SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme

SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: titulní fotka Toyota připravuje na SEMA dva konceptu tuningu hybridního Priusu, přičemž jeden z nich se tváří, že si dává reventony jako předkrm.

Stylingových úprav priusu už jsme tu měli kvanta, naposledy tovární Generation X, jímž Toyota v Británii oslavila deset let účinkování na tamním trhu. Pro SEMA jsou nyní připraveny další dva přímo od výrobce – jeden z dílny Toyota Racing Development (TRD), druhý od divize Conversions and Accessories (C&A). Tak schválně – který je který?

Prius C&A Custom Concept

Těsně vedle. $1$ Ta rozšířená lambožravá bestie s karbonovou kapotou, nárazníky, střechou, prahy, deflektory a křídlem se jmenuje C&A Custom Concept a navrhla ji tedy divize pro příslušenství, aby demonstrovala údajně neomezené možnosti úprav hybridního liftbacku. Celý komplet doplňují 18" kovaná kola s hliníkovým aerodynamickým kroužkem a pneumatikami Goodyear Eagle Revspec RS-02 o rozměru 215/40. Dále tu máme sportovní podvozek Tein, snižující světlost vpředu o 4 a vzadu o šest palců, nechybí ani speciální koncovka výfuku, zakouřené zadní lampy, osvětlená loga Toyota a kamery namísto zpětných zrcátek.

V kabině je spousta alcantary, sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou bohatší o G-metr, ukazatel teploty vody, oleje, dostupného výkonu a o voltmetr. Navigace Denso dále poskytuje info o úhlu natočení volantu, poloze plynového pedálu a aktuálně využívaném výkonu a točivém momentu.

Tohle je americká představa o desetileté narozeninové oslavě Priusu, přičemž vás asi nepřekvapí, že tohle všechno jistí sériové HSD s výkonem 136 koní.

Prius PLUS Performance Package

Druhý exemplář je oproti tomu nebetyčná nuda $1$, ale na rozdíl od C&A jde o díly z reálného světa, které se na americkém trhu objeví v dubnu příštího roku jako omezená série.

Jde o dílo závodního oddělení TRD, které se postaralo o to, aby šestidílný aerokit (nástavce nárazníků, prahů, střešní křidélko a difuzor ) nezhoršil součinitel odporu vzduchu 0,25. Na hybridní pohon se opět nesahalo, ale TRD sáhlo po 17" kovaných kolech s pneumatikami 215/45, které zlepší rozšířením rozchodu stabilitu, při zachování shodného valivého odporu.

ještě důležitější jsou ale sportovní pružiny TRD, které budou mít na chování hybridu přímo blahodárné účinky – mají snížit těžiště, zlepšit odezvu řízení, usnadnit zatáčení a stabilizovat auto při prudkých manévrech. Jako bonus dostala zadní náprava zkrutný stabilizátor.

Podle slov Toyoty připravuje TRD pod označením Plus podobné pakety i pro ostatní hybridy v nabídce.

Fotogalerie

  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 1
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 2
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 3
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 4
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 5
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 6
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 7
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 8
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 9
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 10
  • SEMA 2010: Toyota Prius, jak ji neznáme: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Co řešíte? TeeJay 04.11.2010  16:51
Co řešíte? King 03.11.2010  14:15
Ten američan se úplně zbláznil! Uživatel_5340709 03.11.2010  13:18
ble.... laufeček 03.11.2010  13:01
tohle mi hlava nebere BlackSheep99 03.11.2010  09:29
Vstoupit do diskuse ›