Rozhovor se Stigem: V Porsche Carrera GT jsem se cítil jako nováček

Rozhovor se Stigem: V Porsche Carrera GT jsem se cítil jako nováček: titulní fotka Jeden ze Stigů, kaskadér a závodník Ben Collins, odpovídal na otázky čtenářů petrolheadského portálu Jalopnik. Vybrali jsme ty nejzajímavější odpovědi.

Když Ben Collins po řadě spekulací, propůjčující identitu Stiga jezdcům jako je Michael Schumacher, Jenson Button nebo Lewis Hamilton, odhalil, že právě on byl kultovní osobou televizního pořadu Top Gear a že o svém působení v této roli napíše knihu, vyvolalo to obrovskou vlnu pozornosti a současně i dost rozporuplné reakce. Ať už si o tom myslíte cokoli, Collins se stal celebritou a nedávno odpovídal na zvídavé otázky čtenářů portálu jalopnik.com. Pojďte se podívat na ty nejzajímavější otázky a odpovědi.

J: Jaký je tvůj nejoblíbenější moderní supersport a proč?

BC: Ferrari 458 Italia s motorem uprostřed je perfektní – skvěle vyvážená, můžeš driftovat a přitom na plynovém pedálu balancovat s vajíčkem, tak je citlové a shovívavé.Cítíš všechno, ale auto přitom není tuhé, pohybuje se s tebou – příď se pro brzdění potápí a v zatáčkách se naklání.

J: Nezdá se ti, že je Toyota GT 86 příliš podvýkonovaná na to, aby s ní byla zábava?

BC: Toyota je klenot. Pokud by byla silnější, byla by také dražší. Neuvěřitelně jsem si s ní užil na okruhu v Poznani, kde jsem driftoval v každé zatáčce. Ano, byl bych rád, kdyby byla silnější, ale to je docela levný upgrade – stačí přidat turbo…

J: Proč jsi odešel z Top Gearu?

BC: Hodně se mluvilo o tom, že mě BBC vymění a já jsem cítil, že po osmi letech bude lepší, když odejdu sám, než aby mě vyhodili nějací kravaťáci. Bylo to těžké, ale správné rozhodnutí.

J: Vztahy s TG asi ochladly. Potkal ses už někde se svými bývalými kolegy?

BC: Potkal jsem je v Istanbulu, kde TG natáčel „Behind the Scenes“ bondovky Skyfall. Proběhlo to v klidu a to i přesto, že byli v přesile. Buď si jistý, že bys nikdy neměl začínat bitku v baru plném kaskadérů. Příliš mnoho černých pásů a tihle hoši vypadají, že si bolest užívají…

J: Jak probíhaly jízdy celebrit v autě za rozumnou cenu? Opravdu nikdo z nich neviděl tvoji tvář?

BC: Každý měl 45 minut a pak jsme jim změřili čas. Ukázal jsem jim základy – jak držet volant, jak brzdit a jak se dívat více dopředu, než bývá obvyklé. A profil tratě, pochopitelně. Nikdy neviděli mou tvář, helmu jsem si sundal jen jednou, když jsem navigoval Billyho Baxtera, ten byl ovšem slepý. …a porazil pět vidících celebrit!

J: Které auto bylo nezapomenutelné? Na které si vzpomeneš, než jdeš spát? Které bylo nejhorší a které nejdivočejší?

BC: Všechny tři v jednom představoval Koenigsegg CCX. Byl velmi silný, ale chyběl mu přítlak a nastavení podvozku bylo šílené. Říci, že bylo nestabilní by bylo nefér vůči všem nestabilním autům Kymácelo se, pak jsi musel nacpat masivní řadičku do mrňavé díry, aby ses pokusil přeřadit, zatímco jsi druhou rukou musel žonglovat s volantem a zatáčet. Miloval jsem ho.

J: Které auto tě na okruhu nejvíc nadchlo?

BC: Porsche Carrera GT. První a jediné auto, které mě kouslo třikrát po sobě na stejném místě v zatáčce a postaralo se o to, že jsem se cítil jako zelenáč. Přetočil jsem se v Hammerheadu třikrát, když síla V10 explodovala na nerovnostech – byla to láska na první pohled. Jakmile přežijete první kolo a auto pochopíte, je to obrovská zábava.

J: Byl jsi Stigem i mimo závodní okruh, při natáčení různých závodů v terénu? Bylo by přece snadné dát komukoli kombinézu a helmu.

BC: Byl jsem Stigem vždy a všude, hodně jsem si to užíval, zejména při natáčení v Londýně a byl jsem rád, že to tak bylo. Použití někoho jiného by působilo falešně. S jedinou výjimkou – neřídil jsem F1 Benetton, ale pak jsem měl díky Red Bullu možnost vyzkoušet si i moderní F1.

J: S čím jezdíš teď?

BC: Mám dodávku – Volkswagen Transporter. $2$ No dobře, to je rodinné auto. Jezdím teď v Audi S5 – raketové lodi na kolejích.

J: Řídili Clarkson, Hammond a a May pokaždé auta na okruzích a silnicích? Všiml jsem si, že byla někdy čelní skla rozostřená.

BC: Ne, vždycky ne, dobrý postřeh!


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Ferrari Italia samael 04.06.2013  12:35
Vstoupit do diskuse ›