Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta

Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: titulní fotka Hlavní hvězdou stánku Ferrari je nádherná otevřená verze dvanáctiválcového kupé 599 GTB.

Vedle běžné produkce, kterou si u Ferrari můžete nespecifikovat podle vlastního uvážení do posledního detailu, vznikají nepravidelně velmi omezené série designově i technicky speciálních modelů. SA Aperta je jedním z takových.

Ferrari svůj nejnovější klenot ukázalo potenciálním klientům již letos v létě a jak už to bývá, dříve než si jej obyčejní smrtelníci mohli vůbec prohlédnout, byla celá výrobní dávka rozprodána. V Paříži můžete alespoň obdivovat jeden výstavní kousek.

SA Aperta stojí uprostřed stánku Ferrari hned vedle obyčejného 599 GTB Fiorano, takže dobře vyniknou všechny rozdíly. Tím základním je pochopitelně absence pevné střechy a nové řešení karoserie za sedadly. Kupodivu zůstaly zachovány charakteristické usměrňovače proudění za kabinou, charakteristické pro zadní sloupky kabiny Fiorana. Odlišně tvarovaný je kupodivu i přední nárazník, rám čelního skla a zrcátka mají matně stříbrné lakování. Vystavený exemplář dostal třívrstvý rudý metalický lak.

Působivá záď, se čtveřicí vytažených koncovek výfuku a obrovským difuzorem, který končí až kdesi uprostřed vozu před zadní nápravou, je identická s Fioranem.

Uvnitř poutají pozornost nekompromisní skořepinová sedadla Super Racing čalouněná černou kůží s kontrastním bílým prošíváním. Středová konzola má nové seskupení ovladačů a karbonový dekor Argento Nürburgring.

Ferrari na popiscích u vystavené SA Aperty uvádí, že má pod kapotou dvanáctiválec 5999 cm3 se zvýšeným výkonem 670 k při 8250 min-1 (Fiorano 620 k při 7600 min-1) a maximálním točivým momentem 620 Nm v 6500 min-1. Nejvyšší rychlost 325 km/h je nepatrně nižší než u kupé (330 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h je naopak svižnější v Apertě (3,35 s vs. 3,7 s u Fiorana).

Limitované edice zvyšují prestiž značky Ferrari a jsou jedním z nástrojů, jak přilákat ty nejmajetnější příznivce značky k unikátům, které mají něco navíc. Jejich prodej obvykle probíhá formou individuálních konzultací s věrnými zákazníky, kteří již vlastní jiný model značky.

Fotogalerie

  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 1
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 2
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 3
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 4
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 5
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 6
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 7
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 8
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 9
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 10
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 11
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 12
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 13
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 14
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 15
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 16
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 17
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 18
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 19
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 20
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 21
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 22
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 23
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 24
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 25
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 26
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 27
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 28
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 29
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 30
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 31
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 32
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 33
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 34
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 35
  • Paříž 2010 živě: Ferrari SA Aperta: fotka 36

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.