Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje

Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: titulní fotka Porsche na letošní NAIAS přivezlo prototyp nového hybridního závodního auta 918 RSR.

Dnes ráno ještě jako tajemné video, odpoledne už v celé své kráse. Porsche představuje prototyp závodního hybridního kupé, postaveného na bázi roadsteru 918 Spyder, vybaveného vylepšenou technikou závoďáku 911 GT3 R hybrid.

Uzavřená karoserie závodního auta se podle očekávání automobilce vydařila (a to mnohem více, než na naší špionážní skice), stejně jako jeho oranžové válečné zbarvení. Tedy říkám to nerad, ale kupé vypadá dokonce ještě působivěji, než spyder, tak nějak méně „koncepčně“, autentičtěji. Ale nenechte se zmást, původní informace, že v tomto případě nebude pod kapotou hybridní technika, se ukázaly jako nepodložené. 918 RSR totiž bude také hybrid, což by vám mělo být jasné už z toho, že je auto vybaveno oranžovými polepy a brzdovými třmeny.

Porsche 918 RSR přebírá techniku Porsche 911 GT3 R Hybrid, které se už vcelku úspěšně prohání po závodních tratích vytrvalostních závodů. Přední kola této nové pojízdné laboratoře pohání dvojice elektromotorů o výkonu 102 k (75 kW) každý, celkem je tedy na předku 204 koní, přičemž elektřinu pro ně zajišťuje setrvačníkový generátor.

Jedná se o elektromotor, jehož rotor se umí roztočit až na 40 000 ot/min a v něm se energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile dojde k uvolnění tlaku na plynový pedál, z elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Svou troškou do mlýna přispívá i rekuperovaná energie z brzdové soustavy. Při akceleraci pak lze mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky. Při sešlápnutí plynového pedálu začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na elektřinu, roztáčející přední kola, a to v závislosti na jízdních podmínkách variabilně mezi pravé a levé kolo. V případě plného nabití až po dobu 8 sekund.

Samotný benzinový motor vychází z Le Mans speciálu RS Spyder, má osm válců, přímé vstřikování, objem 3,4 l a poskytuje výkon 563 k (414 kW) při 10 300 otáčkách, celkem tedy hybridní ústrojí disponuje 767 koňskými silami.

Karoserie 919 RSR je vyrobena z lehkého a pevného plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), má vzhůru výklopné dveře a na střeše nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru. S motorem spolupracuje šestistupňová závodní převodovka se stálým záběrem, má šest stupňů a ovládá se pomocí pádel pod volantem. 19“ závodní kola jsou navlečena do slicků. Trochu překvapivě není interiér 918 RSR tak hardcore, jak by se u závoďáku dalo předpokládat, všechno je esteticky, i když účelně, učesáno a pilot si hoví v kožených závodních sedadlech. To se to pak závodí. $5$ A držák na kafe je kde? $1$

Zdroj fotografií: UnitedPictures

Fotogalerie

  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 1
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 2
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 3
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 4
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 5
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 6
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 7
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 8
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 9
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 10
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 11
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 12
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 13
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 14
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 15
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 16
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 17
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 18
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 19
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 20
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 21
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 22
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 23
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 24
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 25
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 26
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 27
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 28
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 29
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 30
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 31
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 32
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 33
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 34
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 35
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 36
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 37
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 38
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 39
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 40
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 41
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 42
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 43
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 44
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 45
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 46
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 47
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 48
  • Detroit 2011: Porsche 918 RSR: hybridní závoďák se představuje: fotka 49

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: hm Redmex 11.01.2011  18:43
Re: hm Skyline 11.01.2011  11:36
Re: hm Enthusiastic.driver 10.01.2011  19:55
Re: hm Redmex 10.01.2011  19:26
božská... Enthusiastic.driver 10.01.2011  19:20
Re: hm mijunior 10.01.2011  18:56
Re: rekuperovana energie Michal Fokt 10.01.2011  16:28
Re: rekuperovana energie Broula 10.01.2011  16:13
... Czerwik 10.01.2011  16:08
Re: rekuperovana energie Michal Fokt 10.01.2011  16:05
rekuperovana energie Broula 10.01.2011  15:38
Interiér faltaIX 10.01.2011  15:18
Re: hm Skyline 10.01.2011  15:07
hm mijunior 10.01.2011  14:47
Re: hybrid laufeček 10.01.2011  14:23
hybrid Zdeno5 10.01.2011  14:20
mazeeec!!! laufeček 10.01.2011  14:19
Civilní verze Jindřich 10.01.2011  14:00
Vstoupit do diskuse ›