Test: Infiniti G37S Coupé – drtivý útok na Evropu

Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: titulní fotka Druhé Infi z rodu G37, co prošlo našima rukama je krásné červené kupátko. Bude ještě lepší než dříve testovaná čtyřkolka? Pokud ano, BMW (a ostatní) mají dost vážný problém.

Nemáme rádi klišé, ale když jsme před časem otestovali G37 poprvé (to byla čtyřdveřová čtyřkolka), museli jsme jeho pověsti „japonského BMW“ dát za pravdu. Vynikající motor, výborné jízdní vlastnosti a skvělý pohon všech kol s preferencí zadní nápravy je něco, co na trhu sakra chybělo.

Jediný vážnější problém u G37× měl kolega Michal s designem. Vypadá až příliš neevropsky, je podivně rozvlněný a navíc ve fádní stříbrné nevypadá dobře snad žádné auto. Druhé Infi z rodu G37, co prošlo našima rukama je ale v tomto ohledu o dost jiné. Je to totiž kupátko v krásné červené barvě – a situace pro něj rázem vypadá o hodně lépe.

Na test jsem se, po předchozích zkušenostech s G37, docela těšil a tak jsem dychtivě skočil do auta a s radostí zjistil, že na rozdíl od předešlého vozu má tohle „géčko“ starý dobrý šestistupňový manuál! Bezva! Sedím v autě s trošku nižším posazem než má sedan a najednou se mi zdá interiér tak povědomý – skvělý úhel usazení volantu, perfektní umístění řadicí páky a velikost hlavice – ano, tohle je celý Nissan 370Z, jen o světelný rok luxusnější. V kombinaci s nejvyšším a současně nejsportovnějším stupněm výbavy „S“ tahle silná zadokolka slibuje v zatáčkách pravou nirvánu a tak už ji nenechme dlouho čekat.

Trochu jiný, než ho známe

Úplně prvním vjemem z auta je jeho kultivovanost. Zatímco čtyřkolce se z koncovek výfuků linul sytý, podmanivý baryton, u kupé je naladění zjevně o dost tišší a to je škoda – očekávali bychom to spíš naopak. Jinak je však výrazně podčtvercový vidlicový šestiválec 3,7 l stejný, jak si jej pamatujeme ze sedanu – poskytuje perfektní dynamiku v celém spektru otáček a nejlépe se cítí v těch vysokých, kam se nechá vytočit s velkou chutí. Omezovač zasahuje až na velmi slušných 7500 ot/min.

 [470×217]

Stejná situace nastala i co se řízení týče. Posilovač řízení pomáhá více než u čtyřkolky a poskytuje o něco méně informací o dění pod koly, takže není nutné se s volantem tak prát. To ovšem rozhodně neznamená, že by bylo špatné, jen je méně nekompromisní. Na druhou stranu je třeba ocenit, že zpětná vazba od kol nepůsobí tak gumově jako u BMW a výsledný dojem je tak jen o chloupek horší než u srovnatelné trojky. A když už jsme (zase) u mnichovské automobilky, schválně, co si myslíte, že nejvíc chybí autům jako je 135i nebo 335i? Jasně, je to samosvor. Takhle silná auta si o něj vyloženě říkají. Infiniti na nic nečeká a u nejvyššího výkonového stupně S je diferenciál se zvýšenou svorností součástí výbavy. Pěkně mechanika, žádná hloupá elektronická šidítka. Taky byste u obou automobilek očekávali spíš přesně opačný přístup? Ti Japonci mají docela koule, že…

V zatáčkách? Nádhera!

Nejdřív zkouším pár průjezdů zatáčkami, které dobře znám a tak si dovolím i o něco větší nájezdovou rychlost. Podvozek je stále výborně tuhý, což může na některých tuzemských silnicích znamenat menší problémy s jízdním komfortem, o to lepší je ale jízda. Čím dál víc se snažím být na auto zlý a ke slovu se tak dostává i stabilizace. Upřímně řečeno, za normálních podmínek v podstatě není důvod jí vypínat, protože stejně jako třeba v rychlých imprezách vás nechá jít až tam, kde končí nevinná zábava a začíná silniční závod. Jenže tohle kupé je tak čitelné a svými bridgestonkami přilepené k silnici, že si o její vypnutí přímo říká. Jedině potom opravdu převezmete smýkání zadku pro razantním výjezdu ze zatáčky nebo menší driftíčky do svých rukou. A že je to velká zábava, na to vemte jed.

