Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky

Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: titulní fotka Kupé a sedan Infiniti G37 jsme vyzkoušeli loni, nyní přichází řada na odvozený kupé-kabriolet. Přesvědčí nás, když váží o 300 kilo víc a má automat?

Tento test nezačal zrovna ukázkově. Termín pro nové kabrio od Infiniti jsme si dohodli na polovinu dubna, protože to už bývalo pěkné počasí. Jenže, když jsem ho přijel převzít, bylo zataženo a sotva jsem vyrazil na cestu, spustil se déšť. No dobrá, mám ideální příležitost vyzkoušet jízdu s nataženou střechou…

Druhý den vypadal podobně, jen s jedním drobným rozdílem. Ráno jsem dokonce na chvíli stačil stáhnout střechu – než zase začalo pršet a já musel auto zase změnit v kupé. To mě donutilo začít hloubat nad tím, proč jsou otevřená auta tak populární třeba v Británii. Koneckonců, jestli si dobře vzpomínáte, dobrou polovinu loňského července propršelo také.

Ačkoli jsme na AUTOFUN příznivci spíše lehkých plátěných střech, musíme uznat, že má kovová střecha do téhle sloty své výhody: před hnusem venku izoluje opravdu perfektně. Designéři si navíc na jejím tvaru dali záležet a nebýt tří jasně viditelných „švů“, auto vypadá jako normální (hezké) kupé. Slušivý tvar má i záď, do které se sice vešlo jen něco, co po složení střechy vypadá jako ukázka „tady v jiných autech bývá zavazadlový prostor“, ale převis svými útlými tvary nenarušuje celkové proporce auta, jako někde…

S nataženou střechou infi poskytuje opravdu prémiový jízdní komfort. Sice se plně nevyrovná konvenčnímu kupé, ale rozhodně si není nač stěžovat. Aerodynamický hluk od střešních spár se začíná projevovat až kolem 200 km/h a nad touto rychlosti také začíná postupně vadnout i zátah motoru. To však není nic překvapivého, nesmíme zapomenout, že auto váží strašidelných 1898 kg. Navíc podobné rychlosti nejsou dominantním způsobem využití kabrioletu, je však dobré vědět, že když se vydáte třeba na Riviéru, dojedete tam s G37 rychle a pohodlně – třeba i v dešti.

Třetí den testu už vypadá nadějněji – chvíli je sucho a chvíli mrholí. Stahuji proto střechu (tato operace trvá 25 sekund) a vyrážím na obhlídku nejlepších kaváren v okolí. Zjišťuji, že i při teplotě 8°C stačí klimatizace udržovat v interiéru příjemnou teplotu. A to jezdím se staženými všemi okénky – když už je to jednou kabriolet, chci si ho užít v plné parádě. Konečně je taky vevnitř pořádně slyšet motor, a že je u tohoto sextetu co poslouchat! A rázem se mi vybavuje rčení Britů, že se vyplatí mít kabriolet i kvůli jedinému slunečnému dni v roce.

Zatáčky i rychlou jízdu kabrio rádo

No dobře, dost už bylo hraní na snoba. G37 Cabrio nezapomnělo, že někde na počátku jeho rodokmenu stojí legenda jmeném Skyline GT-R. Zadokolka se přetáčivému smyku rozhodně nebrání a pokud vypnu stabilizaci, neváhá s řidičem spolupracovat při powerslidech.

Teď se bavíme hlavně o jízdě na mokru, na suchém asfaltu se zadní náprava i bez stabilizačního systému statečně drží v zatáčce (i na rovině $5$ ) zvolené stopy – může za to její zatížení složenou střechou i přilnavost nízkoprofilových pneumatik se šířkou 245 mm. Pět hvězdiček z pěti možných zaslouží i samotné brzdy, pro silniční provoz bohatě dimenzované. Možná namítnete, že slušné jízdní vlastnosti v extrému jsou u kabrioletu docela zbytečné, ale je vidět, že to u Infiniti se sportovní orientací myslí smrtelně vážně. I kabriolet si musí nadšený řidič prémiové značky pořádně užít.

