SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu

SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: titulní fotka Španělská automobilka SEAT nám na jarním autosalonu v Ženevě naservírovala studii sportovně laděného elektromobilu IBE a pro Paříž si připravila jeho nové provedení.

Pařížský SEAT IBE se od toho ženevského liší na první pohled díky výměně bílého laku karoserie za červený. Nový je i design předních a zadních partií. Stejně jako první verze i ta druhá představuje sportovně laděný městský elektromobil pro mladé.

Nový SEAT IBE je 3, 83 m dlouhý, 1,77 m široký a 1,23 m vysoký. Kapota španělského konceptu je až extrémně nízká a plochá, střecha je natažená dozadu proto, aby vytvořila prostor nad dvojicí zadních sedadel. Na voze zaujmou vedle ostře řezaných tvarů předních a zadních diodových světlometů, ale také tvary vnějších zpětných zrcátek nebo design 19palcových kol.

Mezi hlavní rozdíly mezi ženevským a pařížským IBE patří interiér. Na jaře jsme se mohli jen dohadovat, jak to v něm vypadá a nyní nám jej SEAT hrdě představuje. Po otevření dlouhých dveří se odhaluje čtveřice samostatných sedadel a kombinace černé a bílé barvy, která vládne celému vnitřnímu prostoru.

Před řidičem je sportovní tříramenný volant a minimalisticky pojatá palubní deska s informačním displejem, kterou doplňuje štíhle působící středová konzole. Na palubní desce je držák pro smartphone, který může komunikovat s vozem. Například iPhone může na svém displeji zobrazovat důležité provozní údaje elektromobilu nebo sloužit jako navigace a zároveň za využití reproduktorů ve voze přehrávat hudbu.

K pohonu IBE slouží elektromotor umístěný v přídí a poskytující výkon 102 k (75 kW). Pokud vám tato hodnota připadá nízká, je nutné se zmínit o točivém momentu 200 Nm, který automobilu zajišťuje dostatečnou dynamiku. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 18 kWh se naopak nacházejí v zadní části.

Koncept o hmotnosti 1100 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Automobilka udává také sprint z 0 na 50 km/h za 3,6 s, za 6,6 s dokáže IBE z klidu uhánět osmdesátkou. Jeho největší rychlost je ale elektronicky omezena na 160 km/h. Dojezd na jedno nabití se pohybuje okolo 130 km.

Fotogalerie

  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 1
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 2
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 3
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 4
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 5
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 6
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 7
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 8
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 9
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 10
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 11
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 12
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 13
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 14
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 15
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 16
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 17
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 18
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 19
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 20
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 21
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 22
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 23
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 24
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 25
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 26
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 27
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 28
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 29
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 30
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 31
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 32
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 33
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 34
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 35
  • SEAT IBE: Evoluce studie sportovního elektromobilu: fotka 36


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
pecka robert+ 30.09.2010  20:51
Vstoupit do diskuse ›