SpeedFactory Challenger: hliník se odstěhoval pod kapotu

SpeedFactory Challenger: hliník se odstěhoval pod kapotu: titulní fotka Společnost SpeedFactory zaměřená na úpravy vozů značek Dodge a Chrysler letos do Las Vegas na SEMA Show přiveze Challenger s přeplňovaným hliníkovým osmiválcem Hemi od divize Mopar.

Upravovat vzhled Dodge Challengeru je sice příjemné odreagování, ale podívat se mu pod sukně je větší zábava. Tak nějak přemýšlejí u firmy SpeedFactory, sídlící nedaleko Atlanty. Důkazem toho je Challenger SRT-8, jehož sériový osmiválec o objemu 6,1 litru s výkonem 432 koní (318 kW) se odstěhoval neznámo kam.

Jeho místo totiž zaujal nový celohliníkový osmiválce Hemi 440 s kompresorem Vortech V3. Tento agregát o objemu 7,2 litru nabízí výkon 700 koní (515 kW) při použití benzínu s oktanovým číslem 91. Zadní kola jsou roztáčena prostřednictvím převodovky Mopar Performance NAG 1 a zadní nápravy Getrag s nezávislým zavěšení, jejíž polosy zvládnou až 1000 koní.

Výrazně zvýšenému výkonu odpovídají i další úpravy na podvozku v podobě sportovních tlumičů, tužších pružin a brzdového systému Brembo s 15palcovými kotouči a 6pístkovými třmeny na přední nápravě. Pneumatiky Bridgestone R Compound jsou obuty na 20palcová kola BBS Black Edition CH-R.

SpeedFactory odlišil upravený Challenger od sériových modelů matně černou karbonovou kapotou a černými pruhy na bocích. V interiéru se změny týkají jen loga úpravce na opěradlech sedadel, výplních dveří, použití nových koberců a řadicí páky.

Fotogalerie

  • SpeedFactory Challenger: hliník se odstěhoval pod kapotu: fotka 1
  • SpeedFactory Challenger: hliník se odstěhoval pod kapotu: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: nádhera Delph. 29.10.2009  14:07
nádhera %DOUBLE M 29.10.2009  12:10
Vstoupit do diskuse ›