Naladění podvozku i řízení není nijak radikální. Konstruktéři zvolili přiměřenou kombinaci cestovního komfortu a sportovního charakteru, chválabohu s větším akcentem na sportovní vlastnosti. Zejména kvalita odpružení je na standardních devatenáctkách nečekaně dobrá, zároveň je ale z místa řidiče cítit kontakt všech kol s vozovkou. Výsledkem je, že vám auto nevyklepe zubní výplně, za jízdy se ale ani nenaklání a téměř nezná pojem nedotáčivost. Řízení má strmější převod a rychlé reakce, ale je příjemně naposilované – podobné vlastnosti Evropan zná především z vozů značky BMW. K ještě lepšímu pocitu za volantem by ale určitě přispěl menší průměr volantu.

Karoserie je navzdory středně-třídním rozměrům a zaobleným tvarům přehledná a má dobře odhadnutelnou šířku. G37 Cabrio překvapí svou mrštností a s nataženou střechou nedává svou hmotnost v zatáčkách příliš znát. Se složením střechy se to změní – přesun tří kovových dílů za zadní nápravu je z hlediska fyzikálních zákonů neúprosný. Přesto Infiniti patří co do jízdního projevu i bez střechy k tomu nejlepšímu mezi kabriolety. Tuhost karoserie v krutu nemáme možnost experimentálně změřit, avšak subjektivně ji řadíme na úroveň Audi A5 Cabriolet – tedy na špičku mezi otevřenými auty střední třídy.

Na velmi slušné úrovni je i ochrana posádky před turbulencemi. Při stažených bočních oknech na přední sedadla do 100 km/h prakticky nefouká a i jízda rychlostí kolem 150 km/h je snesitelná. Vzadu panuje relativní pohoda do 80 km/h, severákem při rychlejším tempu už asi nebude úplně každý nadšen. Větrná clona se v průběhu testu vůbec nedostala do akce – české rychlostní limity neumožňují situaci, kdy by se nedalo jet se zcela otevřenou kabinou.

Atmosféry v Japonsku pořád umí

Na samotný závěr si nechávám motor. Známe jej už ze sedanu a kupé G37 i obou SUV od Infiniti. Přesto si zaslouží opět palec nahoru. Díky proměnlivému zdvihu ventilů a absenci škrtící klapky má fakt rychlé reakce na změnu polohy elektronického plynového pedálu. Jeho 320 koníků za to umí pořádně zatáhnout, motor je točivý se zřetelnou gradací výkonu a v celém spektru otáček (maximum je 7500 min-1) má příjemný sytý zvuk podobný těm nejlepším šestiválcům z Evropy. Zabírá ale už od nejnižších otáček (prostě atmosféra), takže také umožňuje na svůj výkon velmi úsporné cestování. Ve městě a na okreskách motor pracuje při plynulé jízdě nejčastěji pod 2000 otáčkami, a to i pokud jedete do kopce. Potenciál v nízkých otáčkách je na výrazně podčtvercový motor výborný – vysvětlením je klasická poučka „objem ničím nenahradíš“.

Spotřebu paliva je obtížné hodnotit, protože jsme auto přebírali skoro nové – přes první tisícovku se přehouplo až na příjezdu zpět k Infiniti do Průhonic. Jak přibývaly kilometry na počítadle, průměrná spotřeba postupně klesala od úvodních 19 až na 15 l/100 km. Po zkušenostech s dalšími modely Infiniti věřím, že po zajetí auta nebude problém se při citlivější práci s plynovým pedálem dostat pod 12 litrů.

Šestiválci skvěle sekunduje sedmistupňová automatická převodovka. I když se počítám mezi zastánce manuálů, musím přiznat, že spojení 3.7 V6 a sportovního automatu od Infiniti funguje na jedničku. Převodovka řadí naprosto logicky a její činnost se dá přesně regulovat plynovým pedálem. Kromě toho je k dispozici „inteligentní“ sportovní mód, kdy mapa řazení podporuje co nejlepší pružnou akceleraci, ale při plynulé jízdě se zase motor zbytečně nevytáčí (zdravíme do Mnichova). Řidič taky může kdykoliv do dění zasáhnout pomocí dvou pevně uchycených hořčíkových pádel. Rychlost podřazování je s nimi ukázková, nahoru je to zejména při plné zátěži o stupínek slabší. Vždy, když to je potřeba, elektronika při řazení použije meziplyn, takže v Japonsku pamatovali i na trošku toho efektu. Nadměrnému zatěžování převodovky předchází možnost podřazovat, až když otáčky motoru klesnou pod 4000 min-1, a velmi moudré je i to, že elektronika se studeným motorem nepřipustí situaci, která by se dala označit za podtáčení.