 [470×219]

Vykroužit zatáčky pomáhá systém aktivního řízení všech kol 4WAS, který vám dovolí hbitě projet i tu nejutaženější šikanu. Na druhou stranu bych ale očekával, že bude natáčení kol v zatáčkách cítit více, kdyby na papíře nebylo napsáno, že ho G37 Coupe má, nepoznal bych to. I přes pohotovostní hmotnost nějakých 1,7 tuny nemám sice z auta pocit, že by ho to v zatáčkách nebavilo a nedotáčivost tohle auto snad ani nemá ve slovníku, to se však u sportovně orientované zadokolky tak nějak předpokládá. S trojkovým kupé (už jsme u něj zase) se protáhnete zatáčkou stejně dobře i bez 4WAS. A ačkoli už jsme se setkali občas s nelibostí, když jsme se u hodnocení sedanu G37× „opírali“ o BMW řady 3, dovolím si ještě poslední příměr. A tem se týká stability japonského kupé. Zatímco rival z Mnichova, kterého známe prakticky výhradně s podvozkovým M paketem, sází na minimální náklony a chirurgickou přesnost vedení stopy, G37 Coupe působí více rozevlátě, karoserie se i ve sportovnější verzi S v zatáčkách lehce pohupuje a naklání, což vyžaduje trošku zvyku. Pak ale zjistíte, že si v průjezdových rychlostech oba rivalové v ničem nezadají. Stabilitě infiniti pomáhají majestátní devatenáctky (vzadu 245/40) obuté do kvalitní gumy Potenza.

Brzdí a brzdí

Absolutorium jednoznačně zaslouží brzdy. Kotouče jsou pro sportovní variantu G37S zvětšeny na 355 mm vpředu a 350 mm vzadu, což z nich dělá výborného společníka nejen na silnici, ale i na okruhu. Nevadnou a nevadnou, stále se výborně dávkují a nenechají se zaskočit. Zatímco s automatem jste vždy o kousek zábavy ochuzeni, se šestistupňovým manuálem se jako řidiči hned sžijete a věřte mi, že pro takovýhle typ auta je to zkrátka nutnost. Jednotlivé rychlosti jsou dobře odstupňovány, dráhy řazení nejsou dlouhé a páka se v kulise pohybuje s chlapským odporem; lehce zlepšit přesnost, zmenšit vůle a bylo by to bezvadné. Když celé auto funguje tak jak funguje, byla by přece škoda jeho naturel „kazit“ sedmistupňovým automatem (i když dobrým), ne? Nebo vy byste si do Nissanu 350Z přáli automat?

 [470×242]

Na Infiniti G37S Coupé mám rád to, že když vás pustí virus „Monte Carlo“ můžete celkem uvolněně plout krajinou, nechat spadnout spotřebu ze dvaceti litrů benzinu až někam k 10ti a stále vás nebude řízení nudit. Vždyť kde je napsáno, že 320 koní a 360 Nm pod kapotou má mít pořád plná kopyta práce jen proto, že máte červené kupátko? Infi tak plní i roli cestovního auta na jedničku, pokud ovšem nebudete cestovat po vysloveně bídných komunikacích. Tam vám moc radosti neudělá.

Vzít či nevzít?

To je otázka. V tomhle případě dost hloupá. Ukažte mi podobně cool auto se stejným výkonem, výbavou, jízdními vlastnostmi a cenovkou 1,2 milionu Kč. Úkol téměř nereálný. Navíc má u nás začínající Infiniti docela slušnou image, což je věc, která se v tomto segmentu také počítá. Jde jen o to mít odvahu vystoupit z precizně sešikovaných německých řad. Ale věřte nám, někdy to stojí zato…

Hodnocení
Motor 1,43
Výkon $1$
Odezva plynu $1$
Zvuk motoru/výfuku $2$
Pružnost $1$
Rozložení pedálů $2$
Ochota vytáčet se $1$
Redline $2$
Převodovka 2,00
Přesnost řazení $2$
Snadnost řazení $3$
Vůle v kulise $2$
Délka drah $1$
Jízdní vlastnosti 1,50
Přilnavost přední/zadní nápravy $1$
Stabilita zadní nápravy $1$
Nedotáčivost/pře­táčivost $2$
Náklony v zatáčkách $1$
Chování na nerovnostech $1$
Přesnost řízení $2$
Strmost řízení $2$
Účinek posilovače $2$
Brzdy 1,00
Nástup $1$
Účinek $1$
Dávkování $1$
Stabilita zádě $1$
Komfort 1,75
Odhlučnění podvozku $1$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $3$
Tlumení přejezdů nerovností $1$
Interiér 2,00
Velikost volantu $2$
Tloušťka věnce volantu $2$
Poloha za volantem $2$
Rozměry sedadel $2$
Boční vedení sedadel $2$
Tvar řadicí páky $2$
Fun faktor $1$
Výsledná známka 1,53
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily 6 / 4
Zdvihový objem (ccm) 3696
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min) 320 (235) / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min) 360 / 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h) 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s) 5,8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km) 10,5
Rozměry a hmotnosti
Velikost kufru (l) 275
Objem nádrže (l) 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg) 1706 / 405
Rozměr pneu 225/45 + 245/40 R19

Fotogalerie

  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 1
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 2
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 3
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 4
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 5
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 6
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 7
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 8
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 9
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 10
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 11
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 12
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 13
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 14
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 15
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 16
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 17
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 18
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 19
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 20
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 21
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 22
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 23
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 24
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 25
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 26
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 27
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 28
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 29
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 30
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 31
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 32
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 33
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 34
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 35
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 36
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 37
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 38
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 39
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 40
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 41
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 42
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 43
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 44
  • Test: Infiniti G37S Coupé  – drtivý útok na Evropu: fotka 45


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Cool from USA riderhenry 29.09.2009  22:31
,,dumání´´ stanny 29.09.2009  22:00
Re: Cool from USA Beersheva 29.09.2009  20:49
Re: Cool from USA Enthusiastic.driver 29.09.2009  20:19
Cool from USA Beersheva 29.09.2009  18:40
Audi vs BMW mustafa 29.09.2009  13:20
Nevkus Mr. Green 29.09.2009  10:29
S4 M3 a td.... ondra.-... 29.09.2009  09:02
hmm rempo 29.09.2009  08:09
Re: Vajtus/riderhenry King 21.09.2009  23:15
Máte rádi rychlou jízdu? Jauda 21.09.2009  22:14
Re: stanny/vajtus/riderhenry riderhenry 21.09.2009  21:14
Vajtus/riderhenry stanny 21.09.2009  17:24
Re: stanny/vajtus/riderhenry Simoncelli 21.09.2009  14:34
Re: stanny/vajtus/riderhenry riderhenry 21.09.2009  13:59
Re: stanny/vajtus/riderhenry TeeJay 21.09.2009  13:33
Re: stanny/vajtus/riderhenry Vajtus 21.09.2009  13:16
Re: stanny/vajtus/riderhenry King 21.09.2009  08:53
stanny/vajtus/riderhenry Skyline 21.09.2009  05:25
Re: To rigerhenry riderhenry 21.09.2009  00:08
To rigerhenry stanny 20.09.2009  21:49
Re: to Vajtus riderhenry 20.09.2009  20:45
to Vajtus stanny 20.09.2009  20:17
Re: ondra venkr Vajtus 20.09.2009  20:12
Skyline stanny 20.09.2009  20:11
ondra venkr Skyline 20.09.2009  18:11
ondrovi: JurgenB. 20.09.2009  17:48
Vzít či nevzít? ondra---- 20.09.2009  17:42
Vstoupit do diskuse ›