Diskuse: Sportovní Hondy na českém trhu "za hubičku"

zpět na článek
  • babo83

    Re: no konecne...

    22.07.08 23:49 Reagovat

    akurat, ze MX-5 ma samosvor som nevedel... fakt ma? ;-) Ale aj tak sa ten smyk na nej riadit proste neda... (skusali aj machri, nedarilo sa, asi proste maly vykon a tocak na drift)... ovsem driftovanie, to nie je nejake porovnanie aut, nie sme predsa pubertaci na otuzenych 325i, ktore su 3 dni pred rozpadnutim...

  • babo83

    Re: no konecne...

    22.07.08 23:46 Reagovat

    Aha, Tvoj dalsi clanok som si ale neprecital... ACCO vs MX-5 - nizarnde porovnanie. V niektroych rychlych vacsich zakrutach som ale na ACCO bez srandy o 15km rychlejsi (kde prave MX-5 je najazdova rychlost uz moc a ide po cumaku von).

    Prevodovka je ale na ACCORDE proste lepsia... Samozrejme kratka radicka v aute typu MX-5 a v sedane strdnej triedy je uplne nieco ine... Ale MX-5 prevodovku dobru nema, to mazda nevie (ako aj klasicke 4-valcove motory). Proste nesmierne tasko to ide cez neutral a pochvili rychleho radenia Ta boli cele zapastie... Konecne preradenie v mojom ACCO je proste rychlejsie (niekedy pridem na nejaky mazda zraz a bez srandy predvedietm, fakt).

    Samozrejme hovori "a" a nepoved "b" je nezmysel. Bol som na slalome a tam male zakruty a podobne - tam uz ACCORD (hoc so sportovym podvozokom) bol ako slon v porcelane... A miata ako ryba vo vode ;-)

    Porovnanie je to naozaj bizardne - len som chcel povedat, ze ale v niektorych veciach MX-5 az tak nevynika... Napriek tomu to auto milujem ;-)

  • babo83

    Re: no konecne...

    22.07.08 23:40 Reagovat

    Celkom pekne si to napisal... Aj ked teda MX-5 - ja zazivam nedotacavy smyk casto (auto je citatelne a v sirokej zakrute sa to da). Pretacavot je mimalna a v ziadnom pripade sa neda riadit smyk potom (skusane na obrovskej bezpecne ploche - nema to samosvor zrejme v zadu a maly vykon na utrhnutie).. Ale naozaj to spojenie jazda (s autom tentokrat) funguje perfektne.
    S2000 - ma LSD, da sa perfektne aj diftovat (videl som manika na slalome, co tie minibranky na efket prechadzal driftom a to este ma naschval nastaveny podvozok neutralne). Uplne idealne rozlozenie hmotnosti 50 na 50, motor krasne az na konci kapoty, co najviac za prednu napravu... Podvozok skoro ako formula, umoznuje nastvit geometriu uplne vsetku (priklon, zaklon, odklon, ...). Takze aj podvozkovo je S2000 fakt vymakana a ma super brzdy (nasa miata nic moc). MX-5 NB mala ale lepsie riadenie zrejme, to bolo krasne komunikativne. MX-5 ale nema dore radenie, radicka je sice krasne kratka, ale cez neutral dava strasny odpor a na mojom ACCORDE snad rychlejsie preradim.

    Napriek tomu presne vdaka lepsiemu motoru nie je S2000 ani z daleka hracka pre kazdeho a je skor na okruh a patri ro duky tomu, co to naozaj vie. MX-5 ale moze soferovat skor az zaciatocnik a je to v pohode... Tiez som s nou bol na slalome a bola to parada, tam ten zadny nahon clovek nesmierne oceni.... Osobne pri mojich soferskych schopnostiach som rad, ze mam MX-5 - S2000 by som nevedel vyuzit, jeho potencial. MX-5 - clovek ide hoc aj 80 po okreske a stale sa super bavi... Ale S2000 je tiez super... nie len motorom...

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: no konecne...

    15.07.08 00:06 Reagovat

    jeste ke Kingovu srovnani MX-5 a S2000 - tyhle dve auta asi moc srovnani nesnesou uz kvuli tomu, ze ackoliv se to tak nezna, jsou dost odlisna. Rekl bych, ze MX-5 umi cloveku dat vetsi pocit zabavy v nizsich rychlostech, coz je pro obycejneho smrtelnika fajn, a ja nadale ocenuju provozni naklady jako u Octavie, idealni zaklad pro nejake mensi vylepseni (podvozek snese tvrdsi nastaveni i u moji pritvrzene verze) diky nizke hmotnosti a koncepci. U MX-5 jsem nedotacivy smyk v zatacce nezazil. MX-5 je vylozene neutralni. Najedes moc rychle = nedotacivy smyk. Pustis plyn v zatacce nebo necitlive pridas = pretacivy smyk. Ale najedes-li tak akorat a v zatacce drzis plyn, auto se ani nehne. Nevim jak je to v S2K, pres veskere snahy jsem v ni jeste nejel. Ale vim ze Hondy trochu klamou telem. Uz jenom zvu VTECu z auta dela ten nejlepsi sportak. Jel jsem v CRX DelSol 1.6 VTEC (v primce srovnatelny s MX-5, v zatackach nema sanci) a pripadal jsem si jako ve Ferrari prave diky VTECu, stejne tak v Civicu 1.6 VTEC upravenem na zavody do vrchu... Ty motory udelaji proste strasne moc. Jenze MX-5 ma taky svoje kouzlo, to uz ale tak lehce popsat nejde, japonci tomu rikaji myslim nejak "JimbaiTai" (spojeni jezdce a kone). Dokonala zpetna vazba a nizka hmotnost udela proste svoje, krom toho auto co vazi 1000kg se lehce naladi! ;-) Osobne bych sel do S2000, kdybych si ji mohl dovolit. Je ale smutne, ze jenom proto, ze ma ten nejlepsi motor a vypada mnohonasobne lepe.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: no konecne...

    14.07.08 23:53 Reagovat

    ehm, no jak to rict - zacnu asi tim, ze MX-5 ma samosvor a primo razenou prevodovku, ktera byla obcas spojovana s vyrazy jako "nejlepsi prevodovka" apod. O S2000 jsem slysel napr. to, ze diky elektrickemu posilovaci ma na sportovni auto dost mrtve rizeni. Jak jsem jiz rekl, sel bych do S2000, ale jen diky motoru, jinak si myslim, ze ma MX-5 ve vsem navrch, az na tu novou - to je takovej cestak. Accord je vyborne auto, ale rozhodne nemuze snest porovnani, co se tyce jizdnich vlastnosti, s MX-5. Abych to tak nejak shrnul - co je pro uzivatele sportovniho auta pouzivaneho na silnici nejdulezitejsi? Rekl bych ze pocit, zabava. Pro me je idealni komunikativni rizeni a podvozek motokary. To, ze zazivam zabavu v 60 km/h je dalsi vyhodou, protoze limit auta je jeste hodne daleko predemnou, ikdyz se to nezda. Jen okorenit to motorem od Hondy a je to, pro me, dokonale auto.

  • %babo

    Re: no konecne...

    08.07.08 01:04 Reagovat

    Fakt si Kingu myslis, ze nema lepsie riadenie 3er ako CTR? l-) Neviem, mne pride CTR tiez hodne preposilovane v nizkych rychlostiach, vo vyssich je to OK... A malo spatnej vazby, co 3er bez active drive je podla mna na tom lepsi...

    Take boli moje pocity, ale ze sa mylim, to kludne pripustim ;-)

  • kewlarsiet

    Re: no konecne...

    07.07.08 23:07 Reagovat

    Len by tej 330i nemuseli cas od casu praskat hlavy ;-) a je dost zarmucujuce, ked vidite 330i s dvojfarebnou koncovkou vyfuku... jedna cast je cierna a druha "krasne" cista... v com to asi bude? 8-s

  • kewlarsiet

    Re: no konecne...

    07.07.08 23:04 Reagovat

    Bolo by tiez dobre, keby aj Deadlift bol od prispevku k prispevku "civilizovanejsi". Dost tu toho nataral a este aj natara, len nikto nevie co. Ale snad nam tom Deadlift vyjasni. :-!

  • Kingfoto King

    Re: no konecne...

    07.07.08 22:39 Reagovat

    Trojkové BMW rozhodně nemá lepší řízení než CTR. ;-)

    On bude Deadlift trochu mimo. Ostatně - i M3 je generaci od generace civilizovanější...

  • %babo

    Re: auto bez emocí

    07.07.08 13:17 Reagovat

    prosim Ta Deadlift, zase trosku mimoza... Ked sa chces hadat, najazdi roznymi autami asopn to co ja a nehovorme ani o tom, co najazdil King.

    CTR 7G podvozok vobec nie je nijak extremne tvrdy a hlavne aky ma typ zavesenia kol prosim Ta v zadu? Prekvapenie, ze by multilink?

    Torzoku ma az 8G, co je trochu skoda, ale podvozk ma stejne dobry. Na 18-kach vsak moc pohodlny nie je, to je fakt

  • Deadlift

    Re: auto bez emocí

    06.07.08 19:18 Reagovat

    King 7G byl považován za jeden z nejlepších, leda u Hondy, kvalit multilinku rozhodne nedosahuje, kvalitni podvozek neznamena automaticky vzdy ten nejtvrdsi.

  • %babo

    Re: no konecne...

    06.07.08 02:07 Reagovat

    Hm, ale M3 je dva a polkrat drahsie, ako CTR, nevadi? M3 bude tiez houbi oproti F430 Scuderia a co ako?

    Normalny 3er? No RWD vs. FWD a mimo triedu, ale co je normalny 3er Napriklad 320d? No tak to strci aj nove CTR do vacku. Prevodovkou, motorom, nekompromisnostou. BMW bude mat len vyrazne lepsie riadenie.

    Samozrejme ale take 330i s M-paketom je fakt dobre auto, opat ale cenovo uplne inde

    Vymeknutie kvoli zakaznikom - no asi nieco na tom bude, CTR 8G je najpredavanjsi 3d HH v Britanii a celkovo ma predaje dost slusne v EU.

  • rs78

    Re: no konecne...

    06.07.08 00:24 Reagovat

    Pane bože! Tak Honda vyměkla kvůli evropským zákazníkům. Hmm! Ještě, že je to na koho svést :))))

    PS: až jednou budete chtít opravdu zažít radost z jízdy, sedněte do obyčejného trojkového BMW :-) Nemluvě o M3

  • olin007

    Re: auto bez emocí

    05.07.08 07:46 Reagovat

    Hnupe,jdi se bodnout s Italem.Jestli ti to nedochazi tak liga pochází ze země vycházejícího slunce.

  • babo8

    Re: auto bez emocí

    04.07.08 00:51 Reagovat

    a teda zas som tu moc zly na MX5 - je to super super zabavne auticko... len z neho netreba robit to, co nie je. Zial na limite sa mi z neho nepodarilo dostat vo vyssej rychlosti nic ine ako nedotacavy smyk (hoci je to zadolkolka). Ale pocit zo soferovania je tam aj tak uzasny a ojetina sa da zohnat za paradnu cenu :yes: :yes:

  • babo8

    Re: auto bez emocí

    04.07.08 00:49 Reagovat

    zas tak tolko kecalkov tu nie je, tak mozno RS66 a hlvane "xLuk" ;-)

  • babo8

    Re: no konecne...

    04.07.08 00:44 Reagovat

    presne ako pise king, jeho kamarat ma totiz tiez MX-5 NB cize druhej generacie. Tam bolo riadenie fakt fajn, ale inak nicim neprevysovalo S2000. A S2000 je fakt konkurencia 350Z roadster.. Teraz za uzasnu cenu (no ono vsak je to aj pekne stare auto, aj ked ma uz druhy F/L)

  • Tizziano

    Re: auto bez emocí

    03.07.08 23:43 Reagovat

    Hele vy mistri,jak to tady ctu tak se mi zda, ze je tu nejak moc radobychytrych kecalku,mnoho z nich zatim teoretiku, kteri v zivote nesedeli v Erku(CTR) a mysli si ze 147GTA je drsny HH.Bohuzel absolutne nevite o cem mluvite,lajk hledi jenom na kone, ale kdo se vyzna, tak vi sve. Takovy pocit z rizeni si neuzijete nikde ...Nikde.A tedka s tou cenou se mi chce brecet....

  • Kingfoto King

    Re: no konecne...

    03.07.08 22:45 Reagovat

    Henry, s MX-5 mam moznost diky kamaradovi jezdit, ma ji moc rad a neni nic, v cem by byla lepsi nez H. Rizeni mela lepsi 2. generace MX-5, u te soucasne se to tak +-srovnalo.
    Ano, uz je na trhu dost dlouho, ale stale si drzi vysokou uroven, dobre sportovni roadstery zas tak moc nestarnou. ;-)
    Mas pravdu, ze je japonsky CTR lepsi, ten EU je bohuzel takovy, jaky si ho preji zdejsi zakaznici. Ale i tak je to famozni svezeni. >:-[] :yes:

  • Kingfoto King

    Re: auto bez emocí

    03.07.08 22:32 Reagovat

    RS66: Ano, CTR už není tak nekompromisní a přibral pár kg. A je na tom snad jiný sporťák současnosti jinak? Vyměklo i STI a EVO... To je trend. Ovšem díky tomu, že měknou všichni, je CTR stále ejvíc hardcore HH na trhu a to oceňuju.
    To "ještě horší, než..." jsem moc nepochopil, podvozek 7G byl považován za jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší. Ale i přesto mě osobně víc vyhovuje šasi 8G, dokážu s ním být na silnici rychlejší. Horší ovladatelnost na limitu vynahrazuje větší stabilitou zádě. A na co jeho podvozek stačí nebo ne záleží spíš na tom, na co si troufáš. ;-)
    Ty máš přehled o prodejích HH na našem trhu? Budu vděčný za odkaz. :-)
    Předražená S2000? Je to konkurent aut jako Nissan 350, tak i podobně stál. Teď stojí jako obyčejná MX-5, to je cena z kategorie snů. :yes:

zpět na článek