Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.

Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: titulní fotka Chlapci ze Stuttgartu ukazují, že dobré auto má co nabídnout i po 13 letech výroby. Přichází další pokračování ságy jménem Boxster, tentokrát o 80 kg lehčí.

Aby se dnes vyrábělo auto osm, deset nebo více let, je něco téměř nepředstavitelného. I přesto si takový luxus sem-tam dopřeje nějaké to sportovní auto, třeba Honda S2000 (10 let) nebo Honda NSX (15 let). Blázniví Japonci, říkáte si? A co pak říci na právě završené třinácté narozeniny Porsche Boxster?

Ano, nejlevnější sportovní porsche už něco pamatuje. I přesto je stále ve výrobě a do důchodu se asi zatím stále nechystá. Ba co víc – teď posloužilo jako základ pro zajímavý tovární tuning jménem Boxster Spyder (trošku schíza). Tento „nový“ model, už třetí v řadě Boxster, bude mít světovou premiéru na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles a hodlá zaujmout zejména citelnou redukcí váhy.

Spyder ideově navazuje na stejnojmenné vozy 550 Spyder z padesátých let (James Dean nechává pozdravovat), což je poznat z řešení zadní části auta. Klasický mechanizmus střechy totiž nahradily ochranné oblouky, integrované do krytu motoru, na které se v případě nutnosti dá upevnit ochranná plachetka proti nepřízni počasí. K tomu si přidejte pozměněné nárazníky, retropolepy na bocích, speciální kola, o 20 mm sníženou světlost, nový sportovní podvozek a standardně montovaný diferenciál se zvýšenou svorností. To zní dobře, co říkáte?

Jenže pak tu máme ještě to avizované snížení váhy, které dělá ze spyderu nejlehčí porsche, jaké je nyní v nabídce. Úspora, na níž se nemalou měrou podílí odstranění sklápěcí střechy, činí 80 kg, auto tedy váží 1275 kg. Ve standardu chybí i veškerá komfortní výbava, kterou ale bude možné za příplatek dokoupit. A aby modifikací nebylo málo, 3,4litrový boxer, umístěný před zadní nápravou, dostal symbolický 10koňový doping (oproti verzi Boxster S). Má tedy nyní 320 koní (235 kW). V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK a Sports Chrono paketem (včetně launch control) umí Boxster Spyder stovku za 4,8 s. To ve srovnání s Boxsterem S představuje zlepšení o 0,2 s, nejvyšší rychlost činí 267 km/h. V nabídce bude ale naštěstí i manuální převodovka.

Do prodeje se spyder dostane v únoru příštího roku, a to za 61 200 dolarů, zatímco v Evropě půjde o sumu 63 404 euro, což nyní představuje ekvivalent 1,65 milionu Kč. Zase ta protekční Amerika. $6$

Fotogalerie

  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 1
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 2
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 3
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 4
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 5
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 6
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 7
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 8
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 9
  • Porsche Boxster Spyder: světová premiéra pro L.A.: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Pecka riderhenry 06.11.2009  21:36
Re: Pecka "neregistrovaný" 06.11.2009  20:48
Re: Pecka riderhenry 06.11.2009  17:48
Re: Pecka "neregistrovaný" 06.11.2009  17:32
me se libi Hrubis 06.11.2009  15:45
Re: Pecka riderhenry 06.11.2009  15:32
Nic ve zlém, BRoy 06.11.2009  14:24
Re: Pecka Enthusiastic.driver 06.11.2009  12:01
Re: ten čumááák... %DOUBLE M 06.11.2009  11:46
Pecka Doyle 06.11.2009  09:40
ten čumááák... delph 06.11.2009  09:33
Vstoupit do diskuse ›