Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu

Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: titulní fotka Úpravci Porsche se nebojí sáhnout ani na starší generace legendárního modelu 911. A případně z nich udělají vizuálně ještě starší model jako v případě DP Motorsport.

DP si vzali do parády starší generaci devětsetjedenáctky, trochu ji převlékli a dodali pár koníků navíc. Převlékli? Ale jak! Exemplář na snímcích s poršáckým nápisem Classic S na čelním skle vypadá spíše jako první provedení legendy z Zuffenhausenu s kódem 901. Navíc dostal i dobové reklamy a bílé kulaté plochy pro startovní čísla, ale na to, že má silniční homologaci, můžete vzít jed! Jde navíc o prakticky použitelné auto i dnes: disponuje totiž všemi moderními vymoženostmi včetně ABS, posilovače brzd i řízení nebo klimatizace. Zelený kousek se chlubí třeba i otevírací střechou v kombinaci s matnou černí. Nesmíme zapomenout na bodykit ze skleněných vláken, tedy konkrétně nárazníky a prahy. Klasický vzhled tady byl zkrátka prvořadou záležitostí. Nabízí se srovnání se Singerem, ale Američané na to jdou zase trochu jinak.

Klasický vzduchem chlazený šestiválcový boxer měl na konci 80. a začátku 90. let minulého věku v Carrerách 2 a 4 série 964 184 kW (250 koní) z objemu 3,6 l. U DP dává minimálně 213 kW, tedy postaru skoro 290 koní. Pokud to klientovi nestačí, převrtají mu ho o dvě deci a výkon vyleze tím pádem až na 330 koní, tedy správně 243 kW. To už je slušná porcička i přes nějaké to kilo navíc kvůli výbavě a třeba i vestavěnému ochrannému rámu. Tlumiče od Bilsteinu jde nastavitelné. Kola Fuchs ET55 jsou v průměru sedmnáctipalcová, na šířku mají 7 palců a obouvají pneumatiky 205/50 ZR17 vpředu a 255/50 ZR17 vzadu. Dokázali byste si tady představit nějaká jiná? Sportovní volant dodalo Momo, dvoučlenná posádka je upevněna do čtyřbodových pásů a třeba otáčkoměr má stejnou barvu jako většina karoserie, tedy limetkovou zeleň. Nezoufejte, dodává se i v šedé, oranžové a žluté… Kromě provedení Classic S se nabízejí ještě i RS a RSR přesně v duchu svých předloh. Loga Porsche u DP neodstraňují.

Firmu DP Motorsport založil Ekkehard Zimmerman v německém Overathu už před jedenačtyřiceti lety, tedy v roce 1973. Za tu dobu se zde zrodilo mnoho derivátů modelu 911 včetně oblíbených verzí s plochou přídí, silniční konverze 935, úpravy velké řady 928 i menší 944, obě měly motory vpředu. Nejzajímavější byl bezesporu shooting brake 944 Cargo. U DP stvořili také specifikaci slavného sportovního prototypu skupiny C 962 pro běžný provoz.

Fotogalerie

  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 2
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 3
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 4
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 5
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 6
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 7
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 8
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 9
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 10
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 11
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 12
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 13
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 14
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 15
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 16
  • Porsche DP 964 Classic S: Starší 911 v ještě klasičtějším hávu: fotka 17

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.