Francouzská sportovní invaze do Česka: Wind, Mégane CC, Mégane GT... a Gordini
Renault uvádí na náš trh najednou hned pětici sportovních, respektive sportovně laděných aut – kabriolet Mégane CC, roadster Wind a civilnější verzi Méganu RS v podobě verze GT. A také znovuobnovenou značku Gordini a její Clio a Twingo RS.
Počasí tomu sice nenapovídá, nicméně tu máme jako, což je ideální čas pro pořízení nějakého toho otevřeného auta, případně sporťáku. A Renault se do toho v závěru května obul opravdu pořádně.
Pokud vám stačí otevřené auto pro dva, máme tu roadster (nebo spíše targu) Wind, což je de facto otevřená verze Twinga RS, a to včetně 133koňové šestnáctistovky, což by mělo zajistit maximum zábavy za volantem za asistence všudypřítomného vánku. Před nepřízní počasí ochrání doslova výklopná střecha, ne nepodobná té u Ferrari Superamerica. Ale proč se opakovat, podrobnější informace o windu jsme vám přinesli v článku Ženeva 2010 živě: Renault Wind. Do prodeje přijde Wind v létě.
Méně adrenalinové jízdní zážitky poskytne kupé-kabrio verze méganu. Ten nenabídne nijak zběsilé jízdní výkony, je určen spíše pro pohodové plutí krajinou, i to ovšem, jak známo, má také něco do sebe. V prodeji se objeví v půlce června, a to od 599 900 korun. Bližší informace naleznete v dřívějším článku Renault Mégane CC: když střecha, tak skleněná.
Renault také představuje model Mégane GT. Jde vlastně o civilnější variantu verze RS, která je k dispozici se 180koňovým přeplňovaným benzinovým dvoulitrem nebo 160k dvoulitrovým turbodieselem, a to pro karosářské verze kupé a kombi. Podvozek, vyladěný taktéž v Dieppe, vychází z verze Mégane Coupe, což znamená oproti hatchbacku snížení o 12 mm. Kromě něj GT disponuje agresivně stylizovanou maskou chladiče a předním nárazníkem, zadním nárazníkem s integrovaným difuzorem a 18“ koly, obutými do pneumatik Dunlop Sport Maxx. Kabina je vybavena volantem a sedadly RS a hliníkovými pedály. Pokud ovšem netoužíte pro sportovních výkonech, ale spokojíte se s atraktivním vzhledem, Renault připravil i výbavovou verzi GT Line. Ta vypadá na pohled stejně, chybí jen volant RS dostala 17“ kola. Kupé ve verzi GT s benziňákem přijde na 514 900 korun, s dieslem pak na 564 900 Kč, v případě kombi si připravte 544 900 Kč, respektive 599 900 korun.
Další novinkou, kterou lze považovat za sportovní, je dvouspojková převodovka EDC, ta ale bude prozatím používána jen pro motory s výkonem kolem 110 koní.
Renault představil také modely Twingo RS Gordini a Clio RS Gordini, které jsme vám přiblížili v samostatných článcích Twingo Gordini R.S. – slavné jméno je zpět a Ženeva 2010: Renault Clio Gordini RS. Zbývá tedy jen doplnit, že Twingo RS Gordini stojí 399 900 korun (v současnosti na něj dostanete ještě slevu 30 000 Kč) a Clio RS Gordini přijde na 619 900 Kč (i tady je ale připravena sleva 30 000). Výbava je přitom shodná s verzemi RS, navíc jsou jen úpravy ve stylu Gordini a v základu je podvozek Cup.
A to nejlepší na konec: Renault také představil novinářům závodní sérii World Series by Renault, a to včetně jejích českých účastníků, kteří se v plném nasazení předvedou příští víkend na brněnském Masarykově okruhu. My vás s WSR seznámili v samostatném článku Závodní víkend World Series by Renault míří poprvé do České republiky!. Čerstvou novinkou je zavedení kyvadlové dopravy z brněnského výstaviště od pavilonu se stánkem Renaultu, která každých 30 minut poveze zájemce o návštěvu akce tam i zpět. Volné vstupenky na WSR jsou k dispozici nejen na internetu, ale také třeba u dealerů Renaultu, na brněnském stánku Renaultu, u pokladen brněnského výstaviště.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Sport | %mario.b | 30.05.2010 08:35 |
GT GT | puko | 29.05.2010 20:50 |
Re: Sport | vrkuboy | 29.05.2010 16:55 |
Re: Sport | "neregistrovaný" | 29.05.2010 11:26 |
Re: Sport | "neregistrovaný" | 29.05.2010 08:55 |
Sport | %mario.b | 29.05.2010 07:50 |
Megane GT - GTline | Topan | 28.05.2010 20:43 |
No nevim | ryman | 28.05.2010 19:30 |
Mégane GT | Jizerkář | 28.05.2010 18:06 |
Vstoupit do diskuse › |