Renault Alpine Interlagos: Alpine ožívá v Jižní Americe
Když v roce 1963 skončila ve Francii výroba Renaultu Alpine A108, navázala na ni licenční produkce v Brazílii pod názvem Willys Interlagos. Nyní po více než 40 letech značku Interlagos oživuje dvojice brazilských designérů.
Za původním vozem pojmenovaným podle slavné závodní tratě v Sao Paulo stála brazilská pobočka amerického koncernu Willys-Overland. V letech 1964–1966 bylo vyrobeno celkem 822 vozů. Naopak současný Interlagos je soukromou aktivitou designérů Joao Paulo Cunha Melo a Felipe Guimaraes Coelho. V případě, že se jim podaří nalézt investora, lze předpokládat, že se Interlagos bude sériově vyrábět a vyvážet i mimo Brazílii. Zatím je však celý projekt na začátku.
Vůz si od svého předchůdce nevypůjčil pouze jméno, ale drží se i stejné filozofie. Aby byly sníženy výrobní náklady, používá koncept Interlagos mechanické díly z brazilských Renaultů. Karoserie má kompaktní rozměry (délka 3.868 mm, šířka 1.782 mm a výška 1.153 mm) a pohání ji motor umístěný napříč před zadní nápravou. Konkrétně se jedná o dvoulitrový čtyřválec z Renaultu Mégane, který má výkon 104 kW a točivý moment 190 Nm přenášený na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Kromě dvoumístného coupé je také uvažována otevřená verze roadster.
Hmotnost 1.000 kg, což představuje vzhledem k výkonu pouhých 7 kg na kilowatt, slibuje mimořádné jízdní výkony, nicméně žádné údaje zatím nebyly zveřejněny. Pokud bude mít Interlagos opravdu příznivou cenu, má reálnou šanci být úspěšnější než podobně koncipovaný Smart Roadster.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: jsem proti | Renaultsport | 14.04.2008 18:58 |
Re: jsem proti | Mc Preketa | 28.01.2008 16:17 |
Re: jsem proti | Ronault. | 27.01.2008 15:53 |
jsem proti | Dylan McKay | 27.01.2008 11:54 |
Vstoupit do diskuse › |