Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!

Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: titulní fotka Spyker představil nový závoďák, postavený na základě nové vlajkové lodi, modelu C8 Aileron.

Ten je zatím určen jen pro třídu GT2, po jedné sezoně se však Spyker rozhodne, zda jej nabídne i o něco levněji pro týmy soutěžící v nižší kategorii GT3.

Když ale mluvím o GT2 dopouštím se vlastně chyby – GT2 se totiž nově přemění na třídu GTE, která se dále dělí na GTE Pro a GTE Am. Pro je klasicky soutěž pro profesionální stáje, zatímco u Am je například omezení kvality jezdců nebo konstrukční stáří vozu (minimálně 1 rok). Cílem je snížit náklady a vytvořit „trh s ojetými auty“ pro kategorii Pro.

Mezi největší změny patří povolení přeřazování pomocí pádel pod volantem, snížení objemu atmosférického motoru z 8 l na 5,5 litru nebo třeba snížení maxima hluku ze 112 na 110 dbA. Jinak jsou regule postaveny zhruba z 95% na stávajících nařízeních pro GT2. Novinkou je ale například fakt, že se závodů mohou zúčastnit i vozy s karbonovým šasi, pokud se jich vyrobilo více než 300 – takže třeba McLaren MP4–12C má cestu na závodní okruhy pootevřenou.

Poměrně úspěšný Spyker C8 Laviolette GT2R tak může jít v nadcházející sezoně na zasloužilý odpočinek.

Fotogalerie

  • Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: fotka 1
  • Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: fotka 2
  • Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: fotka 3
  • Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: fotka 4
  • Spyker C8 Aileron GT: sbohem, C8 Laviolette GT2R!: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
fsYuqrYlaRcEW lKIXBKaN 24.03.2013  18:47
Vstoupit do diskuse ›