Renard GT – karbonový mastodont

Renard GT – karbonový mastodont: titulní fotka Stavba, kterou dnes představíme, vás přesvědčí o faktu, že i v Estonsku umí dělat pořádné motorky - mohutný Renard Grand Tourer je toho důkazem.

Základem motocyklu se stal pevný rám z karbon-kevlaru, který obepíná srdce celého stroje. Pohonnou jednotkou je motor z dílem Moto Guzzi – dvouválec o zdvihovém objemu 1 151 ccm „Quattrovalvole“, který pohání např. model Stelvio 1200.

Díky pár úpravám z něj motoráři firmy Renard dokázali vyždímat maximální výkon 125 koní a točivý moment 120 Nm. Zmiňovaný výkon je na zadní kolo přenášen přes 6stupňovou převodovku a sekundárně přes kardan. Dostatečnou sílu motoru dokazuje i maximální rychlost, která by měla dosahovat hodnoty 250 km/h.

Uhlíková vlákna byla použita i na výrobu kol, kapot, blatníků nebo přední vidlice. Co se týče podvozku samotného, byl svěřen do rukou jedné z nejlepších firem v této oblasti – švédským Öhlins. O kvalitní brzdný účinek se starají především přední šestilístky zakusující se do poloplovoucích kotoučů. Díky použitým materiálům se podařilo udržet suchou hmotnost na hranici 190 kg.

Renard GT nebude nikdy masovou záležitostí, což je v podstatě jen dobře. Na druhou stranu, továrna je schopna podle propagačních materiálů vyrobit až 100 kusů za rok.

Fotogalerie

  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 1
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 2
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 3
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 4
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 5
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 6
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 7
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 8
  • Renard GT – karbonový mastodont: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.