Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante

Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: titulní fotka Sériovou verzi kupátka Aston Martin V12 Vantage známe z letošního autosalonu z Ženevy, ale řada zákazníků netrpělivě čeká na otevřenou verzi Volante. Tady máte pár špionážních snímků, kde je V12 Vantage Volante minimálně zamaskováno.

Na konci roku 2007 představil Aston Martin koncept V12 Vantage RS. Trvalo jen rok, než automobilka dovedla studii, která vyvolala velký zájem, do podoby sériového modelu. Představení se konalo letos na autosalonu v Ženevě. Nejedná se „jen“ o dalšího koně z vynikajícího rodu, model V12 Vantage nad svými předchůdci vyniká svým výkonem. Jeho šestilitrový vidlicový dvanáctiválec produkuje špičkový výkon 380 kW (517 koní) a nejvyšší točivý moment 570 Nm. Díky tomuto velmi potentnímu motoru dokáže automobil sprintovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí 305 km/h.

Aston Martin V12 Vantage má vnější rozměry 4380×1865×1241 mm. Délka v podstatě srovnatelná s vozy nižší střední třídy spolu s výškou necelých 125 centimetrů a šířkou 186,5 cm (bez zrcátek) dělá z Vantage velmi ďábelskou placičku, kterou dostat do ruky na okruhu musí být opravdu zážitek. Auto stojí na 19palcových kolech, obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/35 ZR19 vředu a 295/30 ZR19 vzadu. Díky karbonovým, ventilovaným brzdám o rozměru 398, resp. 360 mm je zastavení tohoto 1680 kg vážícího supersportu dílem okamžiku. Masivní dvanáctiválec, ukrytý pod dlouhou kapotou je o celých 100 kilogramů těžší než osmiválec slabší verze. Proto přišla na řadu karbonová redukční dieta. Díky novým sedadlům, kovaným kolům nebo karbonovým výplním interiéru se hmotnost podařilo srazit o pěkných 50 kilogramů a inženýři jsou prý také spokojení s rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 51:49. Upraven byl pochopitelně podvozek, který je nyní sportovnější a o 15 mm nižší.

Aby Aston fungoval co nejlépe jako luxusní (a neobyčejně rychlé) GT, potřebuje mít také odpovídající dojezd. Nádrž o objemu 80 litrů v kombinovaném cyklu vystačí (podle papírů) na nějakých 500 kilometrů, ale nesmíte dvanáctiválec moc dráždit. O praktičnost se nebojte, zavazadlový prostor je stejně velký jako ve Škodě Fabii. Kvůli zajištění exkluzivity výrobí v Gaydonu pouze 300 až 500 vozů ročně.

Většina výše uvedených dat o kupé se bude shodovat i u otevřené verze, kterou Aston Martin označuje jako Volante. Předpokládaný debut kabria bude zřejmě letos na podzim na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 1
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 2
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 3
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 4
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 5
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 6
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 7
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 8
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 9
  • Spy Photos: Aston Martin V12 Vantage Volante: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
překrásná Johnny_P 22.06.2009  15:13
Re: Kupé King 17.06.2009  11:38
Kupé Golias 17.06.2009  08:27
Vstoupit do diskuse ›