SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou "injekcí"
Snad vůbec poprvé v historii připravila Honda své vlastní kreace jinak než jen pomocí spoilerů - přivítejte turbo!
Honda byla, co se studií pro výstavu SEMA (ale i jiných autosalonů) týče, dost průhledná. Dal se čekat nějaký ten aerokit, snížený podvozek, velká kola a možná nová sedadla. Prostě nic světoborného, jak je ostatně vidět i z předešlého článku SEMA 2010: Honda Accord Coupe HFP a Accord Crosstour HFP Concept.
Jenže letos si nové hybridní kupé CR-Z vzalo do parády závodní oddělení HPD, které má mimochodem na svědomí mimo jiné i speciál ARX-01, jenž vyhrál letos kategorii P2 v Le Mans, letošní ročník série ALMS a v evropské LMS skončil druhý. A ostudu si rozhodně neudělali ani v tomto případě.
HPD CR-Z Racer
Když je řeč o HPD, jde v první řadě o závodění a tak začneme závodní speciálem. Sériové hybridní CR-Z přišlo téměř o všechno, co není bezpodmínečně nutné k řízení – z kabiny zmizela původní sedadla, čalounění a tlumicí hmoty, zůstala jen palubní deska a přibyl závodní volant, skořepinové sedadlo, ochranná klec, hasicí systém a nouzový vypínač elektřiny. Závodní kola skrývají účinnější brzdy s drážkovanými kotouči, nechybí závodní podvozek a karoserie dostala velké křídlo na zadní dveře, upravený přední nárazník a lízátko. A pochopitelně válečné zbarvení.
Má k tomu pádný důvod – HPD upravilo hybridní systém tak, že nyní pomáhá výkonem 25 koní a benzinová patnáctistovka dostala turbodmychadlo, takže disponuje výkonem 175 koní, celkem má tedy rovných 200. Vůbec nejlepší na tom ale je, že aby HPD předvedlo potenciál tohoto CR-Z, postaví dva jeho exempláře na start vytrvalostního závodu 25 Hours of Thunderhill, jenž se jede v prosinci.
HPD CR-Z Hybrid R Concept
Hybrid R je vlastně jen takovou civilizovanou verzí raceru. V kabině zůstalo vše při starém, tedy až na sportovní sedadla Recaro a kýčovitý červený volant, kupátko má 19" kola, závodní podvozek, křídlo a brzdy, ale i nové nárazníky (ten zadní s difuzorem a s centrálně vyústěným výfukem), kapotu a prahy. …a pochopitelně i těch oturbeně hybridních 200 koní.
CR-Z Mugen
Další, téměř tovární úpravou (protože Mugen patří u Hondy prakticky do rodiny) je verze CR-Z Mugen. Japonský úpravce ale zatím nezapracoval na mnohokrát spekulované vlastní verzi „R“ modelu se zvýšeným výkonem, v tomto případě jde pouze o stylingový kit, jenž se v Americe objeví v číslované třísetkusové sérii. Zahrnuje kompletní bodykit, novou masku chladiče, křídlo, 17" kola XJ, hliníkovou řadičku, hliníkové olejové víčko a koberečky.
CR-Z HFP
Honda Factory Performance představuje v Americe set továrních sportovně laděných dílů, jde tedy o obdobu japonského Modulo. Tedy to, co lze na auto koupit přímo prostřednictvím dealerské sítě. Červené auto s HFP sadou má 17" kola, prahové dekory, křidélko na víku kufru, difuzor, podsvětlené nápisy v prazích a středovou loketní opěrku.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: CR-Z-M-R-D | From outside | 07.11.2010 20:55 |
Hen,hen | Skoto | 07.11.2010 18:56 |
Jéé | oIoo | 07.11.2010 01:00 |
zabudol som.. | x_ghost | 06.11.2010 18:59 |
Re: CR-* | x_ghost | 06.11.2010 18:58 |
EU | CZR | 06.11.2010 08:59 |
Re: CR-Z-M-R-D | Subaru-never | 06.11.2010 01:27 |
CR-* | Subaru-never | 06.11.2010 01:17 |
Re: > | Dany1788xxx | 05.11.2010 22:45 |
> | meera | 05.11.2010 19:46 |
Re: sesfd | Uživatel_5340709 | 05.11.2010 18:59 |
sesfd | Hrubis | 05.11.2010 18:34 |
Banzaaai | TeeJay | 05.11.2010 15:44 |
Vlk za dveřmi! | Uživatel_5340709 | 05.11.2010 15:27 |
Vstoupit do diskuse › |