Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!

Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: titulní fotka Renault Fluence je sedan nižší střední třídy pro ty, co mají hlouběji do kapsy. Možná v Evropě. V Argentině se s ním hodlají prohánět po okruzích!

Na tom není nic divného, protože v tamním šampionátu TC2000 se to sedany jen hemží. Fordy Focus, Hondy Civic, Chevrolety Astra, všechna auta mají zadeček. Hatchback asi není pro Argentince v současnosti ten správný cesťák. Renault v posledních dvou sezonách nasazoval dvojkový Mégane (čtyřdveřový, jak jinak). Letos však vytáhl z rukávu nový trumf – Fluence.

Evropan si rodinný sedan dokáže představit v závodní úpravě jen těžko, jenomže tenhle toho má se sérií pramálo společného. Je to v podstatě silueta s ocelovou karoserií, jejíž základem je rám z chrom-molybdenových trubek. Motor zůstal vpředu napříč. Dvoulitrový řadový čtyřválec se vstřikováním dává až 300 k (221 kW). Bez turba! K bujarému dovádění na trati je to tak akorát.

Šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac dokáže tenhle závoďák rozjet až na 275 km/h, záleží pochopitelně na setupu auta i profilu okruhu. Pozor, závodní fluence není předohrab jako ten obyčejný, veškerý točivý moment se přenáší na zadní kola. Přední zavěšení obstarávají lichoběžníky, elektroniku dodává Motec, tlumiče nesou značku Penske, označení 8760 a jsou nastavitelné ve třech úrovních.

Samozřejmostí jsou odvětrávané kotouče od Bremba, ty přední mají osmipístkové třmeny, vzadu jsou jen dvoupístkové. Lité pětipaprskové osmnáctky jsou obuty do pneumatik Pirelli P-Zero. Hovořit o spoilerech, nasávacích otvorech, bodykitu a mohutném křídle vzadu by bylo nošením dříví do lesa, to sem zkrátka patří, stejně jako ochranná klec uvnitř. Zde si Argentinci nevymýšlejí žádné vylomeniny, biblí jsou pro ně předpisy FIA. Výfuk je vyveden hezky do pravého boku.

Turismo Competición 2000, jak zní plný název mistrovství, se jezdí už od roku 1979. Samozřejmě v něm závodí hlavně domácí borci, nejde ale o amatéry, nebo nějaká ořezávátka. Loni byl mistrem Norberto Fontana s Focusem, ten v devadesátých letech závodil v Evropě a mihl se dokonce i ve formuli 1 (4 GP na Sauberu v roce 1997). Ani jméno José María López (mistr 2008 a 2009 s Civicem) není fanouškům motoristického sportu tak úplně neznámé.

Letos čeká závodníky celkem 12 podniků, začíná se už 21. března v Punta Del Este. Dva Fluence nasazuje Renault Lo Jack Team. Žlutočerné barvy prozrazují, že nejde o privátní squadru, ale v podstatě o tovární tým argentinského Renaultu. Do boje o titul zasáhnou za jejich volanty Guillermo Ortelli a Mauro Giallombardo. První je ostřílený borec (v dubnu mu bude osmatřicet), který toho za malým volantem zažil již dost. Giallombardovi je naopak teprve jedenadvacet. Tým tedy sází na osvědčenou kombinaci zkušeností a mladické dravosti.

Jen škoda, že většina našich fanoušků tyhle hochy v akci neuvidí, do Argentiny je to přece jen trochu z ruky.

Fotogalerie

  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 1
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 2
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 3
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 4
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 5
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 6
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 7
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 8
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 9
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 10
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 11
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 12
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 13
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 14
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 15
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 16
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 17
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 18
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 19
  • Renault Fluence TC2000: Budu závodníkem!: fotka 20


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Chyba v článku Sleeper 15.03.2011  09:45
Dnes nic není svaté. Uživatel_5340709 14.03.2011  15:53
Re: Chyba v článku DL 14.03.2011  14:38
Re: Chyba v článku Amerika 14.03.2011  14:12
Re: Chyba v článku Amerika 14.03.2011  14:11
Chyba v článku Martin123 14.03.2011  14:05
Vstoupit do diskuse ›