Perfommaster ladí AMG E 63 přes 700 koní

Perfommaster ladí AMG E 63 přes 700 koní: titulní fotka Všichni čekají na novou generaci Mercedesu E, ale německý tuner Performmaster dodává více síly pro tu odcházející. Samozřejmě AMG...

Na W213 nebudeme čekat dlouho, ukáže se už v lednovém Detroitu, tedy alespoň coby sedan. Jenže zatím jen v běžných specifikacích, na ty ostré i budeme muset počkat až do sezóny 2017. AMG E 63 podlehne trendu downsizingu a dostane čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby. Podle odhadů by měl mít nejvýše 426 kW, tedy 580 koní. Slušná porce, určitě masivní krouťák se ovšem dostane na obě nápravy, s dvoukolkou se v tuto chvíli nepočítá.

V odcházející generaci najdeme větší V8 s 5,5 l objemu, také dvojitě foukaný. Ostřejší model s písmenkem S má dokonce 585 koní (430 kW) a 800 N.m. Tříprostorový klasik vystřelí z klidu na stovku za 3,6 s, kombík je o desetinku línější. Při dvěstěpadesátce ovšem v dalším rozletu autům přistřihne křídla omezovač.

Němečtí Perfommaster srdíčko řádně namasírovali, pochopitelně hlavně přeprogramovali řídicí jednotku. Výsledkem je překročení bájné mety sedmi stovek hřebců pod kapotou… Buchar jich dává rovných 702, tedy správně dle platných norem 516 kW a newtonmetrů je k dispozici rovná tisícovka. Technici tyto hodnoty z motoru vymáčkli díky vlastnímu modulu PEC. Sprint na 100 km/h se opět určitě o něco přiblížil k třem vteřinám, hodnoty zůstávají v tajnosti. Majitel však na dálnici může upalovat až 320 km/h, kromě sousedního Německa samozřejmě nelegálně. Otáčky totiž žádná elektronika nehlídá.

Vizuálně se nezměnilo skoro nic, tohle černé kladivo vypadá zvenčí nenápadně, pod nestandardními pětipaprskovými koly vykukují rudé brzdové třmeny. I když se mi končící éčko nikdy nelíbilo (a už vůbec ne po modernizaci), po vytuněné limuzíně vyšší s magickými písmeny budou v asfaltu zůstávat díry $2$.

Fotogalerie

  • Perfommaster ladí AMG E 63 přes 700 koní: fotka 1
  • Perfommaster ladí AMG E 63 přes 700 koní: fotka 2
  • Perfommaster ladí AMG E 63 přes 700 koní: fotka 3


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.