Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?

Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: titulní fotka Francouzská automobilka poskytla oficiální vysvětlení svého debaklu na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

jak si určitě ještě vzpomínáte, Peugeoty 908 v úvodu závodu 24 hodin Le Mans dost výrazně rychlostně drtily konkurenční Audi R15, cílovou pásku neprotnul ale ani jeden z nich. Ptáte se, v čem byl problém? Francouzi vše důkladně analyzovali a tady je oficiální stanovisko:

Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport : „U vozu 908 HDI FAP n°3, který byl nucen odstoupit dvě a půl hodiny po začátku závodu, jsme zjistili problém výrobní kvality na pouzdře v místě upevnění spodního trojúhelníkového závěsu na přední nápravě vpravo. Vůz, který vyhrál 24 hodin v Le Mans 2009 a 1000 km ve Spa 2010, byl při těchto závodech právě tímto pouzdrem vybaven a díl prošel stejně jako všechny podvozkové části, pravidelnou kontrolou pomocí sofistikovaných nástrojů, které v našich servisech používáme k detekci stárnutí nebo poškození karbonu.Problém byl v tomto případě způsoben zcela neidentifikova­telným defektem, který zapříčinil předčasné a náhlé roztržení upevnění.

Co se týká motorů, rychle jsme zjistili, že všechny trpěly stejným problémem: poškozeným táhlem, ale na různých válcích. Hloubkové analýzy ukázaly, že mimořádně tvrdé podmínky na letošním ročníku Le Mans způsobily fatální přetížení našich V12. Míra plné zátěže motorů byla vyšší, než jsme očekávali. Mimochodem teplota vzduchu byla tentokrát nižší než během předcházejících ročníků a nedocházelo tedy k zanášení výměníků vzduch/vzduch. Plnění spalovacích komor a tedy i výkony motorů zůstávaly vysoké během celého závodu. Podmínky byly samozřejmě stejné pro všechny konkurenční vozy, ale my jsme letos začali používat nová táhla.

Dlouho jsme je testovali na zkušebních přístrojích a během celé řady simulací na okruzích. Během všech těchto testů jsme nezaznamenali nejmenší problém, z kterého bychom mohli vyvodit, že jsme blíže kritické hranici, než jsme si uvědomovali. A jak se poté ukázalo, podmínky během závodu nás posunuly až za tuto hranici. Po třech účastech na Le Mans jsme si mysleli, že zadávací podmínky jsou jasné. Nicméně závod sám ukazuje, že i se stále většími zkušenostmi je těžké mít vše pod kontrolou. Podmínky závodu 24 hodin v Le Mans se mění každým rokem a s nimi také nároky na mechaniku strojů. Je zřejmé, že budeme muset posílit náš schvalovací proces.“

Prostě a jednoduše – auta jela příliš rychle…

Fotogalerie

  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 1
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 2
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 3
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 4
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 5
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 6
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 7
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 8
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 9
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 10
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 11
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 12
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 13
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 14
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 15
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 16
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 17
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 18
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 19
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 20
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 21
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 22
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 23
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 24
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 25
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 26
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 27
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 28
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 29
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 30
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 31
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 32
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 33
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 34
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 35
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 36
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 37
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 38
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 39
  • Peugeot na Le Mans 2010: kde se stala chyba?: fotka 40

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Týjo nějaký táhla nebo co oIoo 10.07.2010  23:21
spoľahlivosť je som to 10.07.2010  23:13
Re: Týjo nějaký táhla nebo co %Transporter 10.07.2010  21:22
Re: Týjo nějaký táhla nebo co Bez Nicku 10.07.2010  18:10
Re: Týjo nějaký táhla nebo co oIoo 10.07.2010  14:15
Re: Týjo nějaký táhla nebo co Bez Nicku 10.07.2010  01:39
Re: Týjo nějaký táhla nebo co Bez Nicku 10.07.2010  01:34
Re: Týjo nějaký táhla nebo co oIoo 10.07.2010  00:14
Re: Týjo nějaký táhla nebo co Bez Nicku 09.07.2010  23:37
Re: Týjo nějaký táhla nebo co nasťa (RSKa) 09.07.2010  20:40
Re: Týjo nějaký táhla nebo co oIoo 09.07.2010  19:15
Re: Týjo nějaký táhla nebo co Bez Nicku 09.07.2010  17:31
Re: těď kratší verze nasťa (RSKa) 09.07.2010  15:19
těď kratší verze oIoo 09.07.2010  14:58
Re: Týjo nějaký táhla nebo co King 09.07.2010  14:41
Re: Týjo nějaký táhla nebo co nasťa (RSKa) 09.07.2010  14:24
Týjo nějaký táhla nebo co oIoo 09.07.2010  12:53
Vstoupit do diskuse ›