Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo

Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: titulní fotka Švýcarská společnost Sportec nabízela již dříve pod označením SP580 upravené Porsche 911 Turbo a nyní pod stejnou zkratkou představuje výsledek svého snažení, jehož základem je modernizované provedení.

Na první pohled se může zdát, že nové provedení SP580 se od toho dosavadního nijak neliší, ale opak je pravdou. Na karoserii jsou sice jen minimální úpravy, ale pod ní se již jen díky základu v podobě modernizovaného Porsche 911 Turbo odehrály výraznější změny.

K pohonu sériového Porsche 911 Turbo slouží přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 500 koní (368 kW) dostupným při 6000 min-1, zatímco předchozí provedení mělo motor o objemu 3,6 litru. Maximální točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1950 do 5000 min-1 a při využití funkce overboost se může krátkodobě zvýšit na 700 Nm v rozmezí 2100 až 4000 min-1.

Po blíže nespecifikovaných úpravách nabízí přeplňovaný šestiválec při zachování objemu 3,8 litru maximální výkon 580 koní (426 kW) při 6150 min-1 a hodnoty točivého momentu stejné jako u sériového provedení.

Sportec SP580 akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,2 s, rychlostí 200 km/h se pohybuje za 10,3 s od startu a je schopen dosáhnout maximální rychlosti 323 km/h. Jen pro pořádek si připomeňme, že sériové Porsche 911 Turbo s paketem Sport Chrono zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje maximální rychlosti 312 km/h.

Vedle motoru se švýcarští tuneři věnují i dalším částem Porsche. Pro podvozek mají připraveny nové sportovní pružiny snižující světlou výšku o 20 mm. Za 20palcovými disky Mono 7 s pneumatikami Michelin PS2 se ukrývají nové ocelové kotouče brzd, do nichž se zakusují 6pístkové třmeny vpředu a 4pístkové třmeny vzadu.

K vylepšení aerodynamických vlastností karoserie mají přispět nové karosářské díly, které mohou být na přání vyrobeny z karbonu. Pro příď je určen spoiler pod sériový nárazník, na boky patří nástavce prahů a pro záď je určen větší spoiler na kapotu motorového prostoru. Z matného karbonu mohou být vyrobena vnější zpětná zrcátka a vstupy vzduchu před zadní koly.

Interiér Porsche 911 Turbo se po zásahu úpravce může pyšnit novými hliníkovými pedály a sportovními skořepinovými sedadly.

Fotogalerie

  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 1
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 2
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 3
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 4
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 5
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 6
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 7
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 8
  • Sportec SP580: švýcarská úprava Porsche 911 Turbo: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.