Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“

Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: titulní fotka Závodníci pojmenovali okruh v sousedství městečka Nürburg Zeleným peklem ještě dávno předtím, než vzniklo slovo marketing. Vypravili jsme se tedy na legendární závodní trať, abychom zjistili, co je k tomu vedlo.

Ze Severní smyčky Nürburgringu, neboli Nordschleife, se v posledních pár letech stala doslova mantra výrobců automobilů. Kdo na Ringu netestoval auto, ten jako by nebyl a zajet co nejlepší čas považuje celá řada značek za otázku cti a v rámci konkurenčního boje neváhá zpochybňovat výsledky ostatních. Pomalu se ta ringofobie stává otravnou.

Humbuk kolem Ringu narostl do takových rozměrů, že jsem už delší dobu vážně uvažoval, že se tam vypravím a zjistím, jestli to zase není jedna velká mediální bublina – mám ve svém okolí celou řadu lidí, kteří už tam byli (a nejednou), tak přece nezůstanu pozadu. A když se do toho všeho vložili ještě rypáci z britského Top Gearu, kteří stojí (jak jinak) v opozici a tvrdí, že Ring kazí charakter a osobitost sportovních aut, bylo rozhodnuto – vezmu nějaké zajímavé auto a vyrazím.

Volba padla na stošedesátikoňové Scirocco 1.4 TSI, které mě příjemně překvapilo už v redakčním testu Volkswagen Scirocco – Krotitel duchů, a nikoli pouze proto, že je velmi stylové vyrazit do Zeleného pekla s jedovatě zeleným kupátkem, které se v malé české výpravě tvořené Audi RS4, Fordem Focus ST, jednou Hondou Civic Type R EP3, Accordem Type R a párečkem Civiců Type R FN2 úplně neztratí.

Cesta do městečka Nürburg měří z Prahy něco přes 700 km, v závislosti na tom, kde se vám povede najít ubytování, a je tedy třeba počítat s tím, že podle stylu jízdy a počtu zastávek cesta potrvá tak 7–10 hodin. Nám se podařilo absolvovat ji za devět a čtvrt hodiny, a to včetně tří přibližně dvacetiminutových zastávek. Nasadili jsme totiž pohodové tempo – tachometrových 140 km/h, které zaručovalo, že po natankování před německými hranicemi zvládneme cestu na jednu nádrž. Pravda, povedlo se to až na druhý pokus – cestou zpět, kousek za Frankfurtem se nám to totiž trošku zvrhlo a já zjistil, že šíro se 160 koníky opravdu není moc dobrý dálniční sprinter. Ještě že hustý provoz a množství uzavírek umožnily náskok zbytku skupiny vždy po nějakém čase zlikvidovat.

Po natankování před německými hranicemi se dá zvládnout cesta na jednu nádrž. Povedlo se to ale až na druhý pokus – cestou zpět. Kousek za Frankfurtem se nám to totiž trošku zvrhlo…

Zato jsem si ale užíval velmi slušný jízdní komfort, odhlučnění kol a zejména motoru v kombinaci s pohodlnými sedadly představovalo vskutku relaxační svezení, zvláště ve srovnání s ostrými hondami. Do penzionu, nacházejícího se v jedné z vesniček v okolí Ringu, jsme dorazili za hluboké tmy, i přesto jsme si ale všimli, že nás majitelé penzionu přivítali českou vlajkou na stožáru. Zatímco zelenáčská část výpravy přemýšlela nad dvěma-čtyřmi půllitry místního obstojného piva nad tím, co nás zítra čeká, ti zkušenější rozbalili oxeroxovaný britský Auto Express s podrobnými nákresy Ringu a vyznačenou ideální stopou. Snaha zachytit alespoň pár rad od zkušenějších vyzněla naprázdno a při komentářích typu „jak tady sundáš nohu z plynu moc brzo, roztočíš se a jsi v hajz..“ nebo „tady ten obrubník tě hodí rovnou na svodidla“ jsem se choulil k desce stolu stále víc a víc. Už dlouho se mi neusínalo tak těžce.

