Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi

Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: titulní fotka Nabídka hot-hatchů v Evropě se rozšiřuje o ostrou verzi Peugeotu 308, označenou GTi. Vrací se éra dobrých sporťáků se lvem ve znaku?

Na závodech Miata Cup, jejichž je AUTOFUN mediálním partnerem, se objevují pravidelně i Peugeoty 306 GTi, které předvádějí, že tohle auto patřilo před lety právem k těm respektovaným. Jenže pak ale přišla hubená léta a teprve nyní se Peugeot pokusí na tuhle tradici navázat. Povede se to?

Oficiální rétorika začíná poněkud znepokojivě: „Značka Peugeot navazuje na označení a verze GTi a uvádí verzi 308 GTi, sportovní hatchback nové éry : pro každodenní použití a současně šetrný k životnímu prostředí. V duchu moderního přístupu, který spojuje všestrannost s maximálním potěšením z jízdy, bude exkluzivně k dispozici v 5dveřovém provedení.“ Dále se uvádí, že i při komfortu, vhodném pro každodenní provoz, nabídne „maximální potěšení z jízdy“, a to při kombinované spotřebě 6,9 l na 100 km a emisích 159 g CO2/km. Je tedy nasnadě, že tohle auto bude skutečně spíše Gran Turismo než okreskový zběsilec.

To ale neznamená, že nedostalo ostré 308 náležitou péči. Přední náprava je robustnější, sportovnější tlumiče a pružiny snižují světlost auta o 10 mm (na 1488 mm), brzdy jsou vybaveny kotouči o průměru 340 mm vpředu a 290 mm vzadu. Peugeot slibuje i přesné řízení a plně vypínatelný systém jízdní stability. Palec nahoru.

Pohon auta má na starosti podle očekávání dvěstěkoňová (5500–6800 otáček) přeplňovaná benzinová šestnáctistovka THP VTi s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním a zdvihem ventilů. Motor disponuje točivým momentem 275 Nm v rozmezí 1700–4500 otáček, jenž roztáčí prostřednictvím šestistupňového manuálu pochopitelně přední kola. Stovku zvládne GTi za 7,7 s a kilometr s pevným startem pokoří za 27,8 s. Co se pružnosti týče, z 80 na 120 km/h to na pětku umí za 6,7 s. Výfuk má navíc svůj vlastní Sound System, jenž mění zvuk podle intenzity zrychlení.

Ruku v ruce s dynamičtějším jízdním projevem jde i vzhled auta. 308 GTi má přední nárazník převzatý z 308 CC, zadní nárazník s černým difuzorem, střešní křídlo, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, loga GTi na boku a na zadní části karoserie a 18" kola s pneumatikami 225/40. V kabině přibyly hliníkové pedály, opěrka nohy a hlavice řadicí páky, sportovní kožený volant a černě lakovaný středový panel.

Na českém trhu se nejprve (co nevidět) objeví 200k motor u kupé-kabria, pětidveřové GTi přijde na řadu o něco později. Dovozce slibuje zařazení 308 GTi do flotily testovacích vozů, o jeho kvalitách se tedy budeme moci během podzimu přesvědčit na vlastní kůži.

Fotogalerie

  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 1
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 2
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 3
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 4
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 5
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 6
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 7
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 8
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 9
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 10
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 11
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 12
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 13
  • Peugeot představuje sportovně laděný model 308 GTi: fotka 14


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Buéé laufík 09.09.2010  14:53
Buéé R32 09.09.2010  14:06
Vodafone Chilli 09.09.2010  10:31
Vstoupit do diskuse ›