Renault Megane R26.R - honba za dokonalostí
Už běžná verze Méganu RenaultSport je znamenitý hot-hatch, teď se z něj ale Francouzi rozhodli udělat téměř závodní auto, které se stalo nejrychlejší předokolkou na Nordschelife.
Zvenku Mégane R26.R vypadá jako úplně normální Mégane RS, které jeho majitel doplnil nějakou tou samolepkou a nevkusně červenými koly. Ale nenechte se mýlit, jde o práci závodního oddělení Renault Sport Technologies a vzhled je to, co se změnilo úplně nejmíň.
Už otevření dveří odhaluje skořepinové závodní sedačky z karbonu s pětibodovými pásy a hliníkovým rámem, a ochrannou klec, jejíž trubky propichují čalounění. Ale ani to není všechno. R26.R totiž dost radikálně zhubnul, ven šlo pryč, co není bezpodmínečně nutné k pohybu vpřed, vzad a do stran – zadní sedadla, airbagy, klimatizace, zadní stěrač, ostřikovače světlometů, tlumicí hmoty a podobné nesmysly, odlehčena byla ostatně i karoserie samotná. Navíc je přední kapota karbonová a zadní boční okénka z polykarbonátu a výfuk z titanu, takže teď váží Mégane o 123 kg méně než původní R26, což znamená nějakých 1230 kg.
Změnám se nevyhnul ani přeplňovaný benzinová dvoulitr – jeho výkon se zvýšil na 230 koní (169 kW) při 5500 otáčkách a točivý moment vzrostl na 310 Nm při 3000 otáčkách (dosud 225 k/5500 otáčkách a 300 Nm při 3000 otáčkách). Síla motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuálního šestikvaltu se shortshiftem a trakci a výjezdy ze zatáček pomáhá zlepšovat diferenciál s omezenou svorností, který mívala už předchozí, mnohem méně nekompromisní verze R26.
A konečně podvozek – zesílené brzdy Brembo s plnými kotouči by měly bez problémů zkrotit mnohem agresivněji nastavený hatchback, pérování dostalo nové pružiny i tlumiče, kola mají rozchod zvětšení o 4 mm a standardní pneumatiky nahradily semislicky Toyo Proxes R888 225/40 R 18.
Výsledkem všech změn je zrychlení na stovku za rovných 6 s, kilometr s pevným startem za 25,9 s a Severní smyčka Nürburgringu za 8 minut a 17 s, což je rekord pro vozy s poháněnou přední nápravou. Tak to je mazec… Vůz vznikne v říjnu letošního roku ve 450kusové sérii, která bude rozdělena mezi čtyři evropské trhy – 230 aut půjde do Británie, 126 do Francie, 26 do Španělska a stejný počet do Německa. Sedejte do auta a uhánějte k nejbližšímu německému prodejci Renaultu…
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
ella.parr@timromerosms.com | ella.parr@timromerosms.com | 12.11.2018 17:04 |
RaymondTup | RaymondTup | 08.11.2018 06:15 |
Eoudkbxv | Eoudkbxv | 26.08.2014 22:25 |
Dnizcown | Dnizcown | 26.08.2014 22:23 |
Tdomjgfd | Tdomjgfd | 26.08.2014 22:21 |
Emizchsm | Emizchsm | 26.08.2014 22:20 |
Erzanhpe | Erzanhpe | 26.08.2014 22:19 |
rewruiir | Pharma56 | 29.04.2010 03:17 |
ywuwyyrr | Pharmf747 | 29.04.2010 03:17 |
EOMacKlojJTn | TsOue | 22.02.2009 02:47 |
MfFcxkamUzbLOoVc | tspYk | 22.02.2009 01:21 |
TbSOJTgmGcXbyJyZ | nFWmf | 22.02.2009 00:09 |
UxplgpBYCx | ihDvK | 21.02.2009 23:01 |
yBoKkPZCuW | IvBLM | 21.02.2009 20:45 |
LNYJWOyBGATA | ZvpQQ | 21.02.2009 19:38 |
Turbo | %Transporter | 02.11.2008 16:02 |
Re: willly | Ufounek | 25.08.2008 08:45 |
Re: willly | willík | 13.08.2008 14:02 |
willly | %babo | 07.08.2008 23:36 |
Re: Nedotacivosti | %babo | 07.08.2008 00:17 |
Re: Pro Baba" | %babo | 07.08.2008 00:06 |
Re: Pro Baba" | willík | 05.08.2008 20:17 |
Re: Pro Baba" | willík | 05.08.2008 20:12 |
Re: Pro Baba" | %babo | 02.08.2008 23:22 |
Pro Baba" | willík | 30.07.2008 18:46 |
Re: Nedotacivosti | Deadlift | 28.07.2008 20:50 |
Re: Nedotacivosti RWD auta | %babo | 28.07.2008 00:00 |
Nedotacivosti RWD auta | FocusRS | 27.07.2008 18:53 |
Re: Ach jo 2 | %babo | 26.07.2008 11:59 |
Re: Ach jo 2 | doomsnoopy | 26.07.2008 01:08 |
Vstoupit do diskuse › |