SEMA 2010: Honda CR-Z ovládla Las Vegas
Jaké auto bylo letos na SEMA s přehledem nejupravovanější? To byste neuhodli - malé hybridní kupé Honda CR-Z.
Z letošní SEMA už jste u nás viděli vše podstatné, vlastně zbývá už jen jediná expozice. A ta se týká Hondy CR-Z, která byla v Las Vegas nejčastěji zastoupeným autem. Tři tovární verze totiž doplnilo sedm projektů nezávislých tunerů.
Mysleli jste si, že jsme se článkem SEMA 2010: Honda CR-Z – dvakrát se vzduchovou „injekcí“ s japonským hybridem definitivně vypořádali, když jsme představili dva modely od závodního HPD, jeden od Mugenu a jeden od divize HFP? Tak to byl velký omyl, vlastně šlo jen o lehký rozjezd, i když se dá říci, že polovinu toho nejlepšího už máme určitě za sebou.
CR-Z Bisimoto
Pokud si libujete v opravdu extrémních úpravách, pak je tuningový koncept od Bisimoto tím přesně pro vás. A černou barvou pocákaný modrý lak s tím nemá co dělat. Tady jde v první řadě o komplexní úpravu motoru, z toho původního totiž zbyl pouze blok.
Čtyřválec má Bisimoto rozvody, ojnice, sání, vačkovou hřídel, spojku a pedál plynu s délkou dráhy jen 70 mm. Dále tu máme písty Arias, hlavu PortFlow, ventily Supertech, chladič Griffin, vstřiky a palivové potrubí Kinsler, motormanagement AEM, olejový filtr K&N a olej Torco. A když k tomu navrch přidali turbo od Turbonetics, máme před sebou auto s výkonem 554 koní (407 kW) a točivým momentem 443 Nm.
Ne náhodou má tedy auto brzdy od Stop Tech, ale pro jistotu najdete na
zádi téhle rakety i brzdicí padák. Úpravami prošel i podvozek a
stabilizátory (Progress), 18"kola nesou logo Bisimoto a ve výčtu
nejzajímavějších úprav nám chybí ještě karbonová kapota, závodní
sedadla Buddy Club a ochranná klec Steen.
CR-Z Wraptivo Type F
Od specialisty na autofólie bychom mnoho nečekali, ale opak je pravdou. Jako jediné CR-Z na SEMA je přeplňováno kompresorem HKS a od téhle firmy pochází i většina dalších úprav – tichý sportovný výfuk, sání, zapalovací svíčky a vstřikovače. Velká škoda, že nebyly uvedeny parametry motoru.
Podvozek pochází od Teinu, vrtané brzdy od Bremba a červná kovaná 18" kola dodal Volk Racing. Decentní bodykit pochází do Rando/Tracy, matná fólie je pochopitelně Wraptivo a kola 215/30 nesou značku BFGoodrich.
CR-Z DSO Eyewear
Americký výrobce sportovních brýlí dělá tak trochu i do aut a CR-Z v jeho podání má brzdy Brembo, stabilizátory Eibach, karbonovou kapotu a difuzor Seibon a 19" Axis Evolve. I zde se objevuje HKS, od něj pochází stavitelný podvozek HKS Hipermax III, tichý nerezový leštěný výfuk a otevřené sání. Auto je vybaveno také audiem Rockford-Fosgate, systémy detekce a rušení radarů a laserových měřičů a sedadly s čalouněním kůží a látkou.
CR-Z Fortune Samurai Gold
Asi nejzajímavější je na vzhledově decentní úpravě (lízátka předního nárazníku, střešní křidélko a 18" závodní kola ADV) elektronicky řízený vzduchový podvozek Air Lift, za zmínku ale stojí i sportovní výfuk Magna Flow, big brake kit Baer, závodní sedadla Zeal s pásy Status Racing a výztuha v kufru. O ozvučení se stará repro a subwoofer Image Dynamics.
CR-Z Eibach
Vlastní CR-Z si postavil i výrobce podvozků Eibach, takže asi nepřekvapí, že má kupéčko kompletní podvozek Eibach Pro Street-S. Stabík vyrobilo Rally Innovations, sání je od K&N a výfuk opět Magna Flow. Sedmnáctipalcová kola (nejmenší v téhle skupině) pochází od Work Emotion, bodykit ma na svědomí C-West, tedy s výjimkou zadního spoileru Mugen. Interiér je komplet Sparco – sedadla, pásy i volant.
CR-Z Konig Wheels
Poslední úprava pochází od výrobce kol Konig Wheels, jenž CR-Z vybavil lehkými 18" koly Miligram, za nimiž se tísní brzdy Wilwood, vpředu se čtyřmi a vzadu se dvěma pístky. Weapon-R se vrhl na motor – připravil studené sání, sportovní výfuk a svody. Sedadla pochází od Sparca, rádio od Alpine a reproduktory, jimiž lze ozvučit i okolí auta, od Kicker Audio.
Případný majitel by neměl být jen zapálený motorista, na střeše ma totiž v Thule nosiči kupé i BMX kolo a surfové prkno. Vcelku ne nápadný vzhled pomáhá narušit karbonová kapota Seibon a celý tenhle komplet přibližují o kousek blíže zemi pružiny Eibach.
Vypadá to tedy, že tuningová scéna vzala Hondu CR-Z vážně. Teď by
ale mohla totéž učinit i automobilka a nabídnout i nějakou verzi, která
nabídne také trochu výkonu.