Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream

Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: titulní fotka Range Rover čtvrté generace si vyrazil na výlet a nebyl sám. Měl za sebou legendární obytný přívěs Airstream.

Jízda soupravy složené z nového Range a Airstreamu měla pochopitelně propagační účely. Airstream snad ani reklamu nepotřebuje, ale není radno usínat na vavřínech. A Range Rover se o klientelu rozhodně obávat nemusí, jenže to byl mohli u Land Roveru vyhodit celý PR tým, že $2$. Za vším ovšem stojí Ben Samuelson, chlápek, který kdysi dávno pracoval pro TVR a dnes má vlastní společnost Samuelson Wylie Associates.

Celá trasa měřila 5.915 kilometrů, vedla z anglického Tebay nedaleko skotských hranic, sídla evropské pobočky Airstreamu, do lyžařského střediska Oukaimeden v marockém pohoří Atlas a zase zpátky. Přes Solihull, domov Lan Roveru, Casablancu, poušť i městský závodní okruh v Marrákeši. Celkem šlo o jedenáct dní a dvanáctihodinové šichty za volantem nebyly výjimkou. Jenže, když si hovíte v Range Roveru Autobiography…

Konkrétní auto poháněl turbodiesel SDV8 4,4 l o výkonu 339 koní (250 kW) a točivém momentu 700 Nm. Hliníkový Airstream 684 Series 2 má elektricky ovládané přípojné zařízení. Airstreamům. Range zase disponuje elektronickou stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), která se hodila zejména ve Španělsku, kde byl pořádný boční vítr. Když celá souprava váží přes pět tun a trochu silněji foukne, bývá o zábavu postaráno.

Zajímavý je vizuální kontrast hranatého teréňáku a kulatého přívěsu, jehož design se od roku 1936 prakticky nemění. Stříbrná střela (vždyť se jim říká podle typického tvaru „silver bullet“) má sama o sobě 2,4 tuny. Obývák na kolečkách? Oblíbené slovní spojení je pro tohoto drobečka snad urážkou, protože takový luxus, jaký najdete uvnitř Airstreamu, u sebe doma většina z nás nemá. Včetně satelitního spojení. A proč si Land Rover vybral zrovna tuhle americkou legendu? Protože se vozí i do Evropy a hádejte, za čím ji většina zákazníků ze starého kontinentu tahá $2$.

Luxusní terénní Range Rover se nemůže pochlubit takovou historií jako Airstream, ale i on je legendou. Objevil se poprvé v roce 1970. Ač se všeobecně tvrdí, že byl prvním vozidlem svého druhu na světě, není to tak docela pravda, o sedm let jej předběhl americký Jeep Grand Wagoneer. První generace Range“ se vyráběla dlouhých 26 let, poslední dva roky souběžně s druhou (1994–2001). Předešlá třetí tu s námi strávila tedy něco málo přes dekádu (2001–2012), což je v dnešní době spíše výjimkou. Ta poslední si svou výstavní premiéru odbyla loni v Paříži.

Fotogalerie

  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 1
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 2
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 3
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 4
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 5
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 6
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 7
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 8
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 9
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 10
  • Range Rover se vydal na výlet s obytným přívěsem Airstream: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Super Makaveli 09.01.2013  20:49
Vstoupit do diskuse ›