Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella

Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: titulní fotka Když může být rudé lambo nebo audi, proč by nemohlo být i porsche? U HRE jsou jednoznačně pro!

Příznivci tuningu HRE Performance Wheels moc dobře znají, vyrábí opravdu krásná kola. Logo s křížem v červeném poli sice odkazuje na Švýcarsko, ale nenechte se mýlit, sídlí v kalifornské Vis­tě.

A svoje překrásné desetipaprskové leskle černé stojedničky firma namontovala na zcela jistě zakázkové Porsche 918 Spyder. A na ně ještě obula gumy Pilot Sport Cup 2 od Michelinu, aby hybridní hypersport pořádně držel na silnici.

Další věcí, která kromě kol HRE 101 na tomhle konkrétním kousku zaujme, je barva. Rudé porsche! Fanoušci Ferrari se bouří, tohle přece nejde! A proč ne? Červených sporťáků vyrobili přímo v Zuffenhausenu (a zpočátku i v rakouském Gmündu) za těch skoro sedmdesát let hodně. Přece nemůžou dělat jen stříbrné, no ne? Tenhle lak je určitě také „custom“ a k přestříkání mohlo dojít až dodatečně… Ale to není důležité. Navíc rudé je i lambo, případně sesterské audi. Na reklamu, kdy se R8 první generace téhle barvě projíždělo po Maranellu, se možná pamatujete. A místní ohrnovali nos.

Ať si ohrnují i teď, Kaliforňané beztak provokují mnohem méně. Německému spyderu to po jejich zásahu sluší opravdu pekelně. Nějakému extrémnímu vzhledovému tuningu totiž nepodlehl, devětsetosmnáctka vypadá brutálně už z výroby, obzvlášť s vysunutým zadním křídlem. A to, že je to hybrid, už dávno nikomu nevadí. Ba právě naopak!

Vždyť o jeho pohon se stará uprostřed uložený vidlicový osmiválec 4,6 l (447 kW/607 k a 528 N.m), který doplňují elektromotory na přední a zadní nápravě. Celkový soustavy činí 652 kW, tedy 886 koní. Spalovací agregát a ten elektrický u zadní nápravy spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Finální specifikace vystřelí z nuly na stovku za 2,6 s.

Česká cenovka byla také půvabná, Porsche si u nás účtovalo 21,5 milionu a ještě 12 tisíc korun navíc. Na webu dovozce sice ještě k mání je, ale poslední ze stylových 918 kousků se prodal loni v prosinci. Postaví jej ovšem až letos v červenci, výroba byla zahájena 18. září 2013. Takže se zájemce musí spokojit s mírnou ojetinou, ty se už objevují a jsou ještě dražší než nová auta. A určitě jej neodradí ani trojice svolávaček, kterou na model Porsche vyhlásilo.

Fotogalerie

  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 1
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 2
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 3
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 4
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 5
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 6
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 7
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 8
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 9
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 10
  • Rudé Porsche 918 na kolech HRE: Kalifornský pozdrav do Maranella: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.