Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska

Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska: titulní fotka Elektřina si nachází cestu i do jedné stopy. Nejde ovšem pouze o skútry a městská přibližovadla, kterým malý dojezd ke každodenním cestám do práce a zpět stačí...

Závodní elektrické superbiky jezdí třídu TT Zero na slavné britské Tourist Trophy. Tamtéž se před šesti lety zrodil i šampionát TTXGP, který postupně expandoval do světa a postupně nad ním převzala kontrolu FIM. To se ukázalo jako špatný krok, sezóna 2013 byla jeho poslední a plánovaný oficiální světový šampionát motocyklová federace nevypsala… Rakouská KTM se zase zabývá výrobou elektrických krosek a dokonce se dají koupit.

Jak by ovšem vypadal elektrický naháč od americké Tesly? Svoji vizi předkládá Jans Slapins. Talentovanému obrýlenému fousáčovi je osmadvacet, určitě nepochází z Londýna, kde žije, spíše z Pobaltí a adresa blogu prozrazuje, že se vlastně jmenuje Šlapins, ale to je vedlejší. Věnuje se počítačové grafice, designu a také fotí. Pro kalifornskou společnost ovšem nepracuje, je na volné noze, letos v únoru přišel s boxerem Urban Racer, který nesl logo BMW. Tentokrát navrhl neméně úžasnou motorku nazvanou Model M. Ne, opět není skutečná, jedná se o v poslední době běžný fantasy render.

Červená minimalistická bestie vzdáleně připomíná německá monstra Friedla Müncha s automobilovými motory NSU 1200. Má efektní krátké sedlo pro jednoho, potažené virtuální světle hnědou kůží, paprsková karbonová kola, jedinou zadní pružící jednotku a vodorovné zavěšení. Předek s dvojitou vidlicí typu upside-down vypadá více klasicky, vnější zpětná zrcátka rovněž. Mohutné světlo je však moderně diodové a tradiční přístroje mezi řídítky nahrazuje displej. Není tak velký jako ve čtyřkolové Tesle Model S, ta má šestnáctipalcový tablet otočený na výšku. Jenže sem by se nehodil.

S absencí konvenčního spalovacího motoru v hliníkovém rámu se Slapins vypořádal opravdu se ctí. „Krabice“, kde by se mělo nacházet celé pohonné ústrojí včetně baterií, vypadá velmi efektně, stejně jako horní i spodní rudé kryty. Benzinová nádrž potřeba není, ani výfuk stroj pochopitelně nemá. Místo paliva se do úložného prostoru vejde kromě přilby třeba notebook a další drobnosti. Jak praktické.

Elektromotoru napájenému lithium-iontovými články by ke štěstí stačilo 150 kW (204 k) a čtyři režimy: standardní, Cruise pro klidnou jízdu, Race pro řádění na okruhu a nezbytný Eco. Má být namontován co nejníže v rámu, respektuje tak filozofii značky se stylizovaným T. Nezapomínejme, že pohonná jednotka poskytuje maximální točivý moment okamžitě po spuštění, tedy takřka od nulových otáček. Brutální akcelerace je zaručena, i když chybí převodovka s mechanickou vazbou na zadní kolo. K udržování optimální teploty elektrické soustavy slouží mohutný chladič a další výdechy.

Co na projekt říká Elon Musk, netušíme, ale do jeho portfolia by takové zlé stvoření, které na druhou stranu utiší halasné ekology, určitě zapadlo…

Fotogalerie

  • Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska: fotka 1
  • Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska: fotka 2
  • Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska: fotka 3
  • Tesla Model M: Vize elektrické motorky pro Elona Muska: fotka 4

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.