Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911

Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: titulní fotka Před rokem nám Porsche naservírovalo nostalgicky laděný model 911 Sport Classic a letos uvádí provedení GTS, které oživuje jeho techniku, s níž získává vrcholné postavení v rámci modelové řady Carrera.

Nové Porsche 911 Carrera GTS na první pohled, a ani na ten druhý, loňský Sport Classic vyrobený v omezené sérii nijak zvlášť nepřipomíná, ale při pohledu na rozšířené blatníky a pohonnou jednotku začíná být jasné, odkud vítr fouká.

Stejně jako v případě loňské retro hvězdy i pro Carreru GTS je základem model Carrera S s plochým šestiválcem o objemu 3,8 litru a pohonem pouze zadních kol. Standardní Carrera S má výkon 385 koní (283 kW), ale nová Carrera GTS nabídne 408 koní (300 kW).

Proměnný sací trakt motoru Carrery GTS je vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami, které mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna taková klapka. Díky tomu je u GTS stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 min-1, což je o 200 min-1 dříve než v motoru Carrery S.

Síla šestiválce je na kola zadní nápravy standardně přenášena šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Sportovní výfukový systém zaujme především povrchovou úpravou svých koncovek. Ty tvoří trubky nalakované černou barvou, z nichž vystupují koncovky o menším průměru, které mají leštěný povrch potažený speciální vrstvou nanočástic.

Carrera GTS spojuje o 44 mm rozšířenou karoserii modelu Carrera 4, který je vybaven pohonem obou náprav, s rozšířeným rozchodem a pohonem zadních kol. Kromě širší karoserie se GTS od ostatních modelů odlišuje i novým předním nárazníkem z programu Sport-Design s černě lakovaným lízátkem. K dalším specifickým rysům karoserie patří černé boční prahy, černě lakovaný prostor mezi koncovkami výfuku a, v závislosti na barvě vozu, černé nebo stříbrné nápisy Carrera GTS na dveřích a kapotě motoru.

K nepřehlédnutelným prvkům exteriéru rozhodně patří černě lakovaná 19palcová kola RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou tato kola obuta do pneumatik o rozměrech 305/30 R 19.

V interiéru vládne černá barva a na posádku čekají sportovní sedadla, jejichž střední části jsou čalouněny Alcantarou, která je použita i na věnec volantu, hlavici řadicí páky, madlo ruční brzdy a části výplní dveří.

Nejvyšší rychlost se u provedení s manuální převodovkou ve srovnání s Carrerou S zvýšila o 4 km/h na 306 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se u obou převodovek zkrátilo o 0,1 s na 4,6 s, resp. 4,4 s (PDK). V provedení vybaveném převodovkou PDK a paketem Sport Chrono Plus lze v režimu Sport zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,2 s.

Spotřeba paliva modelu Carrera GTS s převodovkou PDK činí v kombinovaném cyklu 10,2 l na 100 km, což odpovídá produkci emisí CO2 ve výši 240 g/km.

Nová 911 Carrera GTS bude k dispozici na německém trhu od prosince 2010. Ceny včetně DPH budou u provedení Coupé začínat na 104 935 euro (zhruba 2.600.000,– Kč) a u modelu Cabriolet na 115 050 euro (okolo 2.850.000,– Kč).

Fotogalerie

  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 1
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 2
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 3
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 4
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 5
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 6
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 7
  • Porsche 911 Carrera GTS: Ještě sportovnější 911: fotka 8


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
... XY 22.09.2010  00:08
911 muheheheh 16.09.2010  12:19
Vstoupit do diskuse ›