Singer 911: Výroba klasika zahájena

Singer 911: Výroba klasika zahájena: titulní fotka Singer Vehicle Design po dvou letech vývoje a ladění představila první produkční Singer 911, který je vzpomínkou na nejlepší léta vzduchem chlazených Porsche 911.

Kalifornská společnost Singer Vehicle Design byla založena v roce 2009 a jejím cílem je moderní interpretace klasického Porsche 911. Prototyp byl představen v září roku 2009 a v prosinci stejného roku byly zveřejněny specifikace sériového modelu Singer 911 pro rok 2010. V loňském roce ale nakonec probíhalo ještě další ladění formy a tak se první produkční vůz představuje až letos.

Singer 911 je moderní interpretací klasických Porsche 911 ze šedesátých a začátku sedmdesátých let. Hlavní inspirací pro tento projekt jsou ve své době nejostřejší verze 911R (1967), 911 ST (1970), 911 Carrera 2.7 RS a 911 Carrera 2.8 RSR (obě z roku 1973).

Oproti původním plánům došlo u produkční verze k několika drobným změnám. Původně měl Singer 911 vznikat pouze na základě skeletu Porsche 911 Carrera 3,2 z let 1987 až 1989. Nyní ovšem Singer Vehicle Design uvádí, že k přestavbě lze využít vozy z let 1969 až 1989. Jejich skelet je kompletně odstrojen, zkontrolován, očištěn a u starších ročníku nastupuje dodatečná ochrana proti korozi.

Většina povrchových panelů karoserie je nově vyrobena z předimpregno­vaných karbonových vláken. Dveře jsou z důvodu zachování bezpečnosti při boční srážce i nadále ocelové.

Karoserie kombinuje detaily verze R, RS, RSR i novějších modelů se zcela novými prvky. Na klasickou 911 R odkazuje tvar předního nárazníku, umístění směrových světel, chromované rámečky hlavních světlometů a kolem oken i zadní nárazník. Kachní ocas modelu RS má připomínat malý aktivní spoiler na víku motorového prostoru. Připomínkou RS i RSR jsou rozšířené blatníky a design kol.

K moderním prvkům patří xenonové hlavní světlomety i spoiler z uretanu pod předním nárazníkem, který je do určité míry připomínkou první generace 911 Turbo z roku 1974.

Interiér má připomínat spartánské provedení sportovních vozů přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Tu správnou atmosféru navozuje původní palubní deska s pěti budíky, čtyřramenný volant a sportovní sedadla Recaro, na nichž není na první pohled patrné, že jsou elektricky stavitelná. Za klasickými tvary se ale může ukrývat i klimatizace, elektrické ovládání oken, přípojka pro iPod nebo navigace značky Garmin.

Singer i pro modelový rok 2011 zachoval původně plánovanou nabídku pohonných jednotek, jejichž základem jsou motory od roku výroby 1995 ve specifikaci pro severoamerický trh. Základ představuje sériový šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 300 koní (221 kW). Následuje motor s objemem zvýšeným na 3,75 litru a výkonem 360 koní (265 kW) a poslední je jednotka, která z objemu 3,82 litru nabídne 425 koní (313 kW).

Síla plochého vzduchem chlazeného šestiválce je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky G50 z modelu 964 u verze s objemem 3,6 litru, zatímco pro dvě výkonnější provedení je k dispozici šestistupňová manuální verze převodovky G50 z modelu 993.

U prototypu v roce 2009 bylo použito rozsáhle přepracované zavěšení kol, kdy byly torzní tyče nahrazeny vzpěrami McPherson. V případě sériových vozů, které mají opustit Singer Vehicle Design v letošním roce se počítá se zachování sériového zavěšení kol s novými tlumiči Bilstein. Za příplatek bude k dispozici ostřejší nastavení a tlumiče Öhlins.

Brzdový systém prototypu vycházel z techniky modelu 930 Turbo. U sériových vozů je použit systém z modelové řady 993 s vrtanými kotouči a 4pístkovými třmeny Brembo. Pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 (vpředu 235/40, vzadu 275/40) jsou obuty na 17palcová kola z kovaného hliníku, připomínající kola Fuchs z Carrery RS z roku 1973.

Singer Vehicle Design má pro zájemce o retro kupé připravenu širokou paletu příplatkové výbavy, barev čalounění i laků karoserie. Zájemce o Singer 911 si musí připravit minimálně 200.000 amerických dolarů (zhruba 3.600.000,– Kč).

Fotogalerie

  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 1
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 2
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 3
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 4
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 5
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 6
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 7
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 8
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 9
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 10
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 11
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 12
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 13
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 14
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 15
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 16
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 17
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 18
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 19
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 20
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 21
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 22
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 23
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 24
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 25
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 26
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 27
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 28
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 29
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 30
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 31
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 32
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 33
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 34
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 35
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 36
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 37
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 38
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 39
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 40
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 41
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 42
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 43
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 44
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 45
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 46
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 47
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 48
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 49
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 50
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 51
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 52
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 53
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 54
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 55
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 56
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 57
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 58
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 59
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 60
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 61
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 62
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 63
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 64
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 65
  • Singer 911: Výroba klasika zahájena: fotka 66


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
obr.č.13 gero 17.03.2011  13:14
Re: Uhh 426kahemi 16.03.2011  18:43
Re: Uhh 426kahemi 16.03.2011  18:42
uááááá matheus 16.03.2011  13:53
Dokonalost Enthusiastic.driver 16.03.2011  11:34
óóóóóó...!!! laufeček 16.03.2011  10:10
Uhh Wanislav 16.03.2011  07:56
Vstoupit do diskuse ›