Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži

Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: titulní fotka Náš českoamerický čtenář Rudy Vajdak vyrazil na jeden z nejslavnějších závodů na světě - mexickou Carreru, která dala jméno jistému známému porsche.

La Carrera Panamericana se jezdí od roku 1950 a původně šlo o oslavu otevření cesty z USA do Guatemaly. Jezdili zde známí závodníci jako Fangio, Farina, Chiron a celá řada dalších. Závody byly dost tvrdé a továrny Ferrari a Porsche si zde zvykli prezentovat potenciál svých aut.

V současnosti se jedná o závody historických vozů, které se objevily na trhu nejpozději v roce 1970, (zjednodušeně) rozdělené do tří kategorií: A (čtyřválce), B (šestiválce) a C (osmiválce). My jeli Historica A+ což je jaksi mezi A a B. $2$ Závodili jsme s vozem Datsun 510 z roku 1972, vybaveným dvoulitrem z trucku B2000 z roku 1978 s karburátory Mikuni o výkonu 147 k (108 kW). K tomu pětistupňová manuální převodovka z modelu 280Z, zadní diferenciál z nového Subaru WRX STI a brzdy Wilwood se čtyřmi pístky, bez posilovače. Na jedné rychlostní zkoušce LaBufa jsme s autem dosáhli maximálky 194 km/h, s dlouhou pětkou už to víc nechtělo. Soupeři šli přes 200, jedna Alfa dokonce 220 km/h. Pro příště potřebujeme z auta dostat alespoň 215 km/h. Ale co, doháněli jsme to v zatáčkách. $2$

PÁTEK 15/10/2010

Přiletěli jsme do Lareda (Texas) v pátek 15. Tam nás čekal Russ – řidič soupravy, vezoucí datsuna, jenž dorazil ze San Francisca. Taz Harvey přiletěl ze San Francisca o půl hodiny později. Ubytovali jsme se v Residence Inn a večer jsme se vydali na hranice Mexika pro víza. Byl to zajímavý výlet přes řeku Rio Grande. Vyměnili jsme si dolary za mexicke pesos (kurs je 1:12,15). Ve vedlejší ulici se střílelo, takže jsme byli trošku vyděšení. V TV večer říkali, že tam zemřel jeden člověk. Žádná sranda…

Všechny tyto přípravy byly potřeba, chtěli jsme se totiž stát součástí tzv. Coyote Convoy, což je asi 20 trailerů s auty, jedoucími z bezpečnostních důvodů za sebou až do města San Miguel de Allende. Dál už je cesta v pohodě, nejhorší je území okolo hranic, kde jsou mrtví na denním pořádku – drogy a pašování lidí do USA.

SOBOTA 16/10/2010

Ráno překračujeme hranici a asi po 10 km jízdy do nás narazil opilec a zničil zadní vrata přívěsu. Neměl ani poznávací značku a situaci vyřešil po anglicku – ujel. Minuli jsme Monterrey, další město drog a coltů proklatě nízko a pomalu jsme pokračovali dále na jih. Musíme používat jen placené dálnice „Cuota“, tam je mnohem menší riziko přepadení. Je teplo až hrůza, 32–38 stupňů Celsia, vzduch je šíleně znečištěný a zápach se nedá vydržet. Všude mezi horami se vznáší modrošedý mrak smogu a není vůbec vidět do dálky. Nic pro astmatiky.

Nadmořská výška se ustálila na 2000 m. Večer přijíždíme do San Miguel De Allende, krásné (a konečně bezpečné) městečko s překrásným kostelem. Všude čisto, fantastičtí lidé a asi milion hospod. Celá parta jsme šli na pivo a juchali až do půlnoci. V doprovodu jel s námi i můj syn Danny a na hotelu mi říká, že jde ještě na chvíli ven s jedním klukem od Studebakeru. Přišel až v 5:30 ráno. Pochopitelně jsem nespal, byl jsem úplně na prášky co se mu stalo. Oči jak Mr. Bean, jen párátka chyběla. Parádní adrenalin…

NEDĚ1LE 17/10/2010

Snídaně v 8 a jdeme opravit přívěs. Kladivo jsem skoro překalil, jak jsem do vrat mlátil. Navrtal jsem nové díry a dal nové šrouby, abychom mohli datsuna vyložit. Na náměstí jsme totiž udělali malou přehlídku závoďáků pro místní. Jsou opravdu fajn… a taky mají tam neuvěřitelně pěkné holky. $2$ Mimochodem, je to taková mexická Florida – odstěhovalo se sem na důchod 12 000 Američanů. Vůdce konvoje Gerie tam má dům, kam jsme byli pozváni na večeři. Začínám chápat, jak se pije místní pivo Corona s limetkou. Vymáčkne se do skleničky, pak se zatlačí palcem do lahve – a pak už se s ním dělá to samé, jako s každým jiným pivem.

PONDĚLÍ 18/10/20010

Jedeme ze San Miguel De Allende do Oaxaca („ohaka“). cesta vede přes Puebla, tam je obrovská továrna VW. A zase zkažený vzduch. Je to dlouhý den, Russ řídí už 6 hodin, takže ho odpoledne střídá Taz a od 5 hodin večer je řada na mě. Sotva si sednu za volant, začaly kopce s úžasnými zatáčkami – hrůza podívat se dolů. Padla tma a 18kolový Kennworth přede mnou nasadil k trháku. Máme Ford F250 super duty Diesel, jedu dost tvrdě a sotva mu stačím. Russ začal nadávat, že se všechno v přívěsu utrhne a domlátí. Taz měl z toho srandu a já pro jistotu ještě přidal. Máme dost dlouhou soupravu, tak si dávám pozor na stopu, musím se 100%ně koncentrovat. Málem jsem sejmul na cestě osla. Řidiči Kennworthu jsme začali přezdívat Fangio. Znal tu cestu dokonale. Ztratili jsme všechny za sebou, kromě jednoho Mustangu. Správní kluci z Oklahomy. Později v jednom městečku zastavujeme a všichni se culí, prý že jedu jako šílenec. Já odpovídám, že ne, ještě nikdo jsem to neřídil, jsem začátečník. Jdeme na jídlo a na pivo. Danny vezme do ruky pytlík nějakých červených buráků nebo čeho a říká, že to má hlavu – a hele, pražené kobylky i s nohama, šli jsme do kolen. Bohužel jsme je nekoupili, je to prý místní delikatesa. O půlnoci přijíždíme do hotelu a padáme únavou.

ÚTERÝ 19/10/2010

Vrážíme z Oaxaca do Tuxtla Gutierrez. Odpoledne jsme konečně přijeli na stadion, kde je technická přejímka a registrace. Děláme na datsunovi malé elektrické dodělávky a připravujeme se na další den.

STŘEDA 20/10/2010

Čeká nás technická přejímka, vyřizování licencí, lékař zjišťoval, jestli máme tep, tlak a tak. Všichni jsou opravdu příjemní a je zde výborná atmosféra. Seřizujeme náš Terratrip podle kilometrovníku. Nějak nám to blbne. Zkoušíme to asi pětkrát a stále to není ono.

ČTVRTEK 21/10/2010 – Kvalifikace

Kvalifikace spočívá v zajetí čtyř kol na čas. Primitivní a jasné, jenže… Terratrip ukazuje chybu –33% což je opravdu paráda. Nějak jsem to přepnul na snímací sondu 2 a ta nebyla kalibrovaná. Prů*er. Jedeme ostře, o tom žádná, auto funguje perfektně, jenže já se nemůžu sesynchronizovat s knížkou. Místo koncentrace panika, počítám kola na prstech, už bychom měli být v posledním, jenže Terratrip ukazuje jen 5,3 km a pokyny jasně říkají, že je to 7,2 km. Jedeme pro velký úspěch ještě jedno a odměnou je nám penalizace. S 10. nejrychlejším časem padáme na 80. místo na startu. Ale bereme to sportovně.

PÁTEK 22/10/2010 – První den závodu

Tuxtla Gutierrez – Oaxaca de Juarez, 9 RZtek, 129 km, i s přesuny 553,86 km

Učím se, jak zapisovat vše na naši kartu a musím zvládnout vypočítat „Z“ time, což je doba startu do každé další RZ, za odchylky je penalizace. Daří se a vyrážíme na první rychlostní zkoušku. Auto jede dobře, ale po 5 km náhle vypne zapalování. „Ztratili jsme motor“, glosuje Taz. Zvedám kapotu, nikde ale ani náznak problému. Svíčky jsou OK, zkoušíme palcem kompresi – OK. Zkoušíme jiskru – a nic, nemáme 12V na cívce. Zkouším najít v příkopu kus drátu, čas letí. Většina už zmizela a my stojíme na krajnici u pole… Naštěstí za chvíli přijíždí doprovodné vozidlo kluků z NY a ptají se, co se stalo. Vysvětluji, že nemáme na cívce plus a že potřebuji natáhnout natvrdo drát z plusu natvrdo na cívku. Mechanik se hned sápe na zapalovací skříňku, vytrhne konektor, udělá na kousku drátu dvě koncovky, vrazí je do konektoru a zkouší nastartovat. Máme naštěstí ještě startovací tlačítko vedle řadičky. Motor naskakuje a my můžeme pokračovat. Ztrácíme ale 28 minut do další kontroly a jsme oficiálně out.

Dnešek holt musíme smazat, zatím jsme oficiálně s přehledem nejpomalejší auto ve třídě A+. Ale co je nejdůležitější – můžeme pokračovat. Zbytek dne jedeme všechny RZety a trénujeme. Začalo se dařit, začínáme na to slušně tlačit, auto nemá najednou vůbec žádný problém. Jen se modlím, aby ten drát z konektoru nevypadl. Máme čas 1:23:51,2, zatímco vítězná Alfa Romeo „Taxi“ má 1:03:06,3 – to je díra skoro 24 minut. Nebereme to tragicky, máme před sebou ještě šest dní a cesta je dlouhá. Hlavně dojet až do konce.

SOBOTA 23/10/2010 – Druhý den závodu

Oaxaca – Puebla, 6 RZtek, 93,2km, celkove i s přesunem 464,7 km

Startujeme s novou chutí a neděláme žádnou chybu. Zjišťujeme, že naši největší soupeři ve třídě jedou La Carrera potřetí a vyhráli letos celkově soutěž veteránů v Kalifornii. To jsme si asi dali vysokou laťku. Ale myslím, že jedeme dobře, sbíráme zkušenosti. Na konci dne máme absolutně stejný čas s „Taxi“ 0:54:16.0. Bereme to jako velký úspěch, ale také impuls, že musíme začít makat ještě víc.

NEDĚLE 24/10/2010 – Třetí den závodu

Puebla – Queretaro, 9 RZtek, 90,0 km, i s presunem 607,7 km

Hodně těžký den. Včera organizátoři varovali všechny, aby si zkontrolovali brzdy a aby měli plné nádrže. Pojede se přes hory – až 2740 m nad mořem, zákeřné zatáčky, silnice bez svodidel nad stržemi. My ale jedeme v pohodě, malé auto je na podobnou trasu ideální. Začínáme být docela slušně sladění, i proto, že měním styl diktování zatáček. Musím sladit rytmus, kdy nahlásit řidiči, co je právě před námi. Je nutné to udělat v takovém předstihu, aby mohl zareagovat, ale zase ne moc dopředu. Dokonce i Terratrip jede dobře. Roadbook je napsaný pro všechny stejně, některé zatáčky jsou ale značeny jinak, než bychom je bývali značili my, navíc není nouze o chyby, Taz ale vše suverénně koriguje.

Máme jen asi dvě horké chvilky, kdy auto rotuje přesně do zatáčky, která ale dost utahuje. Naštěstí to tak-tak vychází. Občas je napsáno zatáčka Levá 2 a je to vlastně levá, „co to dá“ s malým ubráním. Potom se těžko dohání ztráta rychlosti do kopců. Vzduch je řídký, dáváme jiné trysky, aby směs nebyla tak bohatá a motor šlape jak hodinky. Končíme den s dobrým výsledkem, máme čas 0:39:03,0, což je nejlepší výsledek ve třídě a „Taxi“ má 0:39:25,0. Dáváme jim 22 sekund a jsme spokojení. Tenhle den byl ale každopádně jeden z nejtěžších.

PONDĚLÍ 25/10/2010 – Čtvrtý den závodu

Queretaro – Morelia, 7 RZtek, 81,7 km, s presunem 434,3 km

Relativně lehký den. Startujeme v 8:00 ráno. Jsme zvědaví na RZ Mil Cumbres, což je pověstná a těžká erzeta. Začínáme mít problémy s dobíjením, jedeme na baterku, alternátor chvíli dobíjí a chvíli zase ne. Máme náhradní, tak ho narychlo měníme o polední pauze, kdy máme v servisní zóně asi hodinu času. Každý den se setkáváme s naším doprovodným vozem v tzv. Servicio a většinou auto potřebovalo jen minimální údržbu. Pokračujeme dobře a neděláme moc chyb. Na konci dne prohráváme s vedoucí alfou o 1 sekundu! Taxi bylo rychlejší opravdu o fous – 0:36:44 oproti našim 0:36:45 hod. Snad to bude zítra lepší.

ÚTERÝ 26/10/2010 – Pátý den závodu

Morelia – Guadalajara, 5 RZtek, 42 km, celkem 494,1 km

Alternátor vysadil znovu a tak jsme živí jen z baterky. Jedeme bez problémů, bojíme se ale, jestli nám vydrží až do konce. V servisní zóně dávám zpět altík, co alespoň sem-tam fungoval. Jenže jsem udělal začátečnickou chybu. Na jedné RZtě mi napsali na kartu čas 06 minutes a já vypočítal čas do startu o šest minut pozdě – nebylo to totiž 06, ale 00 – špatně dotažená nula. Měl jsem si to zkontrolovat na hodinách (synchronizované přes rádio s atomovými hodinami v Texasu), chybu bych zjistil. A jako na potvoru byl start na rovince. Tam už by nám to nenastartovalo, tak jsme zůstali asi 200 m před ním v kopečku, takže jsme ani neviděli auta, co obvykle startují před námi v třicetisekun­dových intervalech. Vytahujeme žárovky z brzdových světel, máme pod 10 V a startujeme na zpátečku, ale zbytek zkoušky už jedeme v pohodě.

Náš čas je 0:21:35,7, alfa má 0:21:41,1, jenže kvůli mojí chybě máme až druhé místo – o 5,4 sekundy. Škoda, měli jsme být o 0,6 sekundy rychlejší.

STŘEDA 27/10/2010 – Šestý den závodu

Gualadajara – Aguacalientes, 5 RZetek, 60,1 km, celkem 381,2 km

Bonbónek dne je osm kol na Nascar trati v Aguacalientes. Jedeme skvěle, jsme nejrychlejší auto na trati. Podaří se nám předjet i 600koňového Studebakera, honíme se s Taxi. Vyrazil před námi, ale doslova ho tlačíme. Jede ale perfektně, má toho plné ruce, auto mu plave, ale drží se. Taz křičí, že Taxi bude brzo ve svodidlech a chechtá se. Nádherný závod. Předjíždíme pár 911 a končíme. Bylo to bezchybné a zdá se, že jsme měli nejlepší čas.

Náš čas byl po celém dni 0:27:31,0, zatímco Taxi mělo 0:27:29,0 – zase nás dostali o dvě sekundy. Musíme sehnat další alternátor. Zítra je poslední den s velice rychlou RZ, známou jako LaBufa, tak tam zataháme za páčky.

Věděl jsem, že v závodě jede i jedno hodně známé jméno ze světa motorsportu – Rovampera, sedlající Studebakera, tak jsem šel obojí trošku okouknout. Stál tam i starší pán a popíjel vodu. Otočí se ke mně a říká „ty jsi Rudy od toho šíleného Datsuna?“ Já na to: „Jo to jsme my, Datsun 510“. Prý nám to jede výborně. A v tu ránu jsem ho poznal – „…vy jste Jochen Mass? Co my, vy jste automobilová legenda“. Jochen jen mávl rukou a napil se vody. Ptám se, jestli se s ním mohu vyfotit. Takže mám na Carreru další pěknou vzpomínku. Jel s Mustangem 1964 ve třídě osmiválců, povedlo se nám být párkrát i o pár vteřin rychlejší, navíc jsme startovali pár sekund od sebe, takže si nás pamatoval. Poslední den asi havaroval, nedojel.

ČTVRTEK 28/10/2010 – Sedmý den závodu

Aguacalientes – Zacatecas, 6 RZtek, 77 km, celkově 296 km

Snažíme se nedělat chyby. Taz jede dobře, ale opatrně, začínám ho trošku honit a říkám ať drží plný přes horizonty a ať ubírá, jen když mu řeknu. Je to o naprosté důvěře. Jede perfektně, víc už se snad zrychlit nedá. RZ LaBufa jedeme na krev a v cíli si zase podáváme ruce a říkáme, že jestli nás alfa zase pobila, tak si to opravdu zaslouží. Končíme zase, jako každý den, na náměstí hostujícího města. Tam nás vítají stovky lidí a opět je tak neuvěřitelně dobrá atmosféra. Lidi úplně zaplavili cesty a my ani nevidíme, kam jet. Je to naprosto šílené!

Každý má v ruce foťák nebo alespoň telefon a fotí se všechno. Znovu mě překvapila pořádkumilovnost Mexičanů, jsou pěkně oblečení a všude je čisto, i na toaletách. Navíc se umí bavit a vypadají spokojeně. Mají také výborné pivo, je velice podobné českému, akorát není tak silné. Výborná je Corona, ale také Bohemia (pěkné jméno pro mexické pivo, ne?) $5$ I mladí jsou fajn, žádní frajírci a ani moc nekouří. Snaží se mluvit anglicky a jsou velice slušní.

Musím určitě zmínit, že jsem se po celou dobu v Mexiku (kromě hranic) necítil ohrožen nebo v nejistotě. A to jsme chodili po městech večer v tmavých uličkách – naprosto žádný problém. Řízení je v Mexiku úplně něco jiného, než co jsem kdy viděl. Jezdí se tam ale lépe, než v Česku. Nikdo šíleně nepředjíždí, lidi si vozí v poklidu přetížená auta, ale neblbnou. Hodně jsem chválil označení jízdních pruhů jako v USA, i to, že je rozděluje žlutá čára. Je potom jasné, zda jedu v protisměru nebo ne. Četníci jsou většinou velice tolerantní a minimálně na účastníky Carrery byli fakticky hodní. Několikrát se stalo,že nám dělali eskortu. Zapnuli majáky a jeli, že jsme jim sotva stačili. $1$ Ono jezdit 160km/h po tamních cestičkách čára nečára, to není procházka růžovým sadem. Ve filmech to bývá vetšinou opačně, policajti bývají ti, co stíhají auto vzadu. $5$ Kolem toho všeho se pasou kozy a osli, lidí jásají, všechny školy v okolí mají asi volno, podél cest jsou stovky dětí v uniformách a mávají mexickými vlajkami.

Ještě mě napadá, zmínit se o zpomalování aut v obcích. Říká se se tomu „tope“, jde o klasické příčné prahy, které jsou sice označené, jsou ale někdy i 25–30 cm vysoké. Naše auto mělo světlost 20 cm a stejně jsme drhli… Kdyby je řidič přehlédl, může se rozloučit s nápravami a dost možná i s autem. Mohl by to být parádní katapult. Naštěstí byly v roadbooku dobře označeny. Značení silnic jako takových je ovšem v Mexiku doslova otřesné. V praxi jsme to řešili tak, že jsme u hotelu odchytili taxík, ukázali mu, kde je na mapě start a on nás tam za směšnou částku 30–50 pesos dovedl. Byl to hotový balzám na nervy.

Datsun 510 je v Mexiku hodně populární auto, viděli jsme jich cestou aspoň deset. Prodávala se tam ale jen 4 dveřová verze a my měli dvoudveřovou s nezávislým zavěšením zadní nápravy. Automobilka Nissan byla také díky našem datsunu (a Tazově diplomacii) hlavním sponzorem La Carrera 2010. Poslední den ve městě Zacatecas se s námi šéf Nissanu sešel a gratuloval nám k dokončení závodu. Byla tam výstava nových 370Z a mezi nimi stál náš 510.

A závěr celé akce? Nakonec jsme skončili třetí ve třídě Historica A+, kde jelo 12 aut, a to i přes tu úvodní 24minutovou penalizaci. Na to, že jsme chtěli závod hlavně dojet až do konce, to určitě nebyl špatný výsledek, o výhře třídy jsme vůbec neuvažovali. Celkově jsme dorazili 25tí, zatímco „naše“ Alfa Romeo osmá! Jenže nebýt problémů se zapalováním, tak jsme měli na první místo ve třídě a sedmé celkově! Do závodu přitom vyrazilo asi 118 aut. Příští rok snad pojedeme zase a jak se říká, že Mexiko je strašně krásné, nebezpečné a návykové, takže se tam skoro všichni vrátí, tak na tom opravdu něco bude. Navíc jsme se hned zkraje spřátelili s posádkou Taxi a rádi si to s nimi napřesrok rozdáme zase. Poslední den se nám přiznali, že když nás viděli v kvalifikaci, říkali si, že budou mít asi problém. Tak doufáme, že ho příští rok opravdu mít budou. $1$

Rudy Vajdak

Redigoval Michal Fokt

Fotogalerie

  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 9
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 10
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 11
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 12
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 13
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 14
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 15
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 16
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 17
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 18
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 19
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 20
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 21
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 22
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 23
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 24
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 25
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 26
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 27
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 28
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 29
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 30
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 31
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 32
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 33
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 34
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 35
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 36
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 37
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 38
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 39
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 40
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 41
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 42
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 43
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 44
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 45
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 46
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 47
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 48
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 49
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 50
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 51
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 52
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 53
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 54
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 55
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 56
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 57
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 58
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 59
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 60
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 61
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 62
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 63
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 64
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 65
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 66
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 67
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 68
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 69
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 70
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 71
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 72
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 73
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 74
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 75
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 76
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 77
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 78
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 79
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 80
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 81
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 82
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 83
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 84
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 85
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 86
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 87
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 88
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 89
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 90
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 91
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 92
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 93
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 94
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 95
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 96
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 97
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 98
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 99
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 100
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 101
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 102
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 103
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 104
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 105
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 106
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 107
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 108
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 109
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 110
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 111
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 112
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 113
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 114
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 115
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 116
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 117
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 118
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 119
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 120
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 121
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 122
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 123
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 124
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 125
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 126
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 127
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 128
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 129
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 130
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 131
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 132
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 133
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 134
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 135
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 136
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 137
  • Reportáž: La Carrera Panamericana 2010 na vlastní kůži: fotka 138


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Loans Online Payday Loans 11.02.2018  09:25
Buying Essay Online Essay Writing 08.02.2018  11:41
Buy An Essays Homework Help Online 08.02.2018  04:49
Online Lenders A Payday Loan 08.02.2018  03:57
Loan Personal Loans 07.02.2018  20:51
Homework Charts Write My Essay 07.02.2018  18:21
Write My Essays Buy An Essay Online 06.02.2018  18:13
Pay To Do Homework The Assignments 06.02.2018  16:36
Online Essay Writer Good Homework Music 06.02.2018  00:41
Quick Loan Payday Loans Online 05.02.2018  06:55
Best Online Loans Payday Loans Online 04.02.2018  15:00
Paydayloan Paydayloan 04.02.2018  08:07
Custom Essay Writers Assignments Help 03.02.2018  22:49
Write Assignment Essay Writer Review 02.02.2018  20:43
Loans For Bad Credit Quick Loan 01.02.2018  02:30
Online Loan Quick Loans 29.01.2018  18:03
Essay Buy Buying Essays Online 28.01.2018  23:58
Homework Charts Free Paper Writer 28.01.2018  10:38
Buying Essays Online Write Essay 28.01.2018  01:27
Term Paper Writer Custom Essay 24.01.2018  13:30
Write College Essay Buy An Essay Online 24.01.2018  02:26
Loans Loan 23.01.2018  11:13
Online Loans Direct Lender Loans 22.01.2018  21:26
Pay Day Loan Online Payday Loan 21.01.2018  04:11
Speedycash Loans 20.01.2018  21:47
Aa Seat Assignment Essay Writer Reviews 20.01.2018  13:26
Easy Payday Loan Online Payday Loan 20.01.2018  12:54
Get A Loan Quick Loans 19.01.2018  22:45
Pay Day Loan Quick Loans 19.01.2018  04:38
Best Online Loans Personal Loans 19.01.2018  00:11
Vstoupit do diskuse ›