Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy

Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: titulní fotka Britská společnost Salica Cars, sídlící v Bristolu, se zabývá úpravami vozů Noble M12 i M400 a také produkuje svůj vlastní roadster s pevnou nasazovací střechou pojmenovaný Salica GT.

Salica GT navazuje na Noble M12 GTC představený v roce 2004. Dvoumístný automobil s motorem před zadní nápravou má ovšem karoserii, kterou si v Salica Cars sami navrhli. K její výrobě standardně slouží GRP plast doplněný o několik dílů z karbonu, který může být na přání zákazníka použit na celou karoserii.

Výrobce je v případě modelu GT pyšný mimo jiné i na jednodílnou snímatelnou střechu, jejíž konstrukce i použití je výrazně praktičtější než tomu bylo u dvoudílné střechy Noble M12 GTC. Podle výrobce u Salicy GT zvládne jeden člověk během několika sekund střechu nasadit nebo ji sundat a uložit pod kryt motoru.

Šasi vozu ukryté pod karoserií tvoří tři spojené prostorové rámy, které mají zajistit maximální torzní tuhost a zároveň zjednodušit servis a přístup k mechanickým skupinám vozu. Materiálem použitým na konstrukci šasi je ocel a karbon.

K pohonu slouží vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, o jehož původu v Salica Cars zarytě mlčí. Tento agregát je k dispozici ve dvou verzích. První je atmosférická s výkonem 400 koní (294 kW), zatímco druhá je přeplňována dvojicí turbodmychadel a má výkon 500 koní (368 kW). Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím manuální převodovky Graziano.

Dvoumístný roadster s hmotností 1025 kg akceleruje z 0 na 96 km/h za 3,2 s, zrychlení z 0 na 160 km/h zvládne za 7,8 s a dosáhne maximální rychlosti okolo 304 km/h.

Výrobce nabízí vedle ostrovního pravostranného řízení i pro nás sympatičtější umístění volantu na levé straně. Méně odvážní zájemci si mohou připlatit za ABS a kontrolu trakce. Myšleno i na prakticky založené jedince a pod přední kapotou je umístěn zavazadlový prostor.

Salica Cars si model GT s přeplňovaným motorem cení na 72.000 britských liber (zhruba 2.182.000,– Kč).

Fotogalerie

  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 1
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 2
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 3
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 4
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 5
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 6
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 7
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 8
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 9
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 10
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 11
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 12
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 13
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 14
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 15
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 16
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 17
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 18
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 19
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 20
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 21
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 22
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 23
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 24
  • Salica GT: potomek Noble M12 bez střechy: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
oprava BodenHinten 13.08.2009  23:02
mno BodenHinten 13.08.2009  23:01
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket