Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony

Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: titulní fotka Původní Mini má stále mnoho fanoušků, kteří obdivují jeho klasické tvary a kompaktní rozměry. Na to sází také jistá společnost, která tohoto drobka vybavuje moderní technikou.

A to ne ledajakou. Firma Swind totiž nabízí Mini s elektrickým pohonem – říká mu Swind E Classic Mini. Plánuje přitom výrobu pouhých 100 kusů a ve všech případech půjde o renovované původní vozy. Novinkou však bude elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW). Energii mu bude poskytovat baterie o kapacitě 24 kWh.

Swind slibuje dojezd až 200 kilometrů, sprint z klidu na stovku za 9,2 sekundy a maximální rychlost 130 km/h. Zajímavé je, že ve srovnání s originálem se spalovacím motorem, je elektrické provedení jen o 80 kilogramů těžší. Odstranění palivové nádrže pak přináší větší zavazadlový prostor – objem má 200 litrů.

Tohle je asi nejpodivnější Octavia, jakou jste viděli. Pohání ji motor z náklaďáku Robur

Základní výbava zahrnuje vyhřívaná kožená sedadla, USB porty či vyhřívané zadní i čelní sklo. Připlácet se musí za infotainment s navigací, klimatizaci a dokonce i posilovač řízení.

A to přitom elektrické Mini není vůbec levné, ani trochu. Swind si za něj žádá 79 tisíc liber, tedy 2,3 milionu korun.

Autor: Jan Zajíc

Fotogalerie

  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 1
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 2
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 3
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 4
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 5
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 6
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 7
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 8
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 9
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 10
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 11
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 12
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 13
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 14
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 15
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 16
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 17
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 18
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 19
  • Teď už můžete mít i klasické Mini s elektromotorem. Potřebujete na něj ale miliony: fotka 20


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.