Porsche 906: Zpátky na trati

Porsche 906: Zpátky na trati: titulní fotka Patrick Motorsports vrátil k životu vzácné závodní Porsche 906.

V Arizoně sídlící společnost Patrick Motorsports se více než patnáct let věnuje opravám, renovacím a úpravám klasických vzduchem chlazených Porsche 911 a 914, ale umí si poradit i s moderními zástupci německé značky a unikátními kousky.

Mezi projekty této firmy také patří příprava nového motoru a převodovky pro Porsche 917 LMK nebo kompletní zrestaurování Porsche 906, které se představuje v naší galerii. Originální vůz z roku 1966 byl kompletně rozebrán do posledního šroubku. Následně byly použitelné dílny zrenovovány a ty nepoužitelné nahrazeny novými.

U Patrick Motorsport se vzácné Porsche kromě oživení pohonné jednotky a nových komponentů zavěšení kol dočkalo i nového laku karoserie a čalounění interiéru. V rámci oprav byly provedeny i úpravy, které jsou prakticky nepostřehnutelné, ale zvyšují bezpečnost posádky. Porsche tak dostalo upravené zavěšení vzhůru výklopných dveří a bezpečnostní palivovou nádrž.

Porsche 906 známé také jako Carrera 6 (dnešní třicátníci a starší zamáčknou slzu dojetí nad vzpomínkou na plastový model od KDN Náchod) bylo posledním závodním speciálem značky s motorem před zadní nápravou, který bylo možné legálně používat v běžném provozu i na závodní trati. Ve skutečnosti se ovšem několika zdatným a patřičně zámožným jedincům podařilo pro běžný provoz zlegalizovat i Porsche 917, ale to již neprobíhalo v režii automobilky.

Kupé s křídlovými dveřmi, jehož základem byla ocelová konstrukce kokpitu s pomocným trubkovým rámem, se představilo v roce 1966 jako nástupce Porsche 904. Pod laminátovou karoserií vozu homologovaného pro tehdejší Skupinu 4 se ukrýval atmosférický šestiválec s protilehlými písty, který z objemu 2,0 litru poskytoval výkon okolo 213 koní (157 kW) při 8000 min-1 a točivý moment 196 Nm při 6000 min-1.

Porsche 906 s hmotností okolo 600 kg dosahovalo maximální rychlosti 280 km/h. Při svém závodním debutu v závodě 24 hodin Daytony v roce 1966 tento model dojel v celkové pořadí na 6. místě a zvítězil ve své třídě nad konkurenčním Ferrari Dino 206. Mezi největší úspěchy Carrery 6 patří celkové vítězství soukromého týmu v Targa Florio 1966 nebo 4., 5., 6. a 7. místo v celkovém pořadí 24 hodin Le Mans ve stejném roce, kdy první tří místa obsadily výkonnější Fordy GT40 a dvanáctiválcová Ferrari zůstala až za lehkými šestiválci Porsche.

Fotogalerie

  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 1
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 2
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 3
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 4
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 5
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 6
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 7
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 8
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 9
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 10
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 11
  • Porsche 906: Zpátky na trati: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
na prodej xavier911 04.04.2011  11:55
Re: asd laufeček 01.04.2011  14:42
Re: asd ElMariachi 31.03.2011  14:56
asd Hrubis 31.03.2011  13:45
Vstoupit do diskuse ›