Ženeva 2011: Peugeot 908 HYbrid4

Ženeva 2011: Peugeot 908 HYbrid4: titulní fotka Peugeot v Ženevě oficiálně představil model 908 poháněný hybridním dieselovým ústrojím. Cíl je jasný – ovládnout Le Mans!

Hybridní ústrojí je postaveno okolo přeplňovaného vidlicového osmiválcovho agregátu HDi FAP o zdvihovém objemu válců 3,7 litru. Ten je sám o sobě schopen vyvinout výkon až 550 koní, přičemž o přenos síly na zadní kola se stará šestistupňová sekvenční převodovka.

Karbonové šasi však skrývá přelomovou novinku, kterou je zapracování hybridního pohonu. Kinetická energie přeměněná v elektřinu a uchovávaná v li-ion bateriích je během závodu schopna navýšit po několik sekund výkon vozu až na 630 koní, což se samozřejmě pilotům bude hodit. Výhodou (?) je prý absence tlačítka; výkon elektromotoru tak závodníkovi pomáhá v závislosti na potřebě akcelerace, koncept „push to pass“ zde proto nefiguruje.

Peugeot 908 HYbrid4 je dva metry široký, 4.640 milimetrů dlouhý a 1030 mm vysoký závoďák s téměř třímetrovým rozvorem (2950 mm). Hmotnost závodního vozu je i přes zabudování hybridního systému pouhých 900 kilogramů. Tak uvidíme, nakolik letos lev potrápí čtyřkruží…

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: Peugeot 908 HYbrid4: fotka 1
  • Ženeva 2011: Peugeot 908 HYbrid4: fotka 2
  • Ženeva 2011: Peugeot 908 HYbrid4: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
nádhera martin14785 02.03.2011  19:12
Vstoupit do diskuse ›