RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911

RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: titulní fotka RUF Automobile GmbH oživuje design a jméno svého nejslavnějšího modelu prostřednictvím vozů, který má být prvním silničním vozem na světě s karbonovým monokokem a motorem za zadní nápravou.

RUF Automobile GmbH patří k nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche, který má dle německých zákonů i status výrobce automobilů. Historie společnosti se začala psát na počátku osmdesátých let dvacátého století.

Mezi její nejslavnější vozy patří model CTR s přezdívkou Yellow Bird z roku 1987, který byl radikální úpravou tehdejšího Porsche 911 Turbo. Od výchozího modelu se vedle relativně decentně pozměněného zevnějšku odlišoval i nahrazením jednoho turbodmychadla dvojicí a naladěním motoru na výkon 350 kW (475 k). Na okruhu Nardo dokázal tento vůz dosáhnout rychlosti 342 km/h.

Druhá generace modelu CTR vycházela v roce 1996 z Porsche 911 Turbo generace 993 a disponovala výkonem 388 kW (527 k). Třetí generace pak již byla supersportem s motorem uloženým uprostřed vyvinutým samotnou značkou RUF a využívající techniku značky Porsche. Přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru byl u tohoto modelu naladěn na 515 kW (700 k) a později až na 552 kW (750 k).

Ruf CTR3 po modernizaci: zvýšení výkonu na 552 kW

Nyní se RUF Automobile GmbH vrací ke svému nejslavnějšímu modelu a nová v pořadí čtvrtá generace CTR svým designem i koncepcí připomíná slavný Yellow Bird z osmdesátých let, ale vše ostatní je zcela nově vyvinuto.

Základem vozu je karbonový monokok, který svým tvarem pouze připomíná skelet Porsche 911 se vzduchem chlazenými motory. Díky zvolenému materiálu má nový CTR vynikat svou tuhostí a především hmotností, která se má pohybovat kolem 1200 kg.

Za zadní nápravou má novinka uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru z vlastního vývoje značky RUF, který je inspirován motorem původního CTR, ale nabídne 522 kW (710 k) při 6750 min-1 a točivý moment 880 N.m při 2750 min-1. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu.

Díky své nízké hmotnosti a extrémně výkonné pohonné jednotce má nový RUF CTR akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,5 s a z 0 na 200 km/h pak za méně než 9,0 s. Maximální rychlost má být 360 km/h.

RUF postavil svou novinkou na 19palcová kola s centrální maticí obutá do pneumatik o rozměrech 245/35ZR19 vpředu a 305/30ZR19 vzadu. Brzdový systém je osazen karbon-keramickými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 250 mm vzadu se šestipístkovými, resp. čtyřpístkovými třmeny.

Dvoumístný interiér má být podobně retro jako exteriér vozu a nabídne kombinaci kůže s Alcantarou a odhalenými uhlíkovými vlákny. Standardem má být ocelová ochranná klec.

RUF Automobile GmbH uvádí, že novinka je oslavou 30. výročí premiéry prvního CTR a její výroba se má v německém Pfaffenhausenu rozběhnout v příštím roce. Vedle prototypu připraveného pro ženevský autosalon pak má být vyrobeno jen třicet vozů. Cena má být oznámena později.

Fotogalerie

  • RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: fotka 1
  • RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: fotka 2
  • RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: fotka 3
  • RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: fotka 4
  • RUF CTR je karbonový supersport s vizáží klasického Porsche 911: fotka 5


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.