Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka

Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: titulní fotka Seat má novou okruhovou hračku - Leona Coupe pro švédský šampionát cestovních vozů s motorem V6 3,5 l.

Když se řekne „závody cestovních vozů“, asi se vám vybaví WTCC nebo DTM. A teď do této kategorie motorsportu míří nově i Seat. Jenže pokud se těšíte na novou vítanou konkurenci v některé z těchto na automobilové výrobce poněkud chudé závodní série, budete zklamáni. Seat se sice do cesťáků vrací, ale bude se účastnit skandinávského mistrovství STCC (Scandinavian Touring Car Championship). To je specifické tím, že jeho auta jsou mnohem drsnější, než ta ve WTCC, ale současně ne tak extrémní, jako v DTM.

Nejedná se totiž bohužel o aktivitu továrny, jejíž návrat do WTCC s odpovídající motorizací by určitě potěšila, ale o projekt švédského importéra Seatu a tamní stáje PWR Racing. Tento vůz má se sériovým společné velmi málo, tedy spíše nic, kromě základních stylistických rysů – jedná se o výrazně rozšířenou zadokolku se šestistupňovou sekvenční převodovkou a motorem V6 3,5 l, uloženým vpředu podélně.

Šestiválec je vyladěn na výkon 420 koní (309 kW) a roztáčí prostřednictvím mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností 18" micheliňácké slicky 260/660, na předku je použitý rozměr 260/660/18. Zpomalení mají na starosti brzdové kotouče o průměru 370 mm vpředu a 360 mm vzadu, se čtyřpístkovými třmeny. PWR Racing přechází k Seatu od Saabu a kontrakt zní aktuálně na čtyři roky, během nichž bude nasazovat do závodů dvě auta.

Fotogalerie

  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 1
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 2
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 3
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 4
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 5
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 6
  • Seat Leon STCC je 420koňová zadokolka: fotka 7


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.