Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě

Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: titulní fotka Druhá letošní významná výstava motocyklů odhalila další smršť jednostopých novinek pro rok 2015. Pojďme se podívat na pět nejvýznamnějších z nich.

Motocyklový svět je zvláštní, zatímco ten automobilový má dvě alespoň pro Evropu nejvýznamnější přehlídky v půlročním intervalu, ty jednostopé následují měsíc po sobě. A ještě geograficky nejsou tak vzdálené. Pařížský Mondial de deux roues zanikl, po Intermotu v Kolíně nad Rýnem se však otevřely brány milánské výstavy EICMA. Výrobci motorek pochopitelně nevystříleli všechen prach v Německu, i na severu Itálie je toho k vidění hodně.

Začněme domácí Aprilií, ta uvedla novou řadu superbiků RSV4, se staronovým označením RR a novým RF. Není od věci přihřát polívčičku, vždyť letos získala mistrovský titul právě v této kategorii. Litrové vidlicové čtyřválce mají rovných 150 kW a 115 N.m, jejich výkon se zvedl o 12 kW. Bájnou hranici 200 koní tedy přesáhly. Přitom hmotnost zase o něco klesla, zde se počítá i 1,3 kg $2$. Proměnil se design, nastavení elektroniky APRC, která v sobě zahrnuje veškeré systémy napomáhající jezdci, je zase o kousek dokonalejší. Úplnou novinku představuje ještě extrémnější RF, jakoby RR už nestačila $2$.

 [470×353]

BMW a boxer? To už dávno tak docela neplatí. Sérii řadových litrových čtyřválců v kabátku superbiku S 1000 RR a roadsteru S 1000 R doplňuje S 1000 XR. Multistrada od Ducati i Adventure od KTM se mají čeho bát. XR pochopitelně není žádný drsný off-road, na dovádění v terénu mají modrobílí řadu GS. Charakterem bude podobné spíše Multistradě, i když ta už se dostala na objem 1,2 l. Velká sportovně-cestovní motorka je určena hlavně na silnici, kde jí pomáhají ABS i kontrola stability a trakce. Na tuhle modernu autaři nadávají, u motorek přijde vhod víc, protože pořád mají jenom dvě kola… I s náplněmi váží XR 228 kilo a čtyřválec 998 cm3 se chlubí 119 kW a 113 N.m.

 [470×353]

Ducati uvedlo novou Panigale. Jmenuje se 1299, ale její dvouválec má o 14 cm3 menší objem. Nenahrazuje předchozí 1199, nebo vlastně 1198 dle přesného objemu. Ta zůstává coby R v nabídce kvůli homologaci pro závody, protože předpisy v tuto chvíli nedovolují větší objem. Novinka bude k mání v základním provedení a coby S. To váží 191 kg, o sedm více než 1199 R, protože elektronika podvozku není vzduch. Výkon 153 kW je s erkem shodný, porce 144 newtonmetrů, o kterou se stará bezspojková převodovka QuickShift, dokonce o osm vyšší.

 [470×264]

Bombou překvapila Honda. Červeno-modro-bílá barevná kombinace asi největší pecky celé výstavy odkazuje na minulost a červené vycházející Slunce na zemi původu. Písmena HRC (Honda Racing Corporation) všichni známe rovněž dobře. Střelu představil na stánku samotný dnes již dvojnásobný šampion MotoGP Španěl Marc Márquez. A motorka přitom není v barvách Repsolu. O co vlastně jde? Stroj dostal označení RC213V-S. Je jasné, že vítr tady vane skutečně z motocyklové formule 1. Je to vlastně zcivilizovaná závodní mašina se světly, zrcátky, místem pro značku a další výbavičkou, která je v běžném provozu potřeba. Honda ji prezentovala zatím jako prototyp bez dalších údajů. To, že se v útrobách skrývá čtyřdobý litrový čtyřválec d V, je celkem jasné. Může mít někde kolem 180 kW, ale i méně, odhady však hovoří minimálně o 147 kW. A nemá dvojitou spojku. Zbytek si asi nechá do Tokia, kde představí další úchylné koncepty.

 [470×269]

Totéž učiní i Yamaha. Ale zbrusu novou R1 přivezla už do Milána i s Valentinem Rossim v sedle. Z té staré zůstal akorát klikový hřídel, jinak je všechno zbrusu nové. Řadový čtyřválec 998 cm3, má větší vrtání a kratší zdvih, titanové ojnice a 149 kW. Podvozek dostal revidovanou geometrii a pomocný hořčíkový rám, také obě kola jsou z tohoto materiálu. Není divu, že se podařilo ušetřit 7 kg hmotnosti. Snímače sledují úplně všechno včetně úhlů náklonu v zatáčkách, o kontrole trakce a dalších vychytávkách nemluvě. K dispozici je čtveřice režimů nastavení, výfuk zase vyrobili z titanu. A vidíte ten agresivní čumák? Přední světla jsou opravdu extrémně malá. Ale to není jediná novinka v této řadě. Ještě ultimativnější R1M vznikne jen v 500 exemplářích a je elektronikou nacpaná mnohem více. Má třeba aktivní zavěšení od Öhlinsu, GPS kvůli stahování telemetrických dat a navíc karbonové doplňky. Jaký pokrok udělala YZF-R1 od své premiéry před šestnácti lety?

 [470×313]

Fotogalerie

  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 1
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 2
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 3
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 4
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 5
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 6
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 7
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 8
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 9
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 10
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 11
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 12
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 13
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 14
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 15
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 16
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 17
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 18
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 19
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 20
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 21
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 22
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 23
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 24
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 25
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 26
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 27
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 28
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 29
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 30
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 31
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 32
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 33
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 34
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 35
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 36
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 37
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 38
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 39
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 40
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 41
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 42
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 43
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 44
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 45
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 46
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 47
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 48
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 49
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 50
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 51
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 52
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 53
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 54
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 55
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 56
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 57
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 58
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 59
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 60
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 61
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 62
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 63
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 64
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 65
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 66
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 67
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 68
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 69
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 70
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 71
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 72
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 73
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 74
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 75
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 76
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 77
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 78
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 79
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 80
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 81
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 82
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 83
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 84
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 85
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 86
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 87
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 88
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 89
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 90
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 91
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 92
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 93
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 94
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 95
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 96
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 97
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 98
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 99
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 100
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 101
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 102
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 103
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 104
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 105
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 106
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 107
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 108
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 109
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 110
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 111
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 112
  • Pět novinek z EICMA 2014 aneb Co se chystá v jedné stopě: fotka 113

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.