Den nás přivítal i navzdory pesimistickým předpovědím počasí (těm si v pohoří Eifel nedá moc věřit), nádherným ránem, což přišlo opravdu vhod. Naše první cesta dne D, mířila v ranních hodinách k nejbližší (a pohříchu jediné) pumpě v okolí a teprve nyní mě pohltila ta zvláštní atmosféra tohoto místa. V hotýlku naproti přes ulici skupinka Nizozemců dostávala z přívěsů tři caterhamy, opodál se na podélném parkovacím stání krčil Gumpert Apollo, ale i přesto ho dobrý půlmetr čněl do silnice. V protisměru prosvištěl žlutý Lotus Elise, následovaný černočerným Nissanem GT-R. Na pumpě před námi stál japonský sedan Civic Type R FD2 (pochopitelně s pravostranným řízením) a poršáky jsem přestal asi po čtvrthodině počítat. Sportovních aut se prostě kolem pohybovala taková kvanta, že když vedle mě na semaforech zastavila domorodkyně s golfem na plecháčích, působila jako naprostý exot.

Oč větší nadšení ve mně budilo dění na silnicích, o to intenzivnější rozčarování mi způsobil příjezd na parkoviště Nordschleife. Když pominu fakt, že je nesmyslně malé, dominantou celého areálu je otřesně červená budova restaurace, působící dojmem, že jde o fastfood z dálničního odpočívadla. Další stavbou je buňka se suvenýry, buňka firmy pro taxijízdy na Ringu a ve třetí se prodávají jízdy samotné. Kdyby kolem nebublaly šesti- a osmiválce a nezářily rudě lakované třmeny, měly bych asi náladu na bodu mrazu. Přitom se jen o pár set metrů dále na okruhu projíždí kolem starých boxů a paddocku, odkud ta historie přímo sálá. Tak „genius loci“ soudruzi z Německa moc nezvládli…

Sportovních aut se kolem pohybují taková kvanta, že když vedle mě na semaforech zastavila domorodkyně s golfem na plecháčích, působila jako naprostý exot

Ovšem i přes necitlivé zacházení s legendou má prostor startu a cíle své neopakovatelné kouzlo, dané tím, co všechno je k vidění na přilehlém parkovišti. Lotusy, Caterhamy, Ferrari, Astony, sportovní vozy těch běžnějších značek i auta, která spatříte možná jen párkrát za život, třeba takový Renault Alpine, Gumpert Apollo nebo třeba Ariel Atom. A hlavně Porsche. Spousta porschí. Desítky, možná stovky – v době mé návštěvy rozhodně nejběžnější značka, zatímco zelené scirocco tam bylo pouze jedno. Fakt.

Zběžný pohled na ceník jízd záhy ukazuje, že dostat se na Ring, dobře se vyspat a posnídat, je ta levnější část výletu. Jedna jízda po NS totiž stojí masakrózních 22 euro. Ale už jste někdy slyšeli o někom, kdo by najel 1400 km kvůli jedné jízdě na Nordschleife? Bez váhání kupuji osm rund za 145 euráčů (ne, nepokoušejte se to přepočítávat na koruny), to by měly pneumatiky i brzdy široka v pohodě zvládnout. Volba kolegů byla nepřekvapivě stejná. Dostávám šedočernou plastovou kreditku Ring Card, z níž mi čtečka před každou jízdou okruh odečte. Na kartu si lze také vložit peníze a jejím prostřednictvím se platí v místní červené restauraci. Je vhodné si vložit co nejpřesnější částku, odpovídající zamýšlené konzumaci, peníze na kartě sice zůstávají i pro další návštěvy, ale jen do konce kalendářního roku. Pak se z klienta stáváte sponzorem.

A teď už jen postavit se poměrně krátké fronty (zhýčkaní zápaďáci si rádi pospí, i když chrní zrovna poblíž Nordschleife), strčit kartu do chřtánu čtečky a jsem TAM.