Dobrou zprávou pro milovníky prémiových kabrioletů je také skutečnost, že testovaný vůz má ceníkovou cenu 1,62 milionu Kč. Z příplatků měl přitom ve výbavě jen inteligentní tempomat, automatická převodovka a metalický lak. Vše ostatní – ať jde o kožené čalounění, klimatizovaná sedadla, hliníkový dekor, navigaci, Bose Open Air, adaptivní bi-xenony nebo 19palcová kola – je ve výbavě GT Premium samozřejmostí. U německých značek byste museli zaškrtávat další a další a další políčka… Infiniti navíc ještě dlouho bude exotika, na silnici těžko potkáte někoho, kdo pojede stejným autem, a naopak o zájem okolí nemá toto kabrio nouzi. Chce to trochu odvahy, odhodlat se vyzkoušet japonskou sportovní prémii, a pak hodně přemáhání nepodlehnout jí.

Technické údaje
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3696
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 320 (235) / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5200
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6,4
Spotřeba- kombinace (l/100 km): 11,4
Rozměry a hmotnosti:
Velikost kufru (l): 366
Objem nádrže (l): 80
Provozní hm. / nosnost (kg): 1898
Rozměr pneu: 225/45 + 245/40 R 19

Hodnocení

Motor 1,17
Výkon $1$
Odezva plynu $1$
Zvuk motoru/výfuku $1$
Pružnost $1$
Ochota vytáčet se $1$
Redline $2$
Převodovka 1,67
Rychlost přeřazování (AT) $3$
Rychlost podřazování (AT) $1$
Logika řazení (AT) $1$
Jízdní vlastnosti 1,38
Přilnavost přední/zadní nápravy $1$
Stabilita zadní nápravy $1$
Nedotáčivost/pře­táčivost $1$
Náklony v zatáčkách $1$
Chování na nerovnostech $2$
Přesnost řízení $2$
Strmost/ostrost řízení $2$
Účinek posilovače $1$
Brzdy 1,00
Nástup $1$
Účinek $1$
Dávkování $1$
Stabilita zádě $1$
Komfort 1,75
Odhlučnění podvozku $1$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $2$
Tlumení přejezdů nerovností $2$
Interiér 1,80
Velikost volantu $2$
Tloušťka věnce volantu $2$
Poloha za volantem $1$
Rozměry sedadel $2$
Boční vedení sedadel $2$
Fun faktor $2$
Výsledná známka 1,45

Fotogalerie

  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 1
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 2
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 3
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 4
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 5
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 6
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 7
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 8
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 9
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 10
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 11
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 12
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 13
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 14
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 15
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 16
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 17
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 18
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 19
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 20
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 21
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 22
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 23
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 24
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 25
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 26
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 27
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 28
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 29
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 30
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 31
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 32
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 33
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 34
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 35
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 36
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 37
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 38
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 39
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 40
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 41
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 42
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 43
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 44
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 45
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 46
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 47
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 48
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 49
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 50
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 51
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 52
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 53
  • Test: Infiniti G37 Cabrio – Do sucha i do vodičky: fotka 54


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Dobrej vtip TeeJay 29.04.2010  13:48
Dobrej vtip Mr. Green 24.04.2010  01:53
Re: Testovací řidič Comrie 22.04.2010  22:28
no Ehm sir colder 22.04.2010  22:25
Re: skvely test! Falta 22.04.2010  22:23
skvely test! riderhenry 22.04.2010  22:05
Testovací řidič Plzenak 22.04.2010  21:23
Cabrio DBS 22.04.2010  18:19
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket