Diskuse: Test: Honda CR-Z: CeRtovsky-Zábavná

zpět na článek
  • "J@W"

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 13:11 Reagovat

    Henri, Henri, sotva jsem psal o těch čtyřicátnících a i to za tím, ty hned přispěcháš, že znáš jednoho čtyřicátníka. Takhle se opravdu, ale opravdu, .............ale opravdu diskutovat nedá. >:D

  • sopťa

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 12:57 Reagovat

    to figurka: ale ono zvládnutí motoru je jedna věc a zvládnutí rychlého podvozku věc druhá. U nás je mraky těch, který zvládnou jen to první, což defakto znamená šlápnout na rovině na plyn a před zatáčkou na brzdy, ale jen málo těch, kteří umí z auta dostat maximum i v zatáčce. Až tohle zvládne řidič i u CR-Z, pak ano, klidně ať se posune dál, ale nesmí se zapomínat na to, že CR-Z má podvozek sakra rychlej, na úrovni CTR a to už opravdu není "pouze pro začátečníky".

    Další věc je ta, že né každej se u přesunovadla do práce chce posouvat kamsi dál ke sportovnímu náčiní. Jenpřeci jede do práce, třeba i s manželkou na místě spolujezdce, nechce přijet do práce propocenej až na zadku a se spotřebou 25.

    Mě přijde, že tady všichni tohle auto berou jako auto, který musí bejt jediný auto v rodině, to ale CR-Z rozhodně být nemá, nebo když, tak u singels ve velkých městech. Proboha proč to srovnávat s Mondeem? Nebo s Fábií? Nesmysl, věřte mi! Neřešte tak prachy, tohle není auto pro lidi, který berou 20 hrubýho a ani si na to nehraje. Tohle auto má konkurenci mezi Renault Wind nebo částečně i u Mini. Malý, stylový, neokoukaný, pro jednoho, či dva, dobrý jízdní vlastnosti na svižnej přesun na blízké vzdálenosti. Nic víc od toho majitelé chtít nebudou. Nikdo s tím nebude chtít převážet rodinu po dálnici, kamarády s prknama na lyžovačku do alp ani v tom vozit kočárek. Golfovaj bag se do toho stejně jako do každé jiné Hondy vejde a tím to hasne :-!

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 12:28 Reagovat

    Tak v soucasnosti je 25% kupujicich naopak tech ctyricatniku, mozna i vic. Jelikoz vim o jednom CR-Z, ktere ma prave ctyricatnik, ktery ho vymenil za Civica a ma to jako stylovejsi auto...

    V nasich podminkach nemuzeme opravdu rict, ze je CR-Z auto pro zacinajici ridice. To by totiz zacinajici ridici museli mit dany obnos, coz je naprosto nerealne v 99% pripadu. ;-)

  • Plzenak

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 12:28 Reagovat

    CR-Z přeci není ideální auto pro sportovně založeného muže, ale pro jeho ženu jako druhé auto do rodiny ;-) .

  • figurka

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 12:15 Reagovat

    sopťa: Ano, výkonem. Někde začínáš a když dané auto/výkon zvládneš/ovládneš a chceš dále řídit, tak se chceš posunout dál a na to potřebuješ posun v jízdních výkonech. A ne, není to o ježdění dvoustovkou. Určitě ne v normálním provozu.

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 11:37 Reagovat

    Sopťo: ano, tím že má relativně slabej motor, může být pro začátečníky vhodnější. Stejně tak nabízí zajímavou přilnavost pro ty, co je to zajímá. Pro ty co mají "mokrej" řidičák je stejně silná až dost. Jinak tvoje pojednání /se kterým se dá souhlasit/ je úplně mimo merito diskuse - to že se ti nějakej jouda s plečkou lepí na zadek s CR-Z až tak nesouvisí. A v neposlední řadě tohle auto si asi třicátníci-čtyřicátníci kteří chtějí něco "sport" asi nekoupí, a to vůbec nesouvisí s tím, že se určitě nějaký najde.

  • oIoo

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 11:31 Reagovat

    ...na dojíždění do města máš ovšem za tu cenu tři krátký Fóbie, a to pomíjím fakt, že "mastná tyč" je ve městě nepřekonatelná, nebo parkoviště se šikmým, kolmým stáním - tam mají problém PRÁVĚ 3D auta kvůli délce dveří a né pětimetrové limošky - ono si to chce zkusit v praxi...

  • sopťa

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 11:04 Reagovat

    To J@W: tvrzení že CR-Z je "pro začínající "fun-sport-drivery" je ale naprostý nesmysl :no:
    Čím je to auto pro začátečníky? Tím že má slabej motor? Ale opravdu se všichni ptořebujeme prohánět dvoustovkama? Nebo sportovně smýšlejícího řidiče zajímá spíš to, že se to malý autíčko, který denně používá na dojíždění do práce (a se kterým pak musí parkovat na zarvaným parkovišti v centru velkoměsta, kde je "velký auto pro velký hochy" nezaparkovatelný) perfektně řídí, zatáčku projede rychlostí CTR a vykouzlí úsměv na tváři?
    Nevím jak vás, ale mě vždy víc uspokojovalo, že ten blbeček, co se mi na rovince tlačil na *, byl za první zatáčkou o 20 metrů za mnou a s každou další mi rychle mizel ze zpětného zrcátka. Po rovině totiž umí jezdit rychle každej bezmozek :no:

  • figurka

    Ano i ne, ale to se "čekalo"

    14.12.10 11:03 Reagovat

    Výborný test :yes: Díky za něj.
    Za sebe bych doplnil, že ti skeptici (včetně mě) nezpochybňovali jízdní vlastnosti, jejichž očekávání byla vysoká a také se to potvrdilo. Také se potvrdilo, že výkon (ať už s, nebo pokud by byl, tak také bez hybridu) je, vzhledem k ceně je trochu poddimenzovaný. V případě výkonější verze bude "vše v pořádku", ale opět nám vstupuje do hry cena. Zmiňovaná přirovnání k MX-5 jsou sice v pořádku, ale "pouze" co do jízdní dynamiky, ne už co do ceny. Přeci jen, MX-5 nabízí trochu více exkluzivity díky kabriu a zadnímu náhonu a také větší absencí konkurence. Když se podívám na CR-Z "jen" jako na malé kupé, resp. hatchbackokupé a cenu, tak mě jako alternativa vychází základní Scirocco za 0,5M s podobným výkonem. Stejně jako u CR-Z, potencionální základní auto pro řidičského začátečníka. CR-Z může být řidičsky (podvozkově) zábavnější, ovladatelnější atd.., ale v případě řidičského začátečníka bych jako více rozhodující faktor viděl podobnou dynamiku, nižší cenu, větší praktičnost.

  • *Smec_m*

    Re: Shrnutí.

    14.12.10 10:56 Reagovat

    Lepe bych to nenapsal. :yes:

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Shrnutí.

    14.12.10 10:31 Reagovat

    Tak si to shrneme - CR-Z je auto, které nabízí jistou porci výkonu a řidičských zážitků pro začínající "fun-sport-drivery" za určitou pořizovací cenu, se zajímavými provozními náklady. To vše v atraktivním kabátě. V době ostrých HH, mini a výkonných limuzín nemá cenu řešit co vypráší a co ne, protože přichází doba, kdy výkon bude až druhý nebo třetí parametr.
    Komu se to líbí, koupí, komu ne, půjde jinam. Dost možná jsme svědky vzniku nového atraktivního segmentu automobilů. ;-)

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: CR-Z

    14.12.10 07:01 Reagovat

    Riderhenry: Lepší odlišit se s CR-Z, než s X6. ;-)

    Teejay: Novinářská CR-Z jsou dvě. >:D

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: CR-Z

    14.12.10 00:11 Reagovat

    Me2d: Ja s tebou souhlasim. A co se tech prodeju tyce, tak bych to videl spis na touhu se odlisit a koupit si proste stylovy hybrid. Pochybuju, ze by to nekdo koupil jako alternativu k nejakemu HH nebo sportovnimu autu, ale tak treba se pletu :-)

  • oIoo

    Re: CR-Z

    13.12.10 23:05 Reagovat

    ...no jak říkáš, začátky bývají těžké :-) konce taky - vejdou se mi do kufru dva golfové bagy a dva vozíky? >:D :-!

    ...jinak co si pamatuju tak v Mondeu jsme se vešli tři snowborďáci s prknama a výbavou a ani jsem nemusel mít zahrádku nebo kombíka ;-)

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: CR-Z

    13.12.10 22:53 Reagovat

    Eh, to byl tedy výběr, tos nám snad měl raději zatajit. Ale tak začátky bývají někdy těžké. ;-) Dívám se do statistik prodeje a vidím v ČR 6 registrovaných CR-Z. Jedno bude to testovací, takže pět lidí ten mlsný jazýček mělo a neřešili, že se do toho nevejdou lyže, soulož je prakticky vyloučená a pytlů s cementem to moc neodveze. >:-[] Každé auto má prostě své zákazníky, jde jen o to, kolik jich je. >:D

  • oIoo

    Re: CR-Z

    13.12.10 22:44 Reagovat

    mhmm, mě to napadlo, když jsi napsal, že z Tvé strany je to platonická diskuze - tak jsem přemýšlel, pro koho platonická není? Prostě to auto si musí někdo koupit nový, za šest kil. Kdo ocení špičkové řízení, bude chtít něco silnějšího, kdo ho zcela neocení, bude chtít něco UŽITEČNĚJŠÍHO, a kdo bude chtít něco malého 3D, koupí něco levnějšího.
    ...když zabrouzdám v paměti, když jsem "slezl" z Mégane 1.9dCi, a byl někde ve třeťáku na výšce, tak jsem měl ve výběru tuhle trojici aut: Fiat Stilo 3D 1.9td, Toyotu Avensis 2.2D4D, a nebo Mondeo 2.0TDCI - v důsledku jsem našel Mondeo 2.5 V6, ale rozhodování rozhodně nebylo "můj mlsný jazýček by si dal handy tricky sporťáček za šest kilíček"....
    Udělal bych tady anketu, jestli by do CR-Z vůbec někdo upřímně a vážně uvažoval mít zítra na kontě 650 na jediný auto

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: CR-Z

    13.12.10 22:22 Reagovat

    Přede mnou si Vette obhajovat nemusíš, patřím k minoritě, co ji zná a o té "podřadnosti" něco ví, ale určitě ses s podobným nazíráním setkal, proto se divím, že v diskuzi o malém sporťáku tasíš mondeo. ;-)

  • Plzenak

    Re: CR-Z

    13.12.10 22:20 Reagovat

    CRZ mi dává naprosto stejný smysl jako MX-5 1,8 NC. Obě auta mají motor naprd, pohodlné odpružení, slušně vypadají a báječně jezdí. Dost mě zaráží, že o Mazdě nikdo nenapíše, že je předražená a o Hondě to čtu naprosto všude. Základ CRZ je o 60 tisíc níž než základ MX-5. Mondeo bych do toho nepletl nebo sem někdo předhodí Fábii RS nebo nedejbože Renaulta Lagunu v naftě. Honda naštěstí netrpí nešvarem evropských aut a dá se bez problémů koupit i v naprostém základu a je to kompletní auto kterému nic neschází.

  • oIoo

    Re: CR-Z

    13.12.10 21:44 Reagovat

    ...hmm, to podle mě není tak jednoduchý, když tady půlka lidí řekne, že to je auto "pro začátek" na naučení se jezdit, tak pro mě je to přesně bridge mezi dvěma protipóly - obě auta jsou tedy uživatelsky příjemná, s dobrým řízením a přiměřenou rychlostí.
    Kupodivu já bych šel při výběru od rozpočtu (řekněmě 650k) k nejlepšímu mixu vlastností...
    ...a k podřadnému americkému autu - většina lidí to tak vnímá, to přeci nemůžu řešit, ale bylo to jediné auto mě na míru dle kritérií V8, manuál, RWD, zaplatitelné, dlouhodobě provozovatelné - a ani po dvou letech jsem nenašel substitut, a to jsem těch Überaut viděl.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: CR-Z

    13.12.10 21:13 Reagovat

    Me2de, to je mi tedy argument. :-O Odkdy je Mondeo fun-car na okresky? Podobných paradoxů najdeš desítky a stovky. Koneckonců, taky máš "podřadné americké auto", měl sis přece koupit spíš nějaké "pořádné porše". Spoustě lidí své pohnutky nevysvětlíš. Věříš, že bych se rozhodoval mezi CR-Z a MX-5, ale ne mezi MX-5 a Mondeem? Jasně, že si takové auto za 600 koupí jen opravdový nadšenec, také podle toho budou ty prodeje vypadat, ale cenová politika a kvality auta spolu přece nesouvisí. Je dražší 911 lepší auto než Vette?

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 22379 | Zobrazit seznam všech anket