Starý okruh Nürburgring byl otevřen v červnu roku 1927 jako odpověď na itaskou Targu Florio. Byl dlouhý 28 km a 265 metrů měl 174 zatáček a šířka trati se pohybovala mezi 8–9 metry, z čehož 22 810 m připadalo na samotnou Severní smyčku. Ta ovšem prošla celou řadou úprav a v současnosti má 20 832 m a 73 zatáček. I to je ovšem dost na to, aby se dala za pár okruhů naučit.

Už první stovky metrů dávají za pravdu těm, kteří hovoří o její nebezpečnosti. Zatáčky, do nichž je vidět, by se daly spočítat na prstech obou rukou, do zbytku nelze jet jinak, než poslepu. A ve většině případů na plný plyn… Obzvláště vypečené jsou na Ringu horizonty, které vyžadují, pokud chcete být alespoň trochu rychlí, projetí taktéž na plný plyn, a to rychlostmi, nebezpečně se blížícími dvoustovce. Drtivá většina zatáček utahuje, takže se těžko hledají apexy. Do toho si přidejte neustále zápolení s mírně pomalejšími soupeři, případně s výrazně rychlejšími jezdci, jimž se sluší vyklidit místo, ale také s motorkáři, kteří vás přeskočí na rovince a pak se dalších 5 zatáček courají. A nad tím vším dohlíží všudypřítomná svodidla, která jsou ve většině případů proklatě blízko.

Zatáčky, do nichž je vidět, by se daly spočítat na prstech obou rukou, do zbytku nelze jet jinak, než poslepu. A ve většině případů na plný plyn…

Ale oč náročnější je Ring na umění řidiče, do nichž si chtě nechtě musíte započíst i schopnost učit se trať, o to šetrnější je k autu. Je sice pravda, že běžné sériové brzdy po dvou, třech kolech trošku ztratí účinek, ale pak už se nijak radikálně nezhoršují, pokud jim tedy dopřejete alespoň půlhodinku na zchladnutí. Pneumatiky dostávají na frak ještě méně, při dodržování výše uvedeného je prakticky nemožné je přehřát a pokud nejste úplná lama a nehrnete se zatáčkami zuřivě nedotáčivým smykem, neohoblujete ani bočnice. A co je takové štěstí v neštěstí – pokud náhodou rozvěsíte svůj sporťák po svodidlech, nemusíte si v zoufalství rvát vlasy, kde vezmete peníze na opravu. Severní smyčka má totiž status dálnice a tudíž na ní, asi jako na jediném okruhu na světě, platí pojištění. Jen se připravte na tučnou pokutu za ohrožení plynulosti a bezpečnosti provozu a na to, že bude vaše pojišťovna blahem bez sebe, když bude muset zacálovat i výměnu nebo opravu zničených svodidel. A také na to, že na vás v některé ze zatáček může vybafnout autobus s turisty, kteří nemají dost odvahy na to, aby sami řídili.

Osm kol uteklo rychleji, než bych si myslel, proto přikupuji ještě další čtyři jízdy. Ty se mi daří s odřenýma ušima vyjet i navzdory tomu, že jsem stačil několikrát proběhnout parkoviště s foťákem, natankovat (po osmi kolech už byla nádrž skoro prázdná) a přetrpět třičtvrtěhodinové uzavření tratě způsobené nepěknou havárií devětsetjedenáctky. Takže moje doporučení – nemusíte se bát koupit si rovnou 15 jízd, za den (pokud vám nezačíná v poledne) nebude problém je vyjet. Počítejte ale také s tím, že vás tenhle třídenní výlet vyjde téměř na 15 tisíc korun. To je sice dost málo na to, kolik emocí ve vás Ring vyvolá, ale zkuste říci doma, že to jsou dobře vynaložené peníze… $5$

Tohle všechno znamená jedno – pověst, která se o Ringu šíří, rozhodně neklame. Ba co víc, v době, kdy říkáme Nordschleife v každém souvětí alespoň jednou, by se mohlo zdát, že už není Smyčka tak mystická, jako byla dříve. Realita vás ovšem rázně vyvede z omylu. Už jsem vyzkoušel celou řadu závodních okruhů a náš Most považuji za jeden z nejtechničtějších a nejzábavnějších, jaké široko daleko najdete. Ale ve srovnání s NS působí dojmem dětského dopravního hřiště.

