Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější

Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: titulní fotka Porsche nedávno modernizovalo řadu Boxster/Cayman, kromě poměrně důkladného faceliftu dostala i čtyřválcové boxery s turby. Co má pro roadstery a kupé připraveno divize Exclusive?

Označení 718 používaly na konci 50. a v první polovině šedesátých let minulého věku sportovní vozy a monoposty. Vesměs byly poháněny plochými vzduchem chlazenými motory 1,5 a 1,6 l, i když se v útrobách později objevily i osmiválce. Získaly mnoho úspěchů v závodech do vrchu, formuli 2 a vyhrály svou třídu v Le Mans.

Porsche trojčíslí letos vzkřísilo pro sériové radikálně modernizované Boxstery a Caymany. Jde o obchodní označení, tovární interní kód se ovšem změnil z 981 na 982. Základní modely dostaly do vínku opět ploché čtyřválce, ale pochopitelně chlazené kapalinou a navíc přeplňované turbodmychadly. Základní dvoulitr má 220 kW, větší dvouapůllitr pro verze S pak 257 kW.

Kdyby ale někomu nepřišly novinky dost svébytné, ještě je tu divize Exclusive, která i malé sporťáky s motory uprostřed dokáže vyšperkovat. Zuffenhausen opatřil oba pár možná zbytečnými cetkami, které ale dělají auta unikátními. Žlutý Boxster S s balíčkem Sport Design vypadá hodně dobře, jedovatou barvou jsou lakovány kromě karoserie i ochranné oblouky, brzdové třmeny a najdeme ji také v interiéru.

Žluté podklady mají dále číselníky přístrojů včetně stopek, ty jsou součástí paketu Sport Chrono. Kokpit jinak pokrývá kůže, sportovní volant GT je čalouněn Alcantarou a nesmí chybět uhlíkové kompozity, třeba na vnitřních stranách prahů. Sportovní výfuk má zase dvojici centrálně umístěných černých koncovek a třešničku na dortu představují nádherná dvacetipalcová kola Carrera, rovněž s leskle tmavými výplněmi.

Cayman S je zase laděn do stříbrné včetně pětipaprskových ráfků, vnitřní prostor nebyl problém obložit prvky z nerezové oceli a kartáčovaného hliníku, lesknou se i bezpečnostní pásy! Podklady budíků se pro změnu chlubí tradiční bílou. Vše musí barevně ladit včetně exkluzivních klíčků k oběma vozům. Rudé brzdové třmeny vzhled uzavřené verze nijak neruší, protože přece odpovídají koncovým světlům. A neměli bychom zapomenout na nápisy na bocích klasickým poršáckým písmem u roadsteru i kupé, které na první pohled prozrazují, že jde o novinku.

Fotogalerie

  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 1
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 2
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 3
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 4
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 5
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 6
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 7
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 8
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 9
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 10
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 11
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 12
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 13
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 14
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 15
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 16
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 17
  • Porsche Exclusive pro 718: Čtyřválce s turbem ještě stylovější: fotka 18


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
adweb adweb 21.06.2016  14:09
Vstoupit do diskuse ›