Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení)
Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000, na začátku léta přijel B-King a Hayabusa a dva supersportovní stroje GSX-R600 a GSX-R750 se představily na výstavě v Paříži.
Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000 s řadou špičkových technických vymožeností, které se v silničních motocyklech objevily poprvé, a na začátku léta přijel monstrózní naked-bike B-Kinga hypertourer Hayabusa. Pro jednu z největších podzimních výstav, která se koná v Paříži, připravilo Suzuki dva supersportovní stroje střední třídy, GSX-R600 a GSX-R750.
Začneme hned od toho nejdůležitějšího: agregátem. Suzuki GSX-R600 má pod kapotáží čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3. Pohonná jednotka má vrtání a zdvih 67×42,5 mm, čtveřici titanových ventilů na válec a rozvod DOHC. Dle zvýšení kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 se dá předpokládat, že došlo i k lehkému navýšení výkonu.
Suzuki GSX-R750 je na motocyklové scéně už 22 let a z trhu nezmizí ani příští sezónu. Inovovaný řadový čtyřválec „sedmpade“ má vrtání a zdvih 70×48,7 mm, čtyři ventily na válec (DOHC) a kompresní poměr 12,5:1.
Obě pohonné jednotky má na povel nová 32-bitová řídící jednotka, která se stará o přímé vstřikování paliva do válců. Podobně, jako u větších a silnějších bratrů, GSX-R1000 a Hayabusa 1300, má motorkář i u dvojice supersportů střední třídy možnost volby vstřikovací mapy (systém SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) a přizpůsobit chování motocyklu aktuálním podmínkám.
Optické změny jsou patrné hned na masce, typický klín předního světlometu současné generace nahradí agresivní trojzubec, pod kterým jsou vstupy pro přísun vzduchu do agregátu. Modifikací prošly i boční pasty, nicméně velké ostré R, stojící na písmenech gsx, jako logo modelové řady zůstalo. Další viditelnou změnou prošel tlumič výfukového systému, především kvůli dodržení přísných emisních a hlukových limitů.
Drobnými úpravami prošlo i nastavení podvozku. Základem sportovních motocyklů je rám z hliníkového odlitku, který má vpředu obrácenou vidlici, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém od firmy Tokico má na přední ose dvojici kotoučů se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.
Video
Suzuki GSX-R600
Suzuki GSX-R750
Technické informace
Technické údaje | Suzuki GSX-R600 | Suzuki GSX-R750 |
Celkové rozměry | 2 040×715×1 125 mm | 2 040×715×1 125 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 400 mm / 810 mm | 1 400 mm / 810 mm |
Motor, objem | 4dobý řadový čtyřválec, 599 ccm | 4dobý řadový čtyřválec, 749 ccm |
Vrtání x zdvih | 67×42,5 mm | 70×48,7 mm |
Kompresní poměr | 12,8:1 | 12,5:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina | 16 / kapalina |
Výkon bez RAM air | 92 kW v 13 500 ot/min | 110 kW v 13 200 ot/min |
Točivý moment | 68 Nm při 11 500 ot/min | 86,3 Nm při 10 000 ot/min |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální | 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 220 mm, 1pístek | 1× kotouč 220 mm, 1pístek |
Rám | rám z hliníkového odlitku | rám z hliníkového odlitku |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm | USD vidlice, průměr 43 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 17 l | 17 l |
Suchá hmotnost | 163 kg | 165 kg |
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
ooo | bond 007 | 04.02.2008 22:56 |
Vstoupit do diskuse › |