Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010

Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: titulní fotka Mezi hlavní lákadla letošní akce Aprilia & Moto Guzzi - TEST RIDES 2010 patřil faceliftovaný Shiver 750, supersportovní RSV4 R a poladěné Griso "Road Racer" spolu s našlápnutou 1200 Sport "Black Eagle".

Letošní sychravé počasí se z dubna přesunulo v podstatě až do dnešních dnů a bohužel stejně tomu bylo i ve středu večer, když jsme z Brna vyjížděli na akci Aprilia & Moto Guzzi – TEST RIDES 2010. Po přespání u známých v Praze jsme ve čtvrtek po 6h ranní vyrazili směr Harrachov. Akce se tradičně pořádala v Kořenově a pro novináře byla registrace otevřena již od 8:00. Z předchozích zkušeností nám bylo známo, že kdo dříve přijde, může si pochopitelně lépe naplánovat jízdy.

Počasí se ani ve čtvrtek ráno nechtělo umoudřit. Byla vysoká vlhkost a lehce mžilo… Dost na to, aby byl asfalt neustále vlhký, což pro jízdu na motocyklu není to pravé ořechové. Do Kořenova jsme přijeli před osmou ranní a hned jsme se vrhli na registrace jízd: do oběda měli všichni novináři nárok na tři jízdy, po obědě už to bylo téměř jedno. S kolegou Ondřejem Helešicem jsme si během dne nakonec s různými přestávkami na focení, klábosení, sváču a oběd zabrali 6 půlhodinových jízd a vyzkoušeli téměř všechny motorky, co byly k dispozici.

Na malém parkovišti před hotelem bylo připraveno celkem 9 motorek:
Aprilia: RSV4 R, Tuono 1000R Factory, Mana 850 GT ABS, Shiver 750 (2010), Dorsoduro 750,
Moto Guzzi: 1200 Griso SE Road Racer, 1200 Sport Black Eagle, V7 Café, 1200 Stelvio NTX.

Co nás zaujalo

Aprilia RSV4 R – Motocykl byl představen již loni ve verzi Factory, letos se objevuje v levnější verzi „R“. Bílá krasavice dostala pro akci v Kořenově do vínku laděný výfuk Akrapovič, který kromě zvuku zlepšil nástup a průběh výkonu. Jelikož byla konstruována více méně pro Maxe Biaggiho, který toho do výšky moc nepobral, je mašina malinkatá jako ostrá šestistovka. Upřímně mi při mých 191 cm nesedla, protože při ostřejším brzdění jsem málem přeletěl řídítka. Naopak kolega Ondřej Helešic (175 cm) si ji velmi pochvaloval. Trochu bručel, že silnice ještě ve stínu nejsou suché a nemůže to pořádně rozbalit, ale chválil podvozek a výkon v nejpoužívanějších středních otáčkách.

Aprilia Shiver 750 – naháč střední třídy poznal pro letošní rok drobný facelift. V prvé řadě se lehce upravila ergonomie (trojúhelník stupačky – sedlo – řídítka) a díky tomu je pozice jezdce sportovnější: držení těla je o pár stupňů více předklonu. Přitvrdila i přední obrácená vidlice a barvy motocyklu jsou více italské (kombinace červeno-bílá). Všechno zmíněné dohromady způsobí, že po usednutí na motorku máte pocit, že sedíte na nové generaci Shiveru. Vidlicový dvouválec měl chuť jít do otáček a radiální přední brzdy s přehledem krotily velký apetit tohoto naháče.

Aprilia Tuono 1000R Factory – byť už trochu „veterán“ mezi streetfigtery, stále vypadá velmi dobře a jede jako z praku! A ve verzi Factory byl častým objektem na focení. Opět nejdou nezmínit laďáky Arrow a ten rupec, co produkovaly, byl opravdovou symfonií. Toto je přesně ten typ mašiny, se kterou si plnými doušky užíváte krásný asfalt a zatáčky z Tanvaldu do Kořenova: silný motor, dobrý podvozek, agresivní brzdy a parádní zvuková kulisa, co odstřelovala cyklisty do lesa. K dokonalosti mu z mého pohledu chyběly už jen nižší stupačky.

Moto Guzzi Griso 1200 Special Edition „Road Racer“ – zelená barva a tmavohnědé sedlo motorce vyloženě sluší. Letos se kluci od firmy A Spirit na Grisu pořídně vyřádili: zmizela klasická zrcátka, držák SPZ, páčky spojky a brzdy a blinkry – vše bylo nahrazeno doplňkovým sortimentem od firem Rizoma, Titax a Oberon Performance. Z katalogu Moto Guzzi dostalo Griso přední plexi.

Tolik po stránce optického stylingu, pojďme se mrknout na tuning pohonné jednotky: pro zvýšení výkonu byla použita osvědčená italská řídící jednotka Rapid Bike společně s přímými filtry K&N. Samozřejmě bylo nutné použít otevřený výfuk a po několika pokusech s tuningovými tlumiči nakonec došlo pouze k vykuchání sériové koncovky. Výsledkem je zvýšení maximálního výkonu na skvělých 124 koní v 7 900 ot./min (nárůst o 14 koní). Rapid Bike mimo jiné dokázal posunout omezovač o 1 000 otáček výše. Zvedl se i kroutící moment na pěkných 118 Nm, přičemž 100 Nm je k dispozici již od 3 000 ot/min.

Velké Griso po úpravách tahalo od spodu jako rozzuřený býk a potřebovalo opravdu pevnou ruku přísného pána, který ho nepouštěl moc z vodítka. K mé výšce a velikosti to je jeden z naked-biků, který mi vyloženě sedl a jízdu jsem si taky pořádně užil. K tomu všemu jako třešnička na dortu byl ten syrový kovový zvuk z vykuchané koncovky… Paráda!

Podobně jako Griso bylo upraveno i Moto Guzzi 1200 Sport. Bohužel jsme se museli lehce poohlížet i na čas a dlouhou cestu zpět do Brna a vyšperkovaný bike 1200 Sport „Black Eagle“ jsme si museli nechat ujít. Snad příští rok…

Předváděcí den pokračoval ve čtvrtek odpoledne, na kdy byli pozvání zástupci autorizovaných dealerů a v pátek + sobotu se jízd mohli zúčastnit i zákazníci a příznivci jednotlivých značek.

Poděkování za pozvání na akci Aprilia a Moto Guzzi v Kořenově patří výhradnímu dovozci zmíněných motocyklových značek do České republiky, společnosti A Spirit a.s..

Foto: Ondřej Helešic

Fotogalerie

  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 1
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 2
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 3
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 4
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 5
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 6
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 7
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 8
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 9
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 10
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 11
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 12
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 13
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 14
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 15
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 16
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 17
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 18
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 19
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 20
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 21
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 22
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 23
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 24
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 25
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 26
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 27
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 28
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 29
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 30
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 31
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 32
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 33
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 34
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 35
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 36
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 37
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 38
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 39
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 40
  • Reportáž - Aprilia a Moto Guzzi den 2010: fotka 41


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.