Příští BMW M5 dostane 4,4 V8 Biturbo (578 koní)
Nová generace BMW M5 přijde v modelovém roce 2011. Supersedan postavený na základě BMW 5 (F10) dá sbohem atmosférickému motoru V10 a místo něj bude mít dosud nejsilnější variantu 4,4 V8 Biturbo.
Stalo se téměř tradicí, že s každou novou generací dostalo BMW M5 dvojici válců navíc. Po šestiválcovém M5 E34 (nejprve 3,6 l a později 3,8 l) přišla osmiválcová M5 E39 (5,0 V8) a zatím poslední generace E60 vyměnila V8 za pětilitrovou V10. Časy se ale mění a dnešní doba přeje přeplňovaným motorům. Nová M5 proto přijde o dva válce a naopak přidá dvě turbodmychadla.
Současnému tlaku na nižší normovanou spotřebu a stále vyšší výkony nemohou automobilky čelit jinak, než nasazováním turbomotorů. Tam, kde dosud vládly atmosférické motory, tak ke slovu přijdou ty přeplňované. Mercedes-Benz E 63 AMG je proto jednou z posledních aplikací velkoobjemového osmiválce 6,2 V8 a připravované BMW M5 předzvěstí nové turboéry v M GmbH.
Podle informací v německém tisku dostane M6 s kódovým označením F10 novou verzi 4,4litru z X5/X6 M. Ve zmíněných SUV tento motor dosahuje 555 koní (408 kW), v sedanu M5 bude prý disponovat 578 koňmi, což odpovídá přesně 425 kW. Konstruktéři ale údajně počítají s tím, že by výkon agregátu v některé z budoucích variant mohl překročit i 600 koní. Maximum točivého momentu dosáhne zhruba 720 Nm.
Výsledkem revoluce pod kapotou bude akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy (-0,3 s). Nejvyšší rychlost zkrotí omezovač na standardních 250 km/h, za příplatek ale bude možné maximum nechat zvýšit na 300 km/h. Doping turby se samozřejmě projeví i na slibných hodnotách normované spotřeby – v kombinovaném režimu se počítá s pouhými 10,5 litry, zatímco aktuální provedení potřebuje 14,4 l/100 km. Převodovka bude buď sedmistupňová dvouspojková, nebo sportovní verze nového osmistupňového automatu.
Samozřejmostí dnes v BMW je balíček EfficientDynamics, který zřejmě dostane i M5 F10. V interiéru nebude chybět tlačítko M, které aktivuje uživatelskou konfiguraci všech systémů (tlumiče, řízení, reakce motoru, převodovky, diferenciálu a činnost DSC). Automobilka také uvažuje nad instalací systému KERS nebo hybridního pohonu s elektromotorem, který by přidal zhruba 50 koní.
Nový sedan M5 v Mnichově chystají pro rok 2011. Krátce po něm se představí i nová M6 Coupé, v roce 2012 bude následovat M6 Cabrio a čtveřici v roce 2013 uzavře nová varianta M6 GT (čtyřdveřové kupé). eMkové kombi není pro novou generaci v plánu.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Re: ... | "neregistrovaný" | 20.02.2010 15:28 |
Re: Re: ... | %Transporter | 19.02.2010 22:04 |
Re: ... | Vysnan1 | 19.02.2010 19:52 |
Re: V10 | Hrubis | 19.02.2010 15:42 |
V10 | jopaa21 | 19.02.2010 11:41 |
... | %fonzid | 19.02.2010 09:31 |
458 Italia | Fifu | 19.02.2010 08:11 |
Vstoupit do diskuse › |