Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar

Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: titulní fotka Závodní crossover francouzské značky bude používat vznětový šestiválec biturbo. Poháněná budou jen zadní kola.

Peugeot se příští rok vrátí na vytrvalostní Rallye Dakar. Svůj nový speciál 2008 DKR postupně odhaluje. Po prvních fotografiích francouzská automobilka zveřejnila technická data tohoto vozu.

V útrobách auta pracuje uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 2993 cm3. Vznětový agregát je dopován dvěma turbodmychadly. I díky nim motor dosahuje výkonu 340 koní a točivého momentu 800 N.m. 2008 DKR bude moci uhánět až rychlostí 200 km/h.

Motor bude spolupracovat se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Točivý moment agregátu bude posílán pouze na zadní kola. V souvislosti s pouštní rallye se to může zdát jako překvapivý tah, Peugeot ale tvrdí, že toto řešení má několik výhod.

Pravidla dakarské rallye totiž dvojkolky ve srovnání se čtyřkolkami v některých ohledech zvýhodňují. Výhody poháněné jedné nápravy shrnuje Jean-Christophe Pallier, který je zodpovědný za techniku speciálu: „V cross-country rallye je dvojkolkám povolena mnohem nižší hmotnost než vozům s pohonem všech čtyř kol. Mohou být také opatřeny většími koly, což jim poskytuje určitou výhodu při zvládání nástrah terénu.“

Navíc bylo možné zkrátit zadní převis, díky čemuž je 2008 DKR podle Palliera takřka schopný vyšplhat po svislých stěnách. Dalšími výhodami jsou možnost prodloužení zdvihu odpružení z 250 mm na 460 mm pro snadnější překonávání překážek nebo možnost dohustit pneumatiky na dálku z kabiny, jakmile vůz vjede do duny. To automobilu umožní ušetřit minuty, které v závodě mohou rozhodnout o výsledku.

Pokud bude 2008 DKR úspěšná, stane se prvním vozem se vznětovým motorem a pohonem jedné nápravy, který v Rallye Dakar zvítězí. Poslední dvojkolka, která v Dakaru vyhrála, byla v roce 2000 bugina Schlesser-Renault.

O zabrzdění 2008 DKR se postarají kotouče o průměru 355 mm vpředu i vzadu. 2008 DKR používá trubkový rám karoserie, jednotlivé panely jsou karbonové.

Automobil je dlouhý 4.099 mm, široký 2.033 mm a vysoký 1.912 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Dostatečný dojezd zajistí palivová nádrž o objemu 400 litrů.

Peugeot se s 2008 DKR vrací do Rally Dakar po 25 letech a poprvé míří na její jihoamerické tratě. Francouzská značka má ambiciózní cíl zvítězit hned v prvním roce po svém návratu a navázat tak na vítězství svých modelů 205 T16 Grand Raid a 405 T16 Grand Raid v letech 1987 až 1990.

Fotogalerie

  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 1
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 2
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 3
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 4
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 5
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 6
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 7
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 8
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 9
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 10
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 11
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 12
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 13
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 14
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 15
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 16
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 17
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 18
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 19
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 20
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 21
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 22
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 23
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 24
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 25
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 26
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 27
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 28
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 29
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 30
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 31
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 32
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 33
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 34
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 35
  • Peugeot 2008 DKR: Známe kompletní technická data speciálu pro Dakar: fotka 36

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
MYSLIM JA-NE 18.07.2014  14:08
Vstoupit do diskuse ›