SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou "injekcí"

SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou Snad vůbec poprvé v historii připravila Honda své vlastní kreace jinak než jen pomocí spoilerů - přivítejte turbo!

Honda byla, co se studií pro výstavu SEMA (ale i jiných autosalonů) týče, dost průhledná. Dal se čekat nějaký ten aerokit, snížený podvozek, velká kola a možná nová sedadla. Prostě nic světoborného, jak je ostatně vidět i z předešlého článku SEMA 2010: Honda Accord Coupe HFP a Accord Crosstour HFP Concept.

Jenže letos si nové hybridní kupé CR-Z vzalo do parády závodní oddělení HPD, které má mimochodem na svědomí mimo jiné i speciál ARX-01, jenž vyhrál letos kategorii P2 v Le Mans, letošní ročník série ALMS a v evropské LMS skončil druhý. A ostudu si rozhodně neudělali ani v tomto případě.

HPD CR-Z Racer

Když je řeč o HPD, jde v první řadě o závodění a tak začneme závodní speciálem. Sériové hybridní CR-Z přišlo téměř o všechno, co není bezpodmínečně nutné k řízení – z kabiny zmizela původní sedadla, čalounění a tlumicí hmoty, zůstala jen palubní deska a přibyl závodní volant, skořepinové sedadlo, ochranná klec, hasicí systém a nouzový vypínač elektřiny. Závodní kola skrývají účinnější brzdy s drážkovanými kotouči, nechybí závodní podvozek a karoserie dostala velké křídlo na zadní dveře, upravený přední nárazník a lízátko. A pochopitelně válečné zbarvení.

Má k tomu pádný důvod – HPD upravilo hybridní systém tak, že nyní pomáhá výkonem 25 koní a benzinová patnáctistovka dostala turbodmychadlo, takže disponuje výkonem 175 koní, celkem má tedy rovných 200. Vůbec nejlepší na tom ale je, že aby HPD předvedlo potenciál tohoto CR-Z, postaví dva jeho exempláře na start vytrvalostního závodu 25 Hours of Thunderhill, jenž se jede v prosinci.

HPD CR-Z Hybrid R Concept

Hybrid R je vlastně jen takovou civilizovanou verzí raceru. V kabině zůstalo vše při starém, tedy až na sportovní sedadla Recaro a kýčovitý červený volant, kupátko má 19" kola, závodní podvozek, křídlo a brzdy, ale i nové nárazníky (ten zadní s difuzorem a s centrálně vyústěným výfukem), kapotu a prahy. …a pochopitelně i těch oturbeně hybridních 200 koní.

CR-Z Mugen

Další, téměř tovární úpravou (protože Mugen patří u Hondy prakticky do rodiny) je verze CR-Z Mugen. Japonský úpravce ale zatím nezapracoval na mnohokrát spekulované vlastní verzi „R“ modelu se zvýšeným výkonem, v tomto případě jde pouze o stylingový kit, jenž se v Americe objeví v číslované třísetkusové sérii. Zahrnuje kompletní bodykit, novou masku chladiče, křídlo, 17" kola XJ, hliníkovou řadičku, hliníkové olejové víčko a koberečky.

CR-Z HFP

Honda Factory Performance představuje v Americe set továrních sportovně laděných dílů, jde tedy o obdobu japonského Modulo. Tedy to, co lze na auto koupit přímo prostřednictvím dealerské sítě. Červené auto s HFP sadou má 17" kola, prahové dekory, křidélko na víku kufru, difuzor, podsvětlené nápisy v prazích a středovou loketní opěrku.

Fotogalerie

  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou
  • SEMA 2010: Honda CR-Z - dvakrát se vzduchovou


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: CR-Z-M-R-D From outside 07.11.2010  20:55
Hen,hen Skoto 07.11.2010  18:56
Jéé oIoo 07.11.2010  01:00
zabudol som.. x_ghost 06.11.2010  18:59
Re: CR-* x_ghost 06.11.2010  18:58
EU CZR 06.11.2010  08:59
Re: CR-Z-M-R-D Subaru-never 06.11.2010  01:27
CR-* Subaru-never 06.11.2010  01:17
Re: > Dany1788xxx 05.11.2010  22:45
> meera 05.11.2010  19:46
Re: sesfd Uživatel_5340709 05.11.2010  18:59
sesfd Hrubis 05.11.2010  18:34
Banzaaai TeeJay 05.11.2010  15:44
Vlk za dveřmi! Uživatel_5340709 05.11.2010  15:27
Vstoupit do diskuse ›