou na okruhu? Pretoze takmer vsetky tie upravy zhorsia kazdodennu pouzitelnost, ktora je hlavnym tromfom Mazdy. Minimalne znizenie podvozku a 19" kolesa sa mi zdaju absolutne zbytocne. Ale so sanim a vyfukom by som nieco robil, lebo MPS nema ziadny zvuk. A aj po obrovskom tuningu v oblasti zvuku sa nikdy nemoze priblizit exotike Focusu.

  • Lacusik

    Re: MPS a ti druzí

    08.01.10 01:19 Reagovat

    Pravdupovediac cakal by som trochu lepsi vysledok od Mazdy. Napriklad S3 rychlejsia takmer o celu sekundu? Zeby stvorkolka tak pomohla? Stavil by som sa, ze MPS ma naviac, tentokrat sa ani jej vodicovy nedarilo :-) aj ked time-attack asi isiel niekto iny. Civic ma brutalny cas na taku slabu predokolku, ale vzhladom na semislicky, ktore ma obute, to bol voci superom trochu podvod ;-) Kazdopadne je to super stroj, skoda ze ma volant na blbej strane.

  • babo83

    Re: MPS a ti druzí

    07.01.10 14:33 Reagovat

    a focus RS je sice drahy, ale predsa len sa strojari vo forde nedali zahnabit a funguje to fakt dobre. Ja by som mozno uz radsej R26.R zo vsetkych LHD aut, ale tvoja urpavena MPS ani nahoduo tak ako FRS fungvoat nebude

  • babo83

    Re: MPS a ti druzí

    07.01.10 14:31 Reagovat

    nj, japosnky type r FD2.... sakra, preco ho sem nedoviezli aspon par kusov, uz by smo na nom asi jazdil :-) aj ked teda trvdy bude asi ako slak.

    pravda ale je,z e tam mohli dat mini JCW a R26R, nech je sranda :-)

    MPS za svoju cenu ma velku konkurenciu. TYPE R champinohsip white LSD. Aj ked nie je z daleka tak dobry, ako ten FD2. Za tie prachy, co si dal do MPS by sa ale z neho dalo postavit podobne dobre auto

  • Kingfoto King

    MPS a ti druzí

    07.01.10 12:30 Reagovat

    K MPSku jsem našel zajímavé video Best Motoringu, srovnání s Mini, Audi, Hondou a Renaultem.

    Výsledek? Nejrychlejší v Time Attacku Civic, druhé Audi S3, třetí Mégane, čtvrtá Mazda a poslední Mini. http://www.youtube.com/watch?v=OL8VlPHhWvA&feature=related

  • Srdcař

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 22:44 Reagovat

    Našetřeno, prozkoumáno, vyzkoušeno, objednáno, zaplaceno (bohužel 4 měsíce čekání), ale myslím že chybu jsem neudělal. Nikdy jsem neměl nic jiného než mazdu, řídíl jsem už vícero aut, ale tohle je prostě auto jak má být. Umí něco, né však všechno, vypadá slušně, né však nejlíp, něco stojí, ale moc to není. Tak nějak přiměřeně od všeho. Jinak já bych místo RS taky 1OO% šáhnul na imprezu, co umí EVO X fakt nevím, ale byl jsem svezen EVO VIII a na to zapomenout nemůžu. Ale to už není HH.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 20:31 Reagovat

    Tak rozdil tam bude i jinde, Ford je promakanejsi urcite, ale ty penize bych do toho nedaval. Takhle budes mit auto presne podle sebe...

  • Lisman

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 20:24 Reagovat

    No já jsem si dal limit 700000 Kč a vybíral jsem mezi MPS, SEAT Cupra, Honda R,Megane, Golf, Ford ST. Jelikož jsem Chtěl 5dvéřák, tak jsem zvolim MPS před Seatem. Jinak jak říkáš, v ceně milionu bych si vzal radši Imprezu. Protože mezi MPS a RS nevidím furt rozdíl těch 300000 Kč. A za tu cenu to MPS nemá konkurenci. Jinak mě by se líbil Lotus Exige nebo Caterham. :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 19:24 Reagovat

    Asi budu jeden z mala, ale lidi, kteri si koupi RS, bych prastil tupym kovovym predmetem do hlavy za to, ze si nepriplatili za Evo nebo Imprezu >:D Jinak hmotnost jsem myslel jako kol, ne auta. U HH bych prave sedacky nechaval, to je rovnou lepsi koupit si nejaky dvoumistny sportak ;-)

  • Lisman

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 18:39 Reagovat

    Ubrat na hmotnosti bych chtěl taky, vytrhat zadní sedačky, spolujezdce sedačku dát momo volant, Sparco sedačku, rám a číslo. Huráá na závody, ale to by manželka asi neskousla. Ale dík za názor. Já jsem fakt přesvědčen, že Focus za ty prachy je drahej oproti MPS a zas takový jízdní rozdíl to není za 300000 kč. Kdybych měl za 300000 kč udělat na MPS úpravu, tak nevím jak by RS obstálo v duelu.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 17:44 Reagovat

    Po vykonu bych se nehonil, ale jinak ten pristup chvalim, urcite bych sel stejnou cestou, kdybych mel jen tyhle dve moznosti! Jinak bych asi spis volil CTR, ale to je o vkusu. :-) Spis nez vykon (vyfuk chvalim, zvuk je potreba >:-[] ) bych ale resil brzdy, podvozek, kola mi prijde zvetsovat zbytecne, spis ubrat na hmotnosti...

  • Lisman

    Re: MPS mám v garáži

    06.01.10 16:50 Reagovat

    Jo stačí, ale chci víc, když jsem ušetřil na Focus RS.

  • Shr3k

    Re: Turboefekt 2.3 DISI MPS versus 2.0 T(F)SI

    06.01.10 16:21 Reagovat

    Michal: Jen jestli to srovnáváme stejná TSI, já se bavím o 177kW (potažmo 195kW) verzi s turbodmychadlem KKK K04, ne o 147 kW s menším turbodmychadlem KKK K03 (která má místo momentové křivky momentový trapezoid). ;-)

    Proti 2.3 DISI Turbo je na momentu samozřejmě uškrcená i 195kW verze TSI (proto se u MPS zdají ty kopance a ten turboefekt subjektivně větší - ve skutečnosti prostě tam, kde u TSI moment neroste, MPS pokračuje až na vrchol).

    Jenže to je jako kdybych si stěžoval, že Lancer EVO X má moc velký výkon, že by se měl elekronicky přiškrtit, aby se tak nevzpínal. ;-)

    Opakuju už z principu, že nijak jinak, než montáží vícestupňového plnění, nebo větší reglulací momentové křivky nelze turboefekt více potlačit, neboť použítí menšího turbodmychadla by znamenalo, že mu v maximálním výkonu dojde dech (už tak je stávající K04 na samotné hranici - vztaženo k objemu 2.3 a maximálním otáčkám). A kompresní poměr je u 2.3 DISI Turbo už tak dost vysoký.

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19562 | Zobrazit seznam všech anket