Renault Alpine: studie nového kupátka

Renault Alpine: studie nového kupátka: titulní fotka Značka Alpine by si zasloužila oživení zašlé slávy, zatím to však moc reálně nevypadá. Tak se alespoň zasněme nad touto designovou studií.

Posledním modelem nesoucím značku Alpine byl typ A610, uvedený v roce 1985. Stejně jako dřívější A310 V6 byl poháněn vidlicovým šestiválcem ve dvou provedeních.

Alpine V6 GT (typové označení A610 se nepoužívalo) měl motor 2,8 litru s výkonem 116 kW (158 k), výkonnější Alpine V6 Turbo poháněl motor 2,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem Garrett T3 s výkonem 147 kW (200 k). S tímto motorem jste mohli vůz s plastovou karoserií rozjet až na 250 km/h.

Roku 1991 došlo u modelu A610 k výraznému faceliftu s výklopnými světlomety vpředu, vzduchovými vstupy na bocích a zvětšeným zadním spoilerem. Díky zvětšení objemu turbomotoru V6 na 3 litry narostl výkon na 184 kW (250 k) a maximální rychlost stoupla na 265 km/h. Poslední modely opustily továrnu v Dieppe koncem roku 1994, kdy také Renault opustil název Alpine.

I po ukončení výroby vozů Alpine pokračovala továrna v Dieppe ve výrobě automobilů. Montovaly se zde Renaulty R5 Turbo, Clio Williams, Espace a Sport Spider. Fandové značky však stále vzpomínají na legendární modré „alpinky“, jedním z nich je i designér David Cardoso.

Jeho návrh nového kupé vidíte v galerii. Vůz má motor vzadu, pohon zadních kol a protáhlou siluetu, která má připomínat slavný model A110. Předek byl prý inspirován studií Nepta a záď zase konceptem DeZir.

Fotogalerie

  • Renault Alpine: studie nového kupátka: fotka 1
  • Renault Alpine: studie nového kupátka: fotka 2
  • Renault Alpine: studie nového kupátka: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
... Lazyboy 25.03.2011  10:40
krasa killaRuna 15.03.2011  01:09
Re: no.... :-( toryu1 14.03.2011  12:54
no.... :-( matheus 14.03.2011  08:55
hmmm Lioooooo 13.03.2011  17:24
Re: A110 na2 laufeček 13.03.2011  15:49
A110 na2 Czerwik 13.03.2011  15:27
Vstoupit do diskuse ›