Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech

Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: titulní fotka Před 110 lety navrhl Ferdinand Porsche automobil Lohner Porsche Semper Vivus, který kombinoval elektromotory se zážehovým motorem. Na březnovém autosalonu v Ženevě se představí Porsche 911 GT3 R Hybrid, které jde v jeho stopách.

Automobilka Porsche do Ženevy kromě již odhaleného modelu 911 Turbo S přiveze i koncept závodního vozu 911 GT3 R Hybrid, který pohání zážehový šestiválec ve spolupráci s dvojicí elektromotorů. Každé z předních kol závodního speciálu 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor o výkonu 82 koní (60 kW), zatímco kola zadní nápravy tradičně roztáčí plochý šestiválec s výkonem 480 koní (353 kW).

Významnou inovací tohoto hybridního Porsche je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je uložen v interiéru vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů.

Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník.

Při akceleraci může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky. Setrvačníkový generátor při sešlápnutí plynového pedálu začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 163 k (120 kW) elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva. Zvýšení účinnosti umožní podle potřeby upravovat výkonnost celého vozu. V některých případech lze například zmenšit objem a hmotnost palivové nádrže nebo méně často zajíždět do boxů pro palivo.

Po premiéře na autosalonu v Ženevě bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010. Cílem účasti podle tiskových materiálů nemá být vítězství, ale především testování v reálném závodním prostředí, které pomůže s vývojem hybridních systémů pro budoucí sériové vozy.

Fotogalerie

  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 1
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 2
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 3
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 4
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 5
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 6
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 7
  • Porsche 911 GT3 R Hybrid: koncept pro ostré nasazení v závodech: fotka 8


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: 911 hybrid S %Petr B. 15.02.2010  16:14
vw a porsche jopaa21 13.02.2010  10:39
Re: 911 hybrid S TeeJay 12.02.2010  20:51
Re: 911 hybrid S oIoo 12.02.2010  12:10
Re: 911 hybrid S Zio 12.02.2010  10:12
911 hybrid S Falta 12.02.2010  09:24
Vstoupit do diskuse ›