Foto: autor a Dan Trnka

Fotogalerie

  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 1
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 2
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 3
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 4
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 5
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 6
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 7
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 8
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 9
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 10
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 11
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 12
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 13
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 14
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 15
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 16
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 17
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 18
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 19
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 20
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 21
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 22
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 23
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 24
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 25
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 26
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 27
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 28
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 29
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 30
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 31
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 32
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 33
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 34
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 35
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 36
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 37
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 38
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 39
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 40
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 41
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 42
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 43
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 44
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 45
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 46
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 47
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 48
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 49
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 50
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 51
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 52
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 53
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 54
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 55
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 56
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 57
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 58
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 59
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 60
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 61
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 62
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 63
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 64
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 65
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 66
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 67
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 68
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 69
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 70
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 71
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 72
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 73
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 74
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 75
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 76
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 77
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 78
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 79
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 80
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 81
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 82
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 83
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 84
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 85
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 86
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 87
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 88
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 89
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 90
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 91
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 92
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 93
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 94
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 95
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 96
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 97
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 98
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 99
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 100
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 101
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 102
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 103
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 104
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 105
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 106
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 107
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 108
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 109
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 110
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 111
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 112
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 113
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 114
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 115
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 116
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 117
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 118
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 119
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 120
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 121
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 122
  • Nürburgring Speciál: Reportáž „Nordschleife – vítejte v pekle“: fotka 123

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: KOMPRESOR Jonáš Klátil 01.12.2009  21:21
Re: KOMPRESOR "neregistrovaný" 30.11.2009  15:08
Re: KOMPRESOR Jonáš Klátil 29.11.2009  18:27
Re: KOMPRESOR "neregistrovaný" 28.11.2009  19:58
Re: KOMPRESOR Enthusiastic.driver 28.11.2009  12:08
Re: KOMPRESOR "neregistrovaný" 28.11.2009  11:45
Re: KOMPRESOR babo83 27.11.2009  22:56
Re: KOMPRESOR Jonáš Klátil 27.11.2009  20:12
KOMPRESOR Jonáš Klátil 27.11.2009  20:12
Re: Re: ... Enthusiastic.driver 27.11.2009  19:24
Re: Re: ... Enthusiastic.driver 27.11.2009  19:23
Re: Re: ... oIoo 27.11.2009  19:04
Re: Re: ... riderhenry 27.11.2009  18:53
Re: ... %Transporter 27.11.2009  18:46
... Andrea Kolaříková 27.11.2009  18:43
Re: Hurá na Ring oIoo 27.11.2009  17:58
Re: Hurá na Ring plzenak 27.11.2009  12:12
Re: Hurá na Ring Vajtus 27.11.2009  09:14
Re: Hurá na Ring oIoo 27.11.2009  01:05
Re: Hurá na Ring riderhenry 27.11.2009  00:24
Re: Hurá na Ring Vajtus 26.11.2009  23:35
Re: Hurá na Ring riderhenry 26.11.2009  23:01
Re: Hurá na Ring Vajtus 26.11.2009  21:25
Re: výrobce píše... Vajtus 26.11.2009  21:18
Re: výrobce píše... %Transporter 26.11.2009  20:17
Podvozek LOL1 26.11.2009  20:17
Re: Zkušenosti s pneu... Plzenak 26.11.2009  20:14
výrobce píše... andrea Kolaříková 26.11.2009  20:06
Re: Zkušenosti s pneu... riderhenry 26.11.2009  19:52
RZ Andrea Kolaříková 26.11.2009  19:20
Vstoupit do diskuse ›