SCG 003: Když někomu nestačí exkluzivní Ferrari

SCG 003: Když někomu nestačí exkluzivní Ferrari: titulní fotka James Glickenhaus si nedá pokoj a připravuje projekt supersportu SCG 003. Představí se v Ženevě, ovšem až přespříští rok.

Pamatujete na Ferrari P4/5 na základě modelu Enzo? Nechal si ho v roce 2006 u Pininfariny postavit sběratel veteránů James Glickenhaus. Po pěti letech ještě prakticky už ve vlastní režii vyvinul závodní verzi Competizione, která se proháněla i po Zeleném pekle, tedy při čtyřiadvaceti­hodinovce na Nordschleife. Měla však hliníkový podvozek a střeva z F430 a nikoli ze zmíněného hypersportu. Ale tenhle pán evidentně neřekl své poslední slovo. Svědčí o tom první oficiálně vydaný teaser nového bolidu.

Glickenhausův poslední projekt dostal kód 003. Aby ne, původní dva kusy P4/5 byly přece jednička a dvojka. A co znamená ona tajemná zkratka SCG? Závodní tým Scuderia Cameron Glickenhaus. S Ferrari nebude mít ale nová střela vůbec nic společného, staví se od základu. Design dostal na starosti Goran Popović z GranStudia, který na něm pracoval už od loňského července. Tuhle firmu mimochodem založil Lowie Vermeersch, který kdysi navrhoval auta… ano, u Pininfariny! Poslední slovo při schválení projektu měl ale samotný J. G., který tvary vybral v září ze dvou Popovićových návrhů.

Samotný vývoj vozu vede Paolo Garella. Ještě neexistuje, s pracemi na jeho vzniku se začne ale už v lednu 2014. Jako základní stavební materiál podvozku tentokrát poslouží uhlíkové kompozity a celé auto by nemělo vážit více než 725 kilo. Ano, čtete správně, není to překlep a nechybí tam jednička. Půjde tedy o závoďák bez silniční homologace. O původu vidlicového šestiválce se dvěma turby nepadlo ani slovo, očekává se u něj výkon někde poblíž 507 koní, tedy 373 kW. Aerodynamikům pomáhá radami závodní inženýr Paolo Catone.

SCG chce ukázat výsledek svého snažení v roce 2015 u Ženevského jezera. Start na Nürburgringu je takříkajíc povinností. Pojede v kategorii SPX vytrvalostního šampionátu VLN (Veranstalter­gemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring). Ferrari P4/5 Competizione absolvovalo ročník 2011 ve třídě E1-XP2 a skončilo druhé, absolutně pak na 39. místě ze 135 klasifiko­vaných. Za volantem se střídali bývalí jezdci F1 Mika Salo a Nicola Larini s pilotem cestovních vozů Fabriziem Giovanardim a méně známým Lucou Cappellarim. Auto ovšem neneslo značku Ferrari kvůli právům, projekt nakonec svým jménem zaštítil italský tým N.Technology.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
best money here best money here 07.04.2014  04:15
Vstoupit do diskuse ›