Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911

Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: titulní fotka Společnost Singer Vehicle Design byla založena v letošním roce a jejím cílem je moderní interpretace klasického Porsche 911. Prototyp byl představen již v září a nyní se přidávají specifikace produkčních modelů pro rok 2010.

Kalifornská společnost Singer Vehicle Design se snaží oživit ducha klasických Porsche 911 z šedesátých a začátku sedmdesátých let. Hlavní inspirací pro její projekt jsou ve své době nejostřejší verze 911R (1967), 911ST (1970), 911 Carrera 2.7 RS a 911 Carrera 2.8 RSR (obě z roku 1973).

Základem pro Singer 911 ovšem není Porsche z let, kdy vznikaly výše zmiňované modely, ale o něco mladší 911 3.2 z let 1987 až 1989. Jeho skelet ještě odpovídá modelům z šedesátých a sedmdesátých let, ale je mnohem tužší a je pozinkován, což znamená, že nepoměrně lépe odolává korozi. U Singer Vehicle Design je ovšem důkladně zkontrolován a následně dodatečně vyztužen.

Karoserie kombinuje detaily verze R, RS, RSR i novějších modelů se zcela novými prvky. Na klasické R odkazuje tvar předního nárazníku, umístění směrových světel, chromované rámečky hlavních světlometů a kolem oken i zadní nárazník. Kachní ocas modelu RS má připomínat malý spoiler na víku motorového prostoru. Připomínkou RS i RSR jsou rozšířené blatníky a design kol. K moderním prvkům patří xenonové hlavní světlomety i spoiler pod předním nárazníkem, který je do určité míry připomínkou první generace 911 Turbo z roku 1974.

Interiér má vzhledově odpovídat spartánskému provedení sportovních vozů přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Tomu odpovídají svým vzhledem i sedadla značky Recaro, která ale mají karbonovou kostru a mohou být elektricky stavitelná. Za klasickými tvary se ale může ukrývat i klimatizace, elektrické ovládání oken, přípojka pro iPod nebo navigace značky Garmin.

Dárcem pohonné jednotky je Porsche 911 (993), které bylo posledním vzduchem chlazeným zástupcem své značky. Pro Singer 911 jsou používány výhradně motory od roku výroby 1995 ve specifikaci pro severoamerický trh, což znamená, že splňují zdejší emisní limity.

V roce 2010 mají mít zákazníci na výběr z trojice objemů a stejného počtu výkonů. Základ představuje sériový šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 300 koní (221 kW). Následuje motor s objemem zvýšeným na 3,75 litru a výkonem 360 koní (265 kW) a poslední je jednotka, která z objemu 3,82 litru nabídne 425 koní (313 kW).

Síla plochého vzduchem chlazeného šestiválce je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky G50 z modelu 964 u verze s objemem 3,6 litru, zatímco pro dvě výkonnější provedení je k dispozici šestistupňová manuální verze převodovky G50 z modelu 993.

Brzdový systém ukrytý za 17palcovými disky s designem Fuchs je odvozen od systému modelu 930 Turbo, který jej zdědil po závodní legendě Porsche 917. Do kotoučů značky Brembo s vnitřním chlazením se zakusují 4pístkové brzdové třmeny.

V příštím roce se má rozběhnout produkce omezeného počtu vozů Singer 911. Ty budou vyráběny na přímou objednávku a podle zadání budoucího majitele

Fotogalerie

  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 1
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 2
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 3
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 4
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 5
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 6
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 7
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 8
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 9
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 10
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 11
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 12
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 13
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 14
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 15
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 16
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 17
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 18
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 19
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 20
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 21
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 22
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 23
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 24
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 25
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 26
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 27
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 28
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 29
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 30
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 31
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 32
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 33
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 34
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 35
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 36
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 37
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 38
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 39
  • Singer 911: zpět ke kořenům Porsche 911: fotka 40

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Tleskám Martin911Turbo 09.12.2009  21:32
Re: kluci od Singru jsou borci... babo83 07.12.2009  16:14
kluci od Singru jsou borci... Enthusiastic.driver 07.12.2009  10:36
porno mayday 07.12.2009  08:01
Re: Porno dmbs 07.12.2009  01:20
RUF vs. Singer Zett 06.12.2009  21:57
PARADA imageMASTER 06.12.2009  17:54
Porno %Toshi 06.12.2009  13:48
pokus Hrubis 06.12.2009  13:24
Vstoupit do diskuse ›