Diskuse: Pod lupou: Porsche 917 – Legendárnímu sportovnímu prototypu je čtyřicet

zpět na článek
  • %Lubinos

    Re: 917

    20.03.09 13:18 Reagovat

    Jaguar XJR - Lammers, Dumfries,Wallace to byla krása a skupina C - nostalgie.Na ten článek si rád počkám.

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: 917

    18.03.09 11:44 Reagovat

    Díky ;-). Je vidět, že také nejsi žádné ořezávátko :-) Jak jsem psal - dříve jsem sledoval všechno, jezdili jsme koukat na závody, četl jsem jako kluk tátovy Světy motorů... Dneska sleduji WSBK, MotoGP, FIA GT, plánuji letos Ecce Homo, rallye. Kdyby jste mi dali prostor rád bych připravil článek o Jaguaru XJR-9LM :yes: >:-[] (další z mých favoritů) potažmo prototypech C. Nebylo by od věci přiblížit i vozidla skupiny B v rallye. Co vy na to? :-!

  • Sleeper

    Re: 917

    18.03.09 09:18 Reagovat

    Sakra, chlape, to jsou znalosti... Vždyť je ti teprv šestadvacet, ale smekám :-) Aspoň jsem si je oživil, i když bych je ve svém přebohatém archlívu určitě dohledal. F1 sleduju od roku 84 s výjimkou let 2002 a 4, kdy mě dominance Ferrari naprosto otrávila...:o) Bavila mě spíš rally,ale tam teď řádí Loeb - nic proti němu, je dobrej, když na něj nikdo nemá... V Le Mans zase dominuje Audi... si nevybereu :-)

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: 917

    17.03.09 23:20 Reagovat

    Je to tak, dle dobových údajů, tabulek,literatury... jsem schopen dohledat tyto údaje - stejně tak otáčky, plnící tlaky,... Rok 1986 beru jako maximum výkonů, prptože pro rok 1987 byl zaveden "FISA" ventil omezující plnící tlak na 400 kPa a objem palivové nádrže na 195 l/závod, zákaz vstřikování vody do válců, vícestupňové přeplňování, oválné písty,... O rok později (tj. 1988) na 250 kPa a objem na 150 l /závod tak, aby byly atmosféry 3500cm3 vůbec konkurenceschopné... Někde jsem skutečně zahlédl údaje (konkrétně pro Brabham)1500 k a 400 km/h, ale jsou to údaje ryze hypotetické... Maximum motoru mohlo být krátkodobě až..., vůz by na přímém úseku při minimálním přítlaku mohl... Jinak své dětsví jsem po nedělích strávil u ORF a sledování F 1, posledních asi 5-7 let už ji nesleduji vůbec...

  • Sleeper

    Re: 917

    17.03.09 22:33 Reagovat

    aáaa, nečetl jsem vše, koukám, že mě Rorýs předběhl a Elfer stejně jede ve své koleji :-)

  • Sleeper

    Re: 917

    17.03.09 22:31 Reagovat

    Elfere, nevím odkud vycházíš ty, mám k dispozici trochu jiné údaje. Například Brabham BT55 měl v roce 1986 660 kW pro závod a 770 kW pro kvalifikaci (tedy postaru 897, respektive 1046 k). Nevím, kde těch 1350 koní naměřili, určitě ne přímo u BMW, kde na to, jak už jsem psal, neměli motorovou brzdu. Kdybych si dal práci, našel bych i tabulky ze sezony 1984, kdy byla turboéra skutečně na vrcholu (v roce 86 už byla omezena velikost nádrží). Veškeré tebou uváděné výkony jsou pouze odhad, nikdo je nikdy oficiálně nezměřil.

  • %Elfer911

    Re: 917

    17.03.09 19:59 Reagovat

    1. F1 mala v čase vrcholu turboéry motor ladený na preteky na 900-1000 k - podľa týmu,trate.
    Na kvalifikáciu to bolo 1200-1350k
    A pokiaľ ja viem BMW-čkovska 1500ka mala nameraný výkon 1350k!!! teda 900k litrového výkonu.
    2. U porsche sa na 917 síce nešpekulovalo s palivom na zato sa testovala 16valcová pohonná jednotka z výkonom 1500k na pretek!!! Ale v US turbomotory po úapechu 917/30 zakázali.

  • Rorýs 6100

    Re: 917

    17.03.09 09:25 Reagovat

    Ještě údaje k Porsche 917/30 CanAm 75´-
    motor vzduchem chlazený, 12 válcový boxer, přeplňovaný, objem 5,4 l, výkon 820 kW 1100 k závod!, 1178 kW 1580 k trénink!!!
    Zrychlení 0-100 km/h - 1,9 s
    0-160 km/h - 3,9 s
    0-320 km/h - 10,9 s
    Maximálka 400 km/h

  • Paco Mexicano

    Nádherná vzpomínka

    17.03.09 08:00 Reagovat

    Díky za článek a za další data v diskusi. Možná také vzpomenete na film Le Mans (Steve McQueen) natočený částečně během skutečného závodu 1970 (tehdy produkce filmu zaplatila 1 mil.USD za opravu reklam a svodidel). Přimlouvám se za podobný materiál k Ferrari 33/333.

  • Rorýs 6100

    Re: 917

    16.03.09 20:27 Reagovat

    Brabham BT 55 1986, motor BMW M12/13 T, řadový 4 válec, 1499 cm3, turbo, 660 kW 897 k (závod), 772 kW 1049 k (trénink - zvýšení plnícího tlaku o dalších 100kPa na 380 kPa oproti závodu). Vůbec nejvíc bylo udáváno pro Williams FW-11 ze stejné sezóny - 830 kW 1128 k pro trénink! Řekl bych, že 917/30 pro can-am bylo ještě o chlup víc - 736 kW 1000 k (+hovadskej krouťák!)pro závod! a k tomu lepší aerodynamika :yes: Ta doba musela být hrozná zvěř - ať už rally sk.B, F1, sportovní prototypy sk. C, ... Žádná bezp. omezení, všechno syrové, tvrdé a nebezpečné >:-[] :yes: Kde to všechno je? :'-(

  • %Transporterfoto

    Re: Geniální stroj

    16.03.09 19:44 Reagovat

    Tak teda dík, pretože na Abrexe nebola mierka takže som k tomu pristupoval odhadom. A keďže som to všetko nahadzoval v jeden deň, chyby sa nájdu. Preto sa to volá beta verzia >:D Samozrejme to čo najskôr upravím ;-)

  • Sleeper

    Re: Geniální stroj

    16.03.09 19:38 Reagovat

    Mariane, odbočím, máš pěkné stránky o modelech, ale některé modely uvádíš v měřítku 1:48 a ony jsou 1:43 (Abrex, Bburago). Zhruba 1:48 byly staré Matchboxy série Y.

  • Sleeper

    Re: 917

    16.03.09 19:33 Reagovat

    Oficiálně se vždycky uvádělo, že turbo F1 pro závod mají nějakých 800 koní a pro kvalifikaci 1100-1200 koní, brabhamu prý naměřili asi 1150... ale Paul Rosche, šéf přes motory BMW, později přiznal, že skutečný výkon neznali ani oni, protože motorová brzda, kterou tehdy měli k dispozici, měla maximum asi 1180 koní.... :-)

  • %Transporterfoto

    Re: Geniální stroj

    16.03.09 18:21 Reagovat

    Ach jaj, táto éra ma núti nadávať že som sa nenarodil skôr... Dnešný motoršport už proste takéto niečo neposkytne...Group B, Prototypy, vražedné závody na Nordschleife za 6:11 sec... Treba iba vzdať hold pánom šoférom, čo dokázali nemožné :yes:

  • %Vipifoto

    Geniální stroj

    16.03.09 18:12 Reagovat

    Co k tomuto pekelnému stroji dodat? Už od malička jsem z malého modelu 917ky po tátovi z tuzexu šílel a stále to obdivuji... Porsche prostě umí!

  • xyztegbja

    Re: xvsx

    16.03.09 18:07 Reagovat

    motory nebyly na kerosin, ale na směs ethanolu a pod., prostě koktejl s pěknou výhřevností. Motory F1 měly koelm 1500koní v treninkových autech kolem 1200 v autech por závod.

    Problém je v tom, že jsou to jen dohady, neb nebyla v té době motorová brzda která by to odbrzdila.

  • vxcgb

    xvsx

    16.03.09 14:58 Reagovat

    Byly pokusy s kerozinem nebo jiným leteckým palivem, motory měly výkon kolem 1500 až 1800 koní, ale behem prvního kola většínou explodovaly, říkalo se jim granáty. Nic bližšího o tom nevím

  • pidapida

    917

    16.03.09 14:52 Reagovat

    úúúžasný auto, zvlášť když se vezme v potaz jeho rok "narození"...Ale k tomu výkonu a nejsilnějšímu co se kdy na okruzích pohybovalo - pamatuji si, že se v éře turbomotorů ve f1 povídalo, že brabham s motorem bmw má na kvaldu až 1800koní - ví o tom někdo něco bližšího, nebo to byla jen kachna?

  • Rorýs 917/30

    Re: silnicni 917???

    16.03.09 14:42 Reagovat

    Koukněte na tyhle stránky www.auta5p.eu - nemůžu vložit odkaz, najeďte na katalog, Porsche, díl 2(dle mého jedna z nejobsáhlejších encyklopedií, kde si smlsne i skutečný gurmet >:D )
    V dolní části najdete 917 od raných verzí (1969 viz. předchozí odkaz)až po verze can-am a dále pře 956, 962, ... včetně foto a údajů
    :yes:

  • Sleeper

    Re: silnicni 917???

    16.03.09 14:07 Reagovat

    Něco málo jsem uvedl v článku, vycházel jsem z továrních údajů, resp. z Minisalonu SM (917 vyšla ještě v černobílém, 1969). Jinak údaje jsou taky zde - [odkaz] - včetně fotek